Snapchat’in “Yapay Zekam” özelliği için kullanıcı incelemeleri geldi ve iyi değiller. Başlatıldı geçen hafta Snapchat’in yeni AI chatbot’u, başlangıçta yalnızca abonelere yönelik bir eklenti olduktan sonra küresel kullanıcılara OpenAI’nin GPT teknolojisi tarafından desteklenmektedir artık uygulamanın Sohbet sekmesinin üst kısmına sabitlendi ve burada kullanıcılar ona sorular sorabilir ve anında yanıt alabilir. Ancak, sohbet robotunun Snapchat’in daha geniş topluluğuna sunulmasının ardından, Snapchat’in uygulaması, sosyal medyada paylaşılan ve artan sayıda şikayet arasında olumsuz incelemelerde bir artış gördü.
Uygulama istihbarat firmasından alınan verilere göre, geçtiğimiz hafta boyunca Snapchat’in ABD App Store incelemesinin ortalaması 1,67 idi ve incelemelerin %75’i 1 yıldızdı. Sensör Kulesi. Karşılaştırma için, 2023’ün ilk çeyreği boyunca Snapchat’in ortalama ABD Uygulama Mağazası incelemesi 3,05’ti ve incelemelerin yalnızca %35’i 1 yıldızlıydı.
Firma, günlük inceleme sayısının da geçen haftaya göre 5 kat arttığını belirtti.
Başka bir uygulama veri sağlayıcısı, atopya, benzer bir eğilim bildiriyor. Analizi, Snapchat’in App Store incelemelerinde son yedi gün içinde 2.973 kez bahsedildiği en önemli anahtar kelimenin “AI” olduğunu gösteriyor. Firma, terime -9,2’lik bir “Etki Puanı” derecesi vermiştir. Bu Etki Puanı, bir terimin duyarlılık üzerindeki etkisini ölçen ve -10 ile +10 arasında değişen ağırlıklı bir dizindir.
Apptopia ayrıca Snapchat’in 20 Nisan 2023’te normalden yaklaşık 3 kat daha fazla 1 yıldız puanı aldığını söyledi. My AI küresel sürümü duyuruldu.
Şimdi, 1 yıldızlı incelemelerin sayısı biraz düşmeye başlıyor, ancak yine de yüksek.

Görsel Kaynakları: Apptopia (Snapchat uygulama derecelendirmelerinin analizi)
Snapchat’in My AI’ına karşı tepki, AI hakkındaki aldatmacanın bir bükülme noktasında olduğu bir zamanda geliyor. Şirketler yapay zekayı işletmelerine nasıl entegre edeceklerini tartıyorlar, değil eğer yapmalılar.
Snap için, sosyal uygulamasına bir yapay zeka sohbet robotunun eklenmesinin akıllıca bir hareket olduğu düşünülürdü, çünkü düzinelerce AI chatbot uygulaması uygulama mağazalarını dolduruyor ve milyonlarca dolar kazanıyor – bu, sosyal AI sohbet deneyimlerine yönelik artan tüketici talebini göstermek için kolayca yorumlanabilecek bir sinyal.
Ancak birçok Snapchat kullanıcısı, uygulamalarının içinde uyarı veya izinleri olmadan görünen AI’mdan heyecan duymuyor.

Görsel Kaynakları: ekran görüntüsü
Bir dereceye kadar, endişe kaynağı chatbot’un yerleşimidir.
AI’m, uygulama içindeki kullanıcıların Sohbet akışının en üstüne sabitlenir ve diğer sohbetlerin yapabildiği gibi sabitlemesi kaldırılamaz, engellenemez veya kaldırılamaz. Bu besleme, Snapchat kullanıcılarının arkadaşlarıyla düzenli etkileşimde bulunduğu yerdir ve deneysel özelliklerle oynamak istedikleri bir yer olmayabilir. Artı, Snapchat zaten kendi “Snapchat Ekibi” sohbetleriyle bu akışta yerleşik bir varlığa sahip ve şimdi kendisi için almak istediği ekran alanını ikiye katlıyor – veya en azından bazı kullanıcılar bunu böyle görüyor.
Sosyal medyada My AI özelliği hakkında şikayet bulmak zor değil. Örneğin, Twitter’da “Yapay Zekam” için basit bir arama, çok sayıda sonuç ortaya çıkaracaktır. Kullanıcılar şikayetlerini doğrudan Snapchat ile de paylaşıyorlar.
Yeni chatbot’u duyurduktan sonra bir tweette Geçen hafta Snap’in İş Ortağı Zirvesi etkinliği sırasında, kullanıcılar şikayetlerini dile getirmek için yanıtları aldılar.
Snap’in tweet’ine verilen düzinelerce yanıtta, kullanıcılar AI botunu tamamen kaydırıyor. Bunun yalnızca isteğe bağlı olması gerektiğini veya kendilerine zorla yaptırmak yerine onu kaldırma seçeneğinin verilmesi gerektiğini söylüyorlar. Bazı kullanıcılar o kadar üzgün ki, bunun üzerine Snapchat’ten çıkmak ve uygulamayı tamamen silmekle bile tehdit ediyorlar.

Birçoğu, AI’mı Sohbet akışlarından kaldırmanın bir Snapchat+ aboneliği gerektirdiği gerçeğini de reddediyor. Buna göre Snap’in kendi belgeleriSnapchat+ aboneleri, yeni My AI özelliklerine erken erişim elde edecek ve My AI sabitlemesini kaldırabilecek veya Sohbetlerinden kaldırabilecek.
Bu, uygulamalarını istenmeyen bir özellikle mahvettikten sonra artık Snapchat’e ödeme yapmak zorunda kaldıklarını hisseden insanları kızdırıyor.
Kullanıcılar yapay zeka özelliğini istilacı bulmakla kalmıyor, bazıları onu ürkütücü buluyor.
Örneğin, Snapchat’in yapay zekasının konumlarını bildiğini ve bu bilgileri, konumlarını Snap Haritasında paylaşmasalar bile yanıtlarında kullanabileceğini öğrenince şaşırıyorlar.
Bir bakıma, yapay zeka botu, sosyal medya şirketlerinin arka planda yaptığı kişisel veri toplama düzeyini ortaya çıkarıyor ve bunu doğrudan tüketicinin önüne koyuyor. Görünüşe göre, kullanıcılar bu verileri yapay zeka ile paylaşmayı özellikle seçtiklerini hissetmediklerinde bu harika bir satış noktası değil.
Bu konuşur şimdi yapay zeka etrafında daha büyük bir tartışma yaşanıyor, insanlar bu yapay zeka sistemlerinin her şeyden önce ortaya çıkmasına izin veren şeyin kendi verilerimiz ve web için bilgi oluşturma konusundaki emeğimiz olduğu gerçeğine uyanırken. Modern yapay zekalar, lisansladıkları kaynaklar da dahil olmak üzere büyük veri kaynaklarının yanı sıra internetteki halka açık veriler ve kişisel bilgilerimiz üzerinde eğitilirler.
Ek olarak, Snapchat’in My AI özelliği, halka açılmadan önce zaten ciddi endişelerin konusu olmuştu.
Yalnızca abonelere özel bir özellik olarak kullanılabilirken, Washington Post bildirdi bot güvenli olmayan bir şekilde yanıt veriyordu. Robota kullanıcının 15 yaşında olduğunu söyledikten sonra yapay zeka, bir doğum günü partisinde alkol ve esrar kokusunun nasıl maskeleneceği konusunda önerilerde bulundu. Ayrıca gençler için okul için bir makale yazdı. Gazeteye göre, bota kullanıcının 13 yaşında olduğu söylendiğinde, ilk kez seks yaparken ruh halini nasıl ayarlayacağınızla ilgili bir soruya yanıt verdi.
Patlatmak diyerek o zamanki iddiaları küçümsedi bazı insanlar “yönergelerimize uymayan yanıtlar vermesi için sohbet robotunu kandırmaya” çalışmıştı. Ancak daha sonra yapay zeka yanıtlarını yaşa daha uygun tutmak için yaş filtreleri de dahil olmak üzere yeni araçlar kullanıma sunuldu ve söz verilen ebeveyn denetimleri yoldaydı.
Bu ebeveyn denetimleri, My AI’ın herkese açık lansmanı sırasında hala mevcut değildi ve Snap, bunların ne zaman beklenebileceği konusunda bir güncelleme yapmadı.
Çok sayıda şikayete rağmen, My AI ile ilgili tepkilere karşı bir avuç muhalif vardı.
“Onu seven bir tek ben miyim?” diye sordu Snapchat’in tweet’ine verilen yanıtlarda bir kullanıcı. Sadece bir kişi onlara sadece “yo” diyerek yanıt verdi.
Olumsuz yorum artışına bakıldığında, Snapchat’in uygulama derecelendirmelerinin burada tüm hikayeyi bile anlatmadığı ortaya çıkıyor.
Örneğin, Sensor Tower’dan alınan bir grafik, kullanıcıların My AI özelliğinden şikayet ettiği 1 yıldızlı incelemelerin yanı sıra son birkaç gün içinde 5 yıldızlı incelemelerin de arttığını gösteriyor. Bu, AI özelliğinin geniş çapta paniğe kapılmak yerine bölücü olduğuna inanmasına neden olur.
Ancak bu 5 yıldızlı incelemelerin daha yakından incelenmesi, çoğunun My AI şikayetlerini de içerdiğini gösteriyor. Örneğin, biri “Yapay zekadan kurtulun” diye tehdit ediyor. Veya incelememi 1 yıldız olarak değiştireceğim. Hiç kimse Snapchat’te AI istemiyor.

Görsel Kaynakları: Sensor Tower (Snapchat uygulama incelemelerinin analizi)
Diğer bazı 5 yıldızlı incelemeler, yapay zekayı engellemeyi veya kaldırmayı talep ediyor, buna ürkütücü veya “saçmalık” diyor ve yine de kullanıcı uygulamaya 5 yıldız verdi. Bunun kullanıcı hatasından mı, Sensör Kulesi analiziyle ilgili sorunlardan mı yoksa başka bir şeyden mi kaynaklandığı belli değil. Her halükarda, bu “5 yıldızlı” incelemelerin bir kısmı, gerçek yorumlarına göre olumsuz incelemeler veya şikayetler olarak değerlendirilmelidir.
Yine de, “En Son” olarak sıralanan App Store incelemelerinde gezinmek, kaç tane şikayet olduğunu gösterir. Neredeyse tüm yeni incelemelerin My AI hakkında söylenecek bir şeyleri var ve çoğunluğu iyi değil.
Snapchat durum hakkında yorum yapmaktan kaçındı, ancak Snapchat+ kullanıcılarının erken test aşamasında yapay zekaya yaklaşık 2 milyon sohbet gönderdiğini kaydetti.
Şirket, topluluğun geri bildirimlerine dayanarak Snapchat’in özelliklerini sürekli olarak yinelediğini, ancak yapay zekayı kaldırmayı taahhüt etmediğini söylüyor.
Bunun yerine, bir Snapchat sözcüsü, kullanıcıların AI özelliğini beğenmemeleri durumunda kullanmak zorunda olmadıklarını söyledi.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada