Önce birlikte çalıştılar, şimdi bir e-bisiklet patent davası içindeler
Grenoble tabanlı eBike Laboratuvarlarıbir Fransız Elektrikli bisikletler için gömülü yazılım üzerinde çalışan girişim dava açıyor Kovboy patent ihlali ve daha genel olarak eBikeLabs teknolojisini en son özelliğinde kopyalamak için, UyarlanabilirGüç. Belçikalı elektrikli bisiklet üreticisi Cowboy, tüm iddiaları yalanladı ve hatta eBikeLabs’in karalama kampanyası yürüttüğünü söyledi.
oldu diğerleri bunu takip etmek destan. Şimdi TechCrunch, iki şirket arasında Şubat 2022’de gerçekleşen bir toplantı hakkında bazı yeni bilgiler aldı. Bu toplantıda her iki şirketin yöneticileri eBikeLabs’ın fikri mülkiyet stratejisini ve eBikeLabs’ın alan uyarlama algoritmasını uygulamasını tartışıyor.
Bu, derin cepleri olmayan küçük bir girişim ile itibarını korumak isteyen popüler bir tüketici markası arasında parçalanan bir iş ilişkisi hakkında dağınık bir hikaye.
Özel bir ortaklık
eBikeLabs 2015’ten beri var. Şirket ilk olarak iddialı bir projeyle başladı: birden fazla elektrikli bisiklet üreticisi tarafından kullanılabilecek kendi elektrikli bisiklet donanım denetleyicisini oluşturmak istedi. Başlangıç, Fransız çevre ve enerji kurumundan bir kamu hibesi alırken (ADEME) geliştirmek için, o ürün asla gerçekten yükselmedi. eBikeLabs, iki kavram kanıtı geliştirdi, ancak hiçbir zaman büyük ölçekli ticari anlaşmalarla sonuçlanmadı.
Daha yakın zamanlarda, eBikeLabs, e-bisiklet kontrol cihazının yazılım kısmına dönmeye ve yalnızca buna odaklanmaya karar verdi. Şirket daha sonra, ürün yazılımlarını ve yazılım yığınlarını mevcut donanıma getirmek için denetleyici üreticileriyle ortaklık kuracaktı. Şirket, bu stratejinin özellikle otomotiv endüstrisi için kontrol üniteleri üzerinde çalışan ve yeni segmentler arayan şirketler gibi e-bisiklet endüstrisine yeni gelen şirketlerde işe yarayacağını düşündü.
2021’de eBikeLabs 1 milyon € topladı bir öz sermaye kitlesel fonlama kampanyasında. Aynı yıl, Cowboy ve eBikeLabs geniş kapsamlı bir sözleşme imzaladı ve eBikeLabs’in kurucu ortağı ve CEO’su Maël Bosson, şirketin kitlesel fonlama kampanyasına katılan hissedarlarına bir e-posta gönderdi (TechCrunch tarafından görüntülendi).
Maël Bosson o sırada sözleşmeyi şöyle tanımlıyordu:
“Artık imzaya hazır olan birkaç bağlantılı sözleşme geliştirebildik:
- Aralık 2022’ye kadar bize 930.000 € gelir getiren bir geliştirme anlaşması,
- 50.000 bisiklet (veya en azından 2023’te piyasaya sürülecek tüm Cowboy V5 bisikletleri) için dağıtım anlaşması,
- Aralık 2022’ye kadar geçerli eBikeLabs hisselerinin %100’ü için bir alım opsiyonu, yani Cowboy’un Wicap’ınkiler de dahil olmak üzere şirketin tüm hisselerini satın alma olasılığı [Wicap eBikeLabs is the special purpose vehicle created by the crowdfunding platform Wiseed to let people invest in eBikeLabs]”
Bu hareketin ardından, eBikeLabs tarafında bazı katı münhasırlık hükümleri olduğundan, eBikeLabs, Cowboy için dış kaynaklı bir araştırma ve geliştirme grubu haline geldi – bu sözleşmeyle, eBikeLabs’ın yalnızca bir müşterisi ve bir finansal ortağı vardı. Bundan kısa bir süre sonra eBikeLabs, Kovboy sözleşmesi nedeniyle satış ve pazarlama ekibini işten çıkardı.
eBikeLabs, yeni nesil Kovboy bisikletleri için denetleyici ürün yazılımı üzerinde çalışmaya başladı. Ismarlama ürün yazılımının ana avantajı, eBikeLabs’in aktarma organları için yazılım özelliklerini yayınlayabilmesidir.
Özellikle, eBikeLabs bir alan uyarlama algoritması üzerinde çalışıyordu. Bu teknoloji ile kontrolör, mevcut eğim veya rüzgar koşullarına bağlı olarak motorun güç seviyesini otomatik olarak ayarlar. Örneğin, yokuş yukarı bisiklet sürüyorsanız, sürücü daha zor hissetmemek için otomatik olarak ekstra güç kazanır.
AdaptivePower’ın dağılması ve piyasaya sürülmesi
Ardından, 2022’de bir noktada Cowboy, eBikeLabs ile sözleşmesini feshetti. İlişkinin bitmesinin birkaç nedeni olabilir. eBikeLabs, yalnızca Cowboy ile çalışmak zorundayken, diğer tarafta herhangi bir münhasırlık sözleşmesi yoktu. Kovboy, şirket içinde veya diğer tedarikçilerle başka projeler üzerinde çalışmakta özgürdü. Cowboy, eBikeLabs’in ilerlemesinden memnun değilse, eBikeLabs ile ilerlememeye karar verebilir.
Aynı zamanda, girişim finansmanı ortamı 2021’den 2022’ye büyük ölçüde değişti. Covid-19 sırasında Avrupa’daki tüketiciler ve şehirler arasında daha çevre dostu mobiliteye artan ilgiden yararlanan Kovboy, kabarık Index Ventures ve Tiger Global gibi yatırımcıları da dahil olmak üzere 2021’in sonuna doğru 80 milyon dolar. Yine de bugüne hızlıca ilerleyin ve son aylarda bunun gibi büyük turları yükseltmek çok daha zor hale geldi.
2022’de Cowboy, 41 milyon Euro gelir elde etti ve yalnızca 2022’de satılan 20.000 bisikletle 2021’e kıyasla satışları 2,7 kat arttı. Yine de Cowboy, eBikeLabs’i satın almanın mevcut ortamda pahalı bir hareket olacağını fark etmiş olabilir.
Kovboy büyüdüğünde en son finansman turu bu yılın Mart ayında çok daha sert şartlarla yapılıyordu. VC fonlarından 15 milyon €’dan daha az bir miktar geldi ve bu yatırımı almak için Cowboy’un değerlemesini %44 oranında düşürmesi gerekti — PitchBook, bu işlemin 200 milyon $’ın altında bir değerlemeyle yapıldığını belirtiyor ancak e-bisiklet üreticisi rakamları doğrulamadı . O tur bir ile tamamlandı özkaynak kitle fonlaması turu 1,5 milyon avro.
eBikeLabs ile sözleşmeyi bitirdikten sonra elektrikli bisiklet üreticisinin iki seçeneği vardı. Hâlâ eBikeLabs ile çalışmak istiyorsa, eBikeLabs’in teknolojisini lisanslamak için eBikeLabs ile yeni bir sözleşme müzakere etmeye başlayabilir veya eBikeLabs’ın tüm çalışmalarını çöpe atabilir ve yolları ayırabilir.

Bunun yerine, Mart 2023’te Cowboy başka bir şey yaptı: AdaptivePower adlı yeni bir özellikle birlikte bir yazılım güncellemesi yayınladı. yazdığım gibi o zamanAdaptivePower “mevcut eğim ve hava koşullarına bağlı olarak motorun gücünü otomatik olarak ayarlar.”
Kovboy, motorun gücünü ayarlamak için + ve – düğmelerini dahil etmek yerine, elektrik motorunun güç dağıtımını dış etkenlere göre otomatik olarak artırır ve azaltır.
AdaptivePower, iki şirketin anlaşmazlığının merkezinde yer alıyor. eBikeLabs’e göre Cowboy, eBikeLabs teknolojisinin bir kısmını yeniden kullanıyor. Cowboy’a göre eBikeLabs bir karalama kampanyası yürütüyor.
eBikeLabs CEO’su Maël Bosson, geçen ay şirketin hissedarlarına gönderilen ve TechCrunch tarafından görüntülenen bir e-postada, “Patent ihlali, bilgi birikimimizin ihlali ve haksız rekabet nedeniyle Kovboy’u dava etmeye karar verdik.”
Cowboy, AdaptivePower’ı piyasaya sürdüğünde, şirketin kurucu ortağı ve CTO’su Tanguy Goretti şunları paylaştı: LinkedIn’de bir mesaj ve “Bu projenin arkasındaki ekiple çok gurur duyuyorum” dedi. Daha sonra 16 isim listeledi ve hepsi şu anda çalışıyor veya yakın zamanda Kovboy için çalıştı.
Bu nedenle şirket, eBikeLabs’ı aşağılama nedeniyle dava etmeye karar verdi. Bir Kovboy sözcüsü e-postayla yaptığı açıklamada, “Kovboy, eBikeLabs tarafından sızdırılan e-postalarında öne sürülen tüm iddiaları reddediyor ve resmi bir dava açılması durumunda Kovboy tarafından resmi olarak sorgulanacak” dedi.
Fikri mülkiyetin dağınık dünyası
Peki tam olarak ne oldu? Bir patent uzmanı veya fikri mülkiyet avukatı değilseniz bunu söylemek zor. Buna göre Journal du GeekCowboy, 11 Nisan 2023’te eBikeLabs’in avukatlarına bir mektup gönderdi. Şirket, Cowboy’un teknolojisinin eBikeLabs’ten bağımsız olarak geliştirildiğini söylüyor.
eBikeLabs, Ocak 2022’de patent başvurusunda bulunurken, fikri mülkiyetten sorumlu Fransız yönetimi (INPI) tarafından henüz yayınlanmadı. Bu genellikle 18 ay sürebilir.
Ancak Cowboy, eBikeLabs’in alan uyarlama algoritması için bir patent başvurusunda bulunduğunun farkındaydı. Kovboy ekibine, bu özelliği Kovboy bisikletlerinde test etmesi için Şubat 2022’den önce erken bir şans verildi.
Şubat 2022’de eBikeLabs, şirketin Cowboy için yaptığı çalışmalarla ilgili dördüncü ilerleme raporunu paylaştı. Her iki şirkette çalışan yöneticiler, raporu tartışmak için bir Zoom toplantısı düzenledi. Bu toplantı kaydedildi ve TechCrunch toplantının içeriğini güvenilir bir kaynaktan öğrendi.
eBikeLabs’in CTO’su Colin Valière saha adaptasyon algoritması hakkında konuşurken, “Bu gerçekten de beklenen ana özelliklerden biri. [Cowboy 5]. Zaten çalışır durumda. Tabii ki, tamamen nihai hale gelmeden önce yapılacak çok iş var ama bugün onu tekrar test ettik ve işe yarıyor.”
“Orada patentlerden bahsetmiştiniz, koruma stratejinizi biraz anlatır mısınız?” Kovboy kurucu ortağı ve donanım direktörü Karim Slaoui birkaç dakika sonra sordu.
eBikeLabs CEO’su Maël Bosson, “Evet, bu teknoloji için ilk patent başvurusunu yaptık” dedi. Daha sonra, denetleyiciden gelen veriler her zaman doğru olmadığı için güvenilir bir şekilde çalışmasını sağlamanın oldukça zor olduğunu söyledi. Sezgisel bir sürüş hissi elde etmenin oldukça zor olduğundan da bahsetti. “Stratejimiz, bu iş yapma biçimini korumaktı. [it] çünkü bunu yapmanın en iyi yolunun bu olduğuna inanıyoruz, sezgisel[ly]ki bu elbette çok yüksek bir değer.”
“Patent hakkında bir sorum var. Herhangi bir ihlali tespit etmek kolay olur mu?” Laurent Etorre
Kovboy’un aktarma organları Mühendislik Proje Müdürü Laurent Etorre, ardından eBikeLabs’in patent stratejisi hakkında bir takip sorusu sordu. “Patent hakkında bir sorum var. Herhangi bir ihlali tespit etmek kolay olur mu? Çünkü patentin zorluklarından biri de ihlal olduğunu ispatlayabilmektir” dedi.
Bosson, “Eğer bir rakipseniz ve benzer bir şey yapmak istiyorsanız ve birinin bunun patentini aldığını görürseniz, yüksek bir risk alacağınız için başlamayacağınızı düşünebilirsiniz,” diye yanıtladı Bosson.
Geçen hafta, eBikeLabs’in kurucu ortağı ve CEO’su Maël Bosson, bu toplantı hakkında TechCrunch’a şu açıklamayı gönderdi:
“Devam eden yasal anlaşmazlık nedeniyle Kovboy hakkında yorum yapmayacağız.
Söyleyebileceğim tek şey, bu videonun eBikeLabs’in müşterileriyle nasıl işbirliği yaptığına dair mükemmel bir örnek olduğu. Algoritmalarımızla ilgili bilgileri sunumlar ve test sürüşleri şeklinde çok açık ve şeffaf bir şekilde paylaşıyoruz. Fikri mülkiyet stratejimiz, patent başvurularımızın varlığı ve kapsamı konusunda da tamamen şeffaf olmaktır.
Bu yaklaşım, ürün yol haritamızı müşterilerimizin beklentilerine mümkün olduğunca yakın yönetmemizi sağlar. eBikeOS’tan, icatlarımızdan ve bilgi birikimimizden en iyi şekilde yararlanmalarına yardımcı oluyoruz. eBikeLabs’in başarısı, müşterilerinin başarısına bağlı olduğundan, bu bizim çıkarımızadır.”
Sıradaki ne
Kovboy ve eBikeLabs dahil olmak üzere e-bisiklet endüstrisine yeni girenlerin tümü için baskı gerçek olduğundan, her iki şirket de bu davalarla çok şey riske atıyor.
Cowboy, eBikeLabs’ten daha büyük bir şirket olsa da, elektrikli bisiklet sektörü bu iki şirketten çok daha büyük. Avrupa Bisiklet, E-Bisiklet, Parça ve Aksesuar Endüstrileri Konfederasyonuna göre, 5 milyon e-bisiklet satıldı 2021’de Avrupa’da
Şu anda e-bisiklet satan mevcut bisiklet şirketlerine (Trek, Giant, vb.) ek olarak, bu büyüyen pazarda pazar payı elde etmeye çalışan VanMoof, Moustache ve Rad Power Bikes gibi birkaç yeni katılımcı var.
Özellikle Kovboy ve VanMoof kendilerini teknoloji şirketleri olarak konumlandırdılar ve girişim sermayesi fonlarından para topladılar. VanMoof – birçok kişinin Cowboy’s ile karıştırdığı şık bir tasarıma sahip bisikletler yapan Hollandalı girişim – aslında şu anda ünvanını elinde tutuyor. bugüne kadarki en büyük tek finansman turunu yükseltmek e-bisiklet alanında. Bu aynı zamanda 2021’in o parlak günlerindeydi.
Kovboy, bir yandan kötü tanıtımdan kaçınmak istiyor. eBikeLabs’tan daha büyük ve daha iyi bilinen bir şirkettir. Kovboy, eBikeLabs’in Kovboy pahasına kendilerine bir isim yapmaya çalıştığını bile düşünebilir.
Öte yandan eBikeLabs, Cowboy ile münhasırlık sözleşmesi imzalayarak radikal bir karar aldı. Henüz anlamlı bir gelir elde edemedi ve hatta başka bir kanaldan yeni fon sağlamayı planlıyor. sermaye kitlesel fonlama kampanyası gelecek hafta. Başlangıç ayrıca Bosch ve Shimano gibi daha büyük e-bisiklet motor üreticilerinin rekabet baskısıyla karşı karşıya kalacak. eBikeLabs’in zamanı ve seçenekleri er ya da geç tükenebilir.
Bu nedenle önümüzdeki haftalarda neler olacağını görmek ilginç olacak: Vakit nakittir, bu nedenle her iki şirket de muhtemelen davayı olabildiğince çabuk çözmek isteyecektir.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada