Meta, WhatsApp, Messenger ve Instagram’a gelen üretken AI araçlarının yanı sıra dahili AI araçlarının ön izlemesini yapar

Meta bu hafta Instagram, WhatsApp ve Messenger gibi tüketici ürünleri ve şirket içinde kullanılanlar için yeni üretken yapay zeka teknolojileri üzerindeki çalışmalarını sergiledi. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, herkesin katıldığı bir toplantıda, Messenger ve WhatsApp için AI sohbet botları, AI çıkartmaları ve yalnızca dahili olarak ek olarak Instagram Stories’de fotoğraf düzenlemeye izin verecek diğer araçlar da dahil olmak üzere çeşitli geliştirme aşamalarında olan birkaç AI teknolojisini duyurdu. Meta’nın büyük dil modeli LLaMA tarafından desteklenen bir AI üretkenlik asistanı ve AI ajanlarıyla etkileşim için deneysel bir arayüz gibi ürünler.

eksenler özellikle tüketiciye dönük yapay zeka ajanlarının ve fotoğraf düzenleme araçlarının haberlerini ilk kez bildirmişti. Ancak daha büyük sunum, Meta’nın yapay zeka teknolojileri geliştirdiği bir dizi alana ve bu alanın nereye gittiğini gördüğüne dair yorumlara değindi.

Buna ek olarak şirket, Temmuz ayında üretken yapay zekaya odaklanan dahili bir yapay zeka hackathonuna ev sahipliği yapmayı planladığını duyurdu; bu, sonunda Meta’nın kullanıcılarına ulaşan yeni yapay zeka ürünleriyle sonuçlanabilir.

Haber Zuckerberg’in izinden gidiyor Meta’nın ilk çeyrek kazançları sırasındaki ifadeler dünya çapında milyarlarca kullanıcıya ulaşan ürünlerde yeni yapay zeka teknolojilerinin nasıl kullanılacağını araştırıyordu.

Yatırımcılarla yaptığı görüşme sırasında Zuckerberg, Meta’nın WhatsApp ve Messengers’daki “sohbet deneyimlerini” ve diğer şeylerin yanı sıra Facebook ve Instagram’daki gönderiler için görsel oluşturma araçlarını keşfetme planlarından ilk önce bahsetti. Toplantı sırasında Zuckerberg, Meta Mühendislikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Ahmad Al-Dahle ile ortak bir sunumda bu projeler hakkında daha fazla bilgi paylaştı.

Örneğin, Meta’nın yapay zeka sohbet robotları veya yapay zeka aracıları, tüketicilerin, insanlara yardımcı olabilecek ve onları eğlendirebilecek benzersiz kişiliklere ve becerilere sahip yapay zekalarla etkileşime girmesine izin verecekti.

Bu, yapay zeka sohbet botlarına olan talep arttıkça, son aylarda tüketici pazarında artan ilgi ve yatırım çeken alanlardan biridir. Bu alandaki lider uygulamalardan biri olan Character.AI, oluşturulmasına yardımcı olan araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. LaMDA (Diyalog Uygulamaları için Dil Modeli) Google’dayken, 1,7 milyondan fazla yeni kurulum kazandı piyasada bir haftadan az bir süre içinde, dedi. şirket tarafından desteklenmektedir 150 milyon dolar Andreessen Horowitz (a16z) liderliğindeki Seri A finansmanında. Bununla birlikte, uygulama, App Store’da, kullanıcıların Replika gibi kendi AI karakterlerini geliştirmelerine izin verenlerden, yazma yardımcıları veya kişisel asistanlar gibi belirli bir amaca hizmet edenlere kadar benzer işlevler sağlayan çok sayıda başka sohbet robotu uygulamasıyla rekabet eder.

Zuckerberg çalışanlarına, Meta’nın AI aracılarını önce Messenger ve WhatsApp’ta yayınlamayı planladığını, ancak bu tür teknolojiler için daha geniş bir gelecek gördüğünü ve bu teknolojilerin uygulama ailesinde ve nihayetinde akıllı gözlüklerde genişlediğini görebileceğini söyledi. Bu durumlarda, vizyon, tüketicilerin temsilcilerle sesle iletişim kurmak için Meta’nın Ray-Ban Hikayelerine benzer bir tür akıllı gözlük takmalarıdır. Bir örnek olarak, bir havaalanındaki bir kullanıcı, bir aktarma sırasında acenteye şehirde birkaç saatliğine ne yapacağını sorabilir. Kullanıcılar ayrıca, sizin metin tabanlı bir aracıda yapabileceğiniz gibi, aracıdan sorgulara belirli stillerde yanıt vermesini isteyebilir. Ray-Ban Hikayeleri güneş gözlüğü olsa da – ve muhtemelen AI sohbetli akıllı gözlükler için uygun değil – Meta bu alanda başka teknolojiler geliştiriyor. Proje Aryası ve gelen çabalar Araştırma Laboratuvarı.

Buna ek olarak Meta, toplantıda, kullanıcıların Instagram Stories’de paylaşmak üzere kendi fotoğraflarını değiştirmek için bir metin istemiyle etkileşime geçmesine izin verecek yapay zeka ile deneyler yaptığını söyledi. Bu aynı zamanda, geçen yıl başlayan AI avatarlarının viral trendi de dahil olmak üzere, AI fotoğraf editörlerine yönelik önemli tüketici ilgisinin hemen ardından geliyor. Lensa AI gibi uygulamalar gönderme App Store’un üst kısmına. Dönen uygulamalar AI fotoğraflarına kelimelerWonder gibi, App Store’da da popülerdir.

Meta’nın durumunda plan, Messenger’da bir metin isteminden oluşturulabilecek AI etiketlerini tanıtmaktır. Henüz dahili teste girmemiş olan başka bir proje, kullanıcıların Instagram Stories’e göndermeyi planladıkları bir fotoğrafı nasıl düzenlemek istediklerine dair bir istem yazmalarına olanak tanıyacak.

Tüketiciler için, Meta’nın bu alana girmesinin yararı, Meta’nın reklam destekli işi sayesinde bu araçların kullanımının ücretsiz hale getirilmesidir. App Store’daki çoğu rekabetçi uygulama ücretsiz olarak yalnızca sınırlı AI düzenlemeleri sunar, ancak ardından kullanıcıları tüm özellikleri denemek için devam eden aboneliklere yönlendirir.

Toplantı ayrıca Meta’nın üretken yapay zekayı şirket içi amaçlar için kullandığı diğer yolları da gösterdi.

Bu, Meta çalışanlarının yapay zeka temsilcileriyle sohbet edebildiği ve ardından şirketin sistemlerini iyileştirmesine yardımcı olmak için geri bildirim sağlayabildiği, geniş dil modeli LLaMA tarafından desteklenen bir “temsilci oyun alanına” yönelik deneysel bir yalnızca dahili arayüzü içeriyordu. Ayrıca, Meta’nın deneysel kullanım ve prototip oluşturma için metin ve görüntü oluşturma modelleri için API’ler sağlayan MetaGen ve kullanıcıların metin komutlarıyla yönlendirilen çeşitli görevleri gerçekleştirmek için dahili kaynaklardan bilgi çeken bir dahili üretkenlik yardımcısı olan Metamate ile birlikte çalışıyor.

Örneğin, geliştiriciler Metamate’ten test sürümü kullandıkları ürünlerdeki hataları bulmasına yardım etmesini isteyebilirken, diğerleri bunu toplantıları değiştirerek takvimlerinde yer bulmaya yardımcı olmak için kullanabilir.

Meta, TechCrunch’a tüketiciye yönelik ilk araçlarının bu yıl, muhtemelen önümüzdeki birkaç ay içinde geleceğini doğruladı.

“Geçen yıl, üretken yapay zeka konusunda gerçekten inanılmaz bazı atılımlar – niteliksel atılımlar – gördük ve bu bize şimdi bu teknolojiyi alıp ileriye taşıma ve ürünlerimizin her birine yerleştirme fırsatı veriyor.” Zuckerberg sunum sırasında söyledi. “Bu yetenekleri milyarlarca insana, diğer insanların yapmayacağı yeni yollarla sunma konusunda sektörde önemli ve benzersiz bir rol oynayacağız,” diye ekledi.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın