Snapchat, Herkese Açık Hikayeler’i ekliyor, yaratıcılar için gelir paylaşımı programını genişletiyor

Snapchat, içerik oluşturucuların fark edilmesine ve geçimini sağlamasına yardımcı olmak için ek özellikler sunuyor.

Bir yıldan fazla bir süre önce, platform bir programa pilotluk yaptı bu, belirli içerik oluşturucuların Hikaye gönderileri arasında görünen reklamlardan gelirden pay almasına olanak tanıdı. Şimdi, en az 50.000 takipçisi ve aylık 25 milyon Snap görüntülemesi olan yaratıcılar, ayda en az on Hikaye yayınlamaları koşuluyla programa kaydolmaya hak kazanıyor.

Reklam geliri paylaşımı, platformların yaratıcılara ödeme yapması için en sürdürülebilir modellerden biri olduğunu kanıtladı, çünkü potansiyel kazançlar belirli bir ücretin sınırlarıyla sınırlı değil. yaratıcı fon. Ancak TikTok gibi kısa biçimli video platformlarında reklam gelirini paylaşmanın zor olduğu ortaya çıktı; YouTube Shorts başladı bu işi yapmaya çalışıyorumşimdiye kadar olmasına rağmen zor kanıtlanmış.

Kısa yoldan para kazanmanın bariz bir nedeni var: videolar elbette kısa. Bir videonun ortasına reklam yerleştiremezsiniz – ortasında sekiz saniyelik bir reklam olan 30 saniyelik bir video izlediğinizi hayal edin – ancak iki video arasına reklam yerleştirirseniz, gelir payını kim alır? Videosu ondan hemen önce veya sonra görünen yaratıcı mı? Veya, beslemede daha önce videosunu izlediğiniz bir içerik oluşturucu, içeriği sizi kaydırmaya devam etmeye teşvik ettiği için bir kesintiyi hak eder mi?

Snapchat, videonun ortasında gösterilen reklamların her zaman aynı yaratıcıların videoları arasında görüneceği Hikayelerde gelir paylaşımı sunarak bu sorunu aşıyor. Bu, yaratıcıları platformu daha fazla kullanmaya teşvik ederken daha fazla para kazanmanın akıllı bir yoludur. Snapchat’e göre kullanıcılar, pilot gelir paylaşımı programında yaratıcıların Hikayelerini izleyerek yıldan yıla iki kattan fazla zaman harcadı.

Bir Snapchat sözcüsüne göre, platformun hem Hikayeler hem de TikTok rakibi Spotlight stratejisi birbiriyle yakından bağlantılı. Örneğin, bir içerik oluşturucu Spotlight’ta büyük bir takipçi kitlesi oluşturursa, o zaman elbette daha fazla Hikaye izleyicisi olacaktır. Spotlight’ın şu anda aylık 350 milyon kullanıcısı var ve bu, hala aşağıdaki gibi rakiplerin gerisinde kalıyor: TikTok2021’de aylık 1 milyar kullanıcıyı gölgede bırakan ve YouTube Kısalarıaylık 1,5 milyar oturum açmış izleyici bildiren.

Bu program, belirli bir süre sonra kaybolan Hikayeleri düzenli olarak yüklemek için içerik oluşturucuya daha fazla sorumluluk yükleyebilir – ancak bu, Snapchat’in Hikayeleri planlamaya yönelik yeni özelliğinin kullanıma sunulmasıyla daha kolay hale getirilmelidir.

Başlangıçta eşler arası, geçici bir mesajlaşma uygulaması olarak faturalandırılan Snapchat, kendisini içerik oluşturucuların orijinal içeriği yükleyip paraya çevirecekleri bir platform haline getirmek için çalışmak zorunda kaldı. Artık 18 yaşında veya daha büyük olan herhangi bir Snapchat kullanıcısı, herkese açık olarak Hikayeler yayınlayarak daha geniş bir kitleye ulaşmalarına yardımcı olabilir (eğer arzu ettikleri buysa). Snapchat ayrıca, Spotlight içeriklerini Snap Map’e entegre ederek içerik oluşturucuların fark edilmesini kolaylaştırıyor. Ve özel bir entegrasyonla kullanıcılar, Linktree’yi herkese açık profillerinde biyografilerine ekleyebilir ve böylece takipçilerin onları diğer platformlarda kolayca bulmasını sağlar.

Snap Partner Summit 2023 hakkında daha fazlasını okuyun

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın