Oso, geliştiriciler için yetkilendirmeyi basitleştirmede büyük bir fırsat görüyor

Kimlik doğrulamanın ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Bir kullanıcı adı ve parola veya yüzünüzü veya parmak izinizi girersiniz ve bir cihaza veya uygulamaya erişebilirsiniz, ancak bu uygulama veya cihazla yapabilecekleriniz, kimlik doğrulamanın yakın kuzeni olan yetkilendirme alanına girer. Yıllardır, geliştiriciler kendi yetkilendirme araçlarını oluşturmak zorunda kaldılar ve daha büyük şirketlerden biri değilseniz, bu, pek çok kuruluşun sahip olmadığı kaynakları gerektirir.

Oso’nun misyonu, herhangi bir uygulamaya yetki eklemeyi kolaylaştırmaktır. “Yetkilendirme 25 milyar dolarlık bir pazar. Her şirketin çözmesi gereken bir problem. Ama ekibim ve benden başka kimse bunu düşünmek için yataktan kalkmadı.” Şirket CEO’su Graham Neray TechCrunch’a söyledi.

Yatırımcılar aynı potansiyeli görüyor ve bugün şirket, Felicis liderliğinde Sequoia ve Harpoon Ventures’ın katılımıyla 15 milyon dolarlık bir tur duyurdu. O sırada şirket, Oso takımının yeni bir sürümünün artık mevcut olduğunu da duyurdu.

Neray, Slack, Google ve Airbnb gibi şirketlerin yetkilendirme araçları oluşturmak için çok fazla zaman ve mühendislik kaynağı harcadığına dikkat çekiyor. “Sorun şu ki, çoğu şirket Google veya Slack gibi bir şirketin kaynaklarına sahip değil, bu yüzden topallıyorlar. Sistemleri berbat ve mühendislerin deneyimi, kimse istemese de bu sistemleri tekrar tekrar inşa etmenin bir Groundhog Day senaryosu gibi. Ve Oso bu sorunu çözüyor” dedi.

Şirketin bu konudaki yaklaşımının bir kısmı, insanları sorunun doğası ve çözmenin ne kadar önemli olduğu konusunda eğitmek; bulut ürününün satışına yol açar.

“Geliştiricileri alanla ilgili eğitmek için Oso’ya özgü olmayan kapsamlı bir teknik belge kitaplığı da oluşturduk. Ve bunun bir parçası olarak, kendi yetkilendirme sorunlarını anlamaları için kelime dağarcığı ve zihinsel modeller sağlıyoruz. Biz de Yetkilendirme Akademisi diye bir seri yayınladık. Bu, uygulama yetkilendirmesinin nasıl oluşturulacağına ilişkin bir dizi teknik olmayan kılavuzdur,” diye açıkladı.

Neray’ın binlerce kez indirildiğini söylediği açık kaynak ürününe ek olarak, şirket geçen yıl Oso Cloud’u ekledi ve bu üründen gelen ARR her ay %20 arttı. Bu noktaya kadar herhangi bir giden satış yapmadan bunu yaptıklarını söylüyor.

“Üstelik, hareketimiz tamamen ürün odaklı ve gelen. Yani bununla demek istediğim, giden bir şey yapmıyoruz [sales and marketing]. Şu anda satış elemanımız yok, ancak gelecekte olacağından eminim. Ve tüm ücretli müşterilerimiz, özellikle işletmelerin paralarını nasıl harcadıkları ve ne kadar verimli oldukları konusunda incelendikleri mikroskop göz önüne alındığında, hiç de azımsanmayacak bir başarı olan ücretsiz kullanıma başladı” dedi.

Ve verimli olmak, şirketin şu ana kadar sadece 13 çalışanıyla zayıf kalması anlamına geliyordu. Ancak 15 milyon dolarlık yatırımla, girişim bu yıl daha fazla insanı işe almayı planlıyor ve bunu yaparken de farklı bir işgücünü nasıl oluşturacağını düşünüyor.

“Yani en tepeden başlıyor. Kendilerini özdeşleştirebilecekleri bir liderlik ekibi için çalışmakla ilgilenen insanlar bulmak çok daha yaygındır ve bu yüzden bence bu, stratejinin temel bir parçası” dedi. Bu da, şirket büyüdükçe liderlik ekibinin çeşitlilik gösterdiğinden emin olmak anlamına gelir.

Şirket, sermayeye ek olarak 15 milyon doları işe koyarken, Neray yetki alanında gördüğü fırsata odaklanıyor.

“Fırsat boyutunun, işletmenin gücünün ve gördüğümüz büyümenin birleşiminin, Felicis’teki ekibin bu tura liderlik etmesini sağlayan şey olduğunu düşünüyorum. Ayrıca önceki turlara liderlik eden Sequoia’mız da var ve Harpoon Ventures da katıldı. Bu, toplam fonumuzu 25 milyon doların üzerine çıkardı ve bu da bizi en iyi sermayelendirilmiş yetkilendirme şirketi yapıyor” dedi.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın