Meta gerçekten size AI öneri algoritmalarını açıklamak istiyor

rent a car 34

Meta, öneri motorunun farklı ürünlerde nasıl çalıştığını açıklamak için yeni materyaller yayınlıyor. Bununla birlikte, “Bunu neden görüyorum?” Adlı yeni bir seçeneği de kullanıma sunuyor. Instagram ve Facebook Makaralarının yanı sıra Instagram’ın Keşfet sayfası için. Bu şekilde, o gönderinin size neden gösterildiğini anlayabilirsiniz.

Şirketin Global İşler Başkanı Nick Clegg şöyle yazdı: bir blog yazısı şirketin AI sistemleri hakkında daha şeffaf olmak ve kullanıcılara kendilerine gösterilen içerik hakkında daha fazla kontrol vermek istediğini.

“Bugün, Facebook ve Instagram’daki içeriği sıralamak için geri bildiriminizi kullanan yapay zeka sistemlerinin birçoğunda daha şeffaf davranarak bu taahhüdümüzü geliştiriyoruz. Bu sistemler, gördüğünüz gönderilerin sizin için alakalı ve ilgi çekici olma olasılığını artırıyor,” dedi Clegg.

Meta, bunun gibi daha fazla içerik görmek için gönderileri “İlgilendiren” olarak işaretlemek için Instagram için yeni bir sistemi test ettiğini söyledi. Kullanıcılar zaten gönderideki üç noktalı menüye dokunabilir ve bu türden daha az gönderi görmek için “İlgilenmiyorum” seçeneğine dokunabilir.

Şirket, Facebook’un “Daha fazla göster, daha az göster” kontrollerini “daha belirgin” hale getirmek için çalıştığını da belirtti. Şu anda, önerilen bir Reel veya gönderideki üç noktalı menü aracılığıyla bunlara erişebilirsiniz. Meta’nın bu kontrolleri başka bir yere kaydırıp kaydırmadığı net değil.

Şirket bugün, Facebook Akışı önerileri, Facebook Grup zaman çizelgeleri, önerilen kişiler ve gruplar, Instagram Reels önerileri, bildirim sistemi ve Stories AI gibi farklı sistemlerin nasıl çalıştığını açıklayan 22 “Sistem Kartı” yayınladı. Bu kartlar, bu konuları örneklerle genişletir, ancak ortalama bir kullanıcı için okuması ve anlaması biraz zaman alabilir.

Görsel Kaynakları: Meta

Clegg, şirketin bir gönderiyi beğenmek veya paylaşmak gibi, bir kullanıcının tavsiyelerini etkileyen sinyaller hakkında bazı bilgiler yayınladığını belirtti. Şeffaflık Merkezi. Ancak, şirketin “insanların savunmamızı atlatmasını kolaylaştırabilecek sinyalleri ifşa etmeyi” ihmal ettiğini belirtti.

Buna paralel olarak Meta, AI blogunda, ChatGPT ve GPT-4 gibi mevcut model setinden çok daha büyük olan “on trilyonlarca” parametre büyüklüğünde AI modelleri geliştirme olasılığını tartıştı. meslektaşım olarak Devin Coldewey hikayesinde kaydettibu tür büyük modeller, bir kullanıcı hakkında çok sayıda veri öngörüsünü karıştırabilir.

“Bir düşünün: Şimdiye kadar yaratılmış olanlardan daha büyük veya daha büyük bir yapay zeka modeli… Bir uçtan Meta’nın platformlarında yaptığınız her eylem, diğer uçtan bir sonraki adımda ne yapacağınıza veya beğeneceğinize dair bir tahmin geliyor. Biraz ürkütücü, değil mi?”

Bu tür bir kapasiteyle, bazı kullanıcı denetimleri bazı içerik önerilerini durdurmak için yeterli olmayabilir. 2021’de Clegg, Medium’da şunu öneren bir gönderi yazdı: insanların eylemlerini dikkate alır beslemede çeşitli içerikleri görüntülemek için algoritmalar kadar eşit derecede sorumludur. Ancak kullanıcılar, yapay zeka destekli yayınlarını eğitmek için bir platform tarafından yakalanan tüm sinyalleri her zaman bilmiyor.

Meta ayrıca araştırmacıları, Facebook’tan herkese açık gönderiler, sayfalar, gruplar ve etkinliklerin yanı sıra herkese açık gönderiler ve Instagram’daki yaratıcılardan ve işletme hesaplarından gelen verileri içeren yeni bir İçerik Kitaplığı ve API aracılığıyla algoritmalarını incelemeye davet ediyor.

Son birkaç yılda Meta, kullanıcılara nasıl içerik önerdiği konusunda incelemeye tabi tutuldu. 2021’de Facebook muhbiri Frances Haugen şirketin algoritmalarının “politika ve haberler gibi önemli kamu içeriği dilimleri üzerinde sağlıksız yan etkileri” olduğunu ortaya çıkardı. Instagram’ın gençler için zararlı olmasının yanı sıra. Geçen yıl, iddiaya göre reklam sunma algoritmaları konusunda ABD Adalet Bakanlığı ile anlaşmak zorunda kaldı. Kullanıcıları barınma fırsatlarından mahrum bırakmak.

Instagram, akışında yapay zeka destekli içeriği de artırıyor. Mark Zuckerberg, 2023 yılının ilk çeyreğinde kazanç çağrısında harcanan zamanın AI destekli Reels önerileri sayesinde Instagram’da %24 arttı. Meta CEO’su, şirketin feed’in %30’unu algoritmik önerilerle doldurarak bu tür içeriğin varlığını artırmayı hedeflediğini söyledi. Belgelerin ve kontrollerin yayınlanması, Meta’nın düzenleyicileri ve gizlilik savunucularını şirket daha fazla yapay zeka destekli içerikle ilerlemeden önce yatıştırma çabalarının en sonuncusu.

Gibi merkezi olmayan platformların başlamasıyla Mavi gökyüzü Ve Mastodon, beslemenizi yönlendiren algoritmalar üzerinde bir miktar kontrole sahip olmakla ilgili pek çok konuşma var. Instagram ve Facebook gibi merkezi olarak işletilen platformlar, bu diğer sosyal ağlardan biraz ilham almalı ve kullanıcılara daha iyi algoritmik seçenekler ve kontrol sunmalıdır.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Similar Posts

Bir cevap yazın