Meta tekme ve bağırışlarla sürüklenerek başka bir Avrupa’da kayda değer gizlilik imtiyazı: Alman Federal Kartel Ofisi (FCO) ilan edildi teknoloji devinin, sosyal ağ hizmetlerinin kullanıcılarına, hizmetleri genelindeki faaliyetleriyle ilgili verileri birleştirmesine izin verip vermeme konusunda daha fazla seçenek sunacağını görecek yeni bir hesap merkezi geliyor.
Meta, siteler arası izleme ve kullanıcıların profil oluşturma konusunda ilk kez bu kadar geniş bir seçenek sunacak. Bununla birlikte, rekabet otoritesinin Meta’nın uydurduklarından tamamen etkilenmemiş olması dikkat çekicidir.hesap merkezini Meta’nın müşterilerinin “a büyük oranda Meta’nın hizmetlerini ayrı ayrı mı yoksa birleşik biçimde mi kullanmak istediklerine dair özgür ve bilinçli karar” (vurgu bize ait).
FCO, “Hizmetleri birleştirilmiş biçimde kullanmak, bir gönderinin birkaç sosyal medya kuruluşunda aynı anda yayınlandığı, ancak Meta’nın birleştirilmiş verileri reklam amaçları için kullanacağı çapraz paylaşım gibi ek işlevleri kullanmalarına olanak tanır.” reklamlarını kullanıcıların platformlar arası etkinliğini bir hizmet yardımcı programı (çapraz gönderi) ile işlemeyi amaçlayan. Bu nedenle, çapraz gönderi yapmak istiyorsanız, hizmetlerinde profillendirilmeyi kabul etmeniz gerekir. (Bu nedenle, muhtemelen, FCO’nun kullanıcılara sunduğu seçeneğin Baştan sona özgür.)
Bu, kılı kırk yaramış gibi gelebilir, ancak Avrupa Birliği ve Alman veri koruma yasası, insanların bilgilerini işlemek için rızaya güveniyorsanız, bir bireyin rıza verme kararının amaca özel (yani grup halinde değil) bilgilendirilmesi gerektiğini gerektirdiğinden, bu önemli bir yasal ayrımdır. ve özgürce verilir.
Sorularla FCO’ya ulaştık.
Meta, kendi iradesiyle – bu nitelikli dereceye kadar – izleme ve profil oluşturma konusunda kullanıcı seçimini artırmak için bu adımı atmıyor; gelişme, Almanya’nın antitröst otoritesiyle, FCO’nun sosyal medyadaki baskın oyuncu ve dolayısıyla bir antitröst olarak pazar gücünün “sömürücü suistimali” olarak gördüğü, adtech devinin sözde kullanıcı ‘süper profili’ üzerinde uzun bir savaşın ardından geldi. karşı uygulayabileceği kötüye kullanma.
İçinde öncü Şubat 2019 siparişi FCO, Meta’nın kullanıcılar hakkındaki verileri onların rızası olmadan birleştirmesini yasaklayarak bunu yapmaya çalıştı. Ancak Meta, karara Alman mahkemelerinde itiraz etmek için harekete geçti – bu, bir sürenin durdurulmasına ve daha sonra Avrupa Birliği’nin en yüksek mahkemesine sevk edilmesine yol açtı.
İkincisinin 4 Temmuz’da bir karar vermesi planlanıyor. Bu nedenle Meta’nın daha fazla seçenek sunma hamlesi, şimdi yolunda gitmeyen bir ABAD kararı beklentisiyle görünüyor. (Mahkemenin etkili bir danışmanı zaten geçen yıl bir görüş yayınladı Bu, rekabet yetkililerinin veri koruma uyumluluğunu rekabet değerlendirmelerine dahil edebilmelerini destekledi, böylece duvardaki yazıyı burada görebilirler.)
FCO başkanı Andreas Mundt, gözden geçirilmiş meta hesap merkezi duyurusuna eşlik eden bir açıklamada, gelişmeyi “önemli bir adım” olarak nitelendirdi – ancak aynı zamanda “süreç henüz tamamlanmadı” uyarısında bulundu.
“2019 yılında Facebook’ta kötü niyetli uygulamaların genel olarak yasaklanmasını temel alan kararımızla rekabet hukuku alanında bir ilke imza attık. Artık, verilerinin nasıl işlendiği konusunda özgür ve bilinçli bir kullanıcı kararına giden zorlu bir yol olduğunu görüyoruz, ancak bu elde edilebilir.”
Yorum için ulaşılan Meta, bir şirket sözcüsüne atfedilen şu açıklamayı e-postayla gönderdi:
Uygulama ailemizde insanların iletişim kurmasını ve yeni deneyimlere erişmesini daha basit ve daha kolay hale getirmeye devam ediyoruz. Bunun bir parçası olarak, hizmetlerimizin birlikte nasıl çalıştığı konusunda daha şeffaf olmak ve insanlara bu deneyimler üzerinde daha fazla kontrol sağlamak için Hesap Merkezimizi güncelleyeceğiz. FCO ile yapıcı bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz ve şeffaflığı ve kullanıcı seçimini geliştirmeye yönelik devam eden çalışmalarımızı takdir etmesini takdir edeceğiz.
Yeni hesap merkezinin kullanıma sunulmasının bu ay başlayacağını ve bunun yalnızca Almanya’daki kullanıcılar için değil, dünya çapında uygulanacağını biliyoruz. (Ama hata yapmayın; bu küresel gizlilik imtiyazı, Alman makamları tarafından yönlendirildi.)
FCO’lar basın bülteni 2019 kararından bu yana Meta üzerinde nasıl çalıştığını anlatıyor – şirketin ilk etapta bir hesap merkezi sunmasına yol açtığını söylediği bir süreç, ancak yetkili makam “ciddi şekilde yetersiz” olduğuna karar verdi; Meta’nın manipülatif tasarım seçimleri nedeniyle (FCO, şirketin “müşterileri tarafsız bir şekilde bilgilendirmediğini ve ilgili tüm bilgilerin şeffaf ve kolay erişilebilir bir biçimde gösterilmediğini” söylüyor).
Bunu, bu yılın Şubat ayında – “yoğun” görüşmelerin ardından – Meta, FCO kararını uygulamak için, otoritenin “önemli ölçüde değiştirilmiş bir hesap merkezi” olarak ifade ettiği şey de dahil olmak üzere gözden geçirilmiş bir plan sunarak izledi.
“Meta, süreç içinde hesap merkezinde bir dizi değişiklik yaptı ve bu da genel kullanıcı yolculuğunu önemli ölçüde daha şeffaf ve anlaşılır hale getirdi” diye açıklıyor. “Kullanıcıları hesaplarını birleştirmeye teşvik edebilecek çeşitli tasarım öğeleri ve ifadeler değiştirildi. İfade, gerçekte ne kastedildiğini daha ayrıntılı olarak belirtmek için de değiştirilmiştir (örneğin, ‘bilgi’ yerine ‘kişisel veriler’); ve son olarak, hesapları ayırmak için gereken süreç önemli ölçüde basitleştirildi.”
“Optimizasyon için hala potansiyel olmasına rağmen, sonuçta Meta’nın müşterilerinin artık hesap merkezini kullanırken büyük ölçüde özgür ve bilgiye dayalı kararlar alabildiği söylenebilir. Onlara genel bir seçim sunulacak: Ya tüm hizmetleri tüm ana işlevlerle ayrı ayrı kullanacaklar ya da hesaplar arasında daha fazla kişisel veri paylaşmayı içeren ek işlevleri kullanmaya karar verecekler.”
Düzenleyici kurum bu nitelikli seçimi (büyük ölçüde) kabul etmiş görünse de, Meta’nın hizmetinin diğer unsurlarının tasarımı FCO için bir endişe kaynağı olmaya devam ediyor ve “kullanıcıların mümkün olduğunca doğru ve tarafsız bir şekilde nasıl bilgilendirilebileceğinin açıklığa kavuşturulması gerektiğini” de belirtiyor. Meta’nın İş Araçlarının ve eklentilerinin (örn. Facebook Girişi, ‘Beğen’ düğmesi) merkezi bir konumda kullanımı ve veri işleme sonuçları ve verilerinin basit bir şekilde ve hangi istisnai durumlarda kullanılmasına nasıl izin verebilecekleri veya reddedebilecekleri hakkında Bazı durumlarda, hesaplar arasında veri işleme, kullanıcıların izni olmadan bile yasal olabilir (örneğin güvenlik amacıyla)”.
“Gerekli izin ücretsiz ve bilgilendirilmiş olmadıkça, tekrar talep edilmesi gerekir,” diye uyarıyor Meta’nın pruvasının karşısındaki başka bir atışta.
Yetkili makam ayrıca, 2019 Facebook kararının temelini oluşturan standartların, Almanya’nın dijital rekabet yasasında (ki bu geçen yıl onaylanan FCO, Meta’nın işi için geçerli); ve aracı teknoloji devlerini hedefleyen (Dijital Piyasalar Yasası; DMA olarak da bilinir) ve Meta’ya da uygulanması çok muhtemel olan (ve FCO’nun “daha katı standartlar gerektirebileceğini” belirttiği) pan-AB ön rekabet reformu verildi.
(DMA, hassas verilerin kullanımının tamamen yasaklanması ve şirketten daha fazla gizlilik tavizi gerektirecek reklamlar için çocukların verilerinin işlenmesinin yasaklanmasıyla birlikte, DMA’nın davranışsal reklamcılık için veri kullanımına bazı sınırlamalar koyması dikkat çekicidir.)
Bir başka uyarıda, FCO, hesap merkezinin (neredeyse) başarılı olduğu değerlendirmesini aşırıya kaçmaya yönelik herhangi bir girişime karşı uyarıyor ve yetkili şöyle yazıyor: “Meta’nın hesap merkezinin değerlendirmesinin kolayca aktarılamayacağı da belirtilmelidir. kullanıcıların seçim yaptığı diğer durumlara, çünkü her durumda ilgili kullanıcı kararının sonuçları ve genel bağlamı dikkate alınmalıdır.”
Geçtiğimiz aylarda bir büyük gizlilik yaptırımı Avrupa Birliği veri koruma yetkilileri tarafından da Meta’yı operasyonlarını yeniden yapılandırmaya ve bölgesel kullanıcılara davranışsal reklamının devre dışı bırakılmasını talep etme.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada