Lyft’in uzun süredir ortağı olan Stripe, Uber ile büyük bir anlaşma imzaladı

Fintech Stripe’ta 50 milyar dolarlık büyüme bu sene yavaş, ancak bu rotayı tersine çevirmek için temel stratejilerinden biri bugün iyi bir destek aldı: Stripe, Uber ile bir “stratejik ödemeler ortaklığı” imzaladığını duyuruyor. İkili başlangıçta ABD, İngiltere, Kanada, Meksika, Avustralya ve Japonya dahil olmak üzere Uber’in en büyük sekiz pazarında seçilen hizmetlerde birlikte çalışacak.

Bu anlaşmayla ilgili bazı bağlamlar: Uber’in ABD’deki büyük rakibi Lyft uzun zamandır kayan yazı müşterisi Stripe’ın ödemeleri için ve doğru olsun ya da olmasın, bazılarının Uber ve Stripe’ın birlikte çalışmayacağını varsaymasının bir nedeni buydu. Ancak Uber, yılda yaklaşık 100 milyar dolarlık işlemle çok daha büyük bir canavar (Stripe geçen yıl 817 milyar dolar işlem gördü). Ve Uber, yalnızca küresel olarak bir güç değil, özellikle ABD’de, YipIt’ten bir tahminin (üzerinden WSJ) Uber’in araç paylaşımı pazar payını şu anda %74’e çıkarıyor.

Stripe başkanı Will Gaybrick, TechCrunch’a yaptığı açıklamada, Lyft’in Stripe’ın müşterisi olmaya devam edeceğini doğruladı.

Anlaşmanın mali şartları açıklanmıyor, ancak Stripe’ın ödeme işinin geri kalanında olduğu gibi, büyük bir bileşen, Stripe’ın Uber platformunda sağladığı her işlemden elde edeceği komisyonlardan gelecek.

Bugün daha sonra Stripe’ın kullanıcı konferansında resmi olarak duyurulması beklenen Uber ortaklığı, Stripe’ın imzaladığı son kurumsal anlaşmaların hemen ardından geliyor. Amazon, Microsoft Ve BMW.

Stripe, kart ödemelerini sitelere ve uygulamalara entegre etmek için basit bir API olarak başladı (adındaki “şerit”, bu kartların arkasındaki manyetik şeride atıfta bulunuyor), ancak yıllar içinde daha büyük marjlar ve daha fazla çeşitlendirme arayışına girdi. , satış vergisini hesaplamaya ve hesaba katmaya, dolandırıcılık girişimlerini öncelik sırasına koymaya, işletmeleri dahil etmeye ve daha fazlasına yardımcı olacak hizmetler dahil olmak üzere düzinelerce başka ürün ve özellik eklendi.

Ancak bu ortaklık – en azından şimdilik – Stripe’ın sunduğu her şeyin küresel olarak benimsenmesi değil. Uber, belirli, yeni bir ödeme sınırına girmek için Stripe’ı kullanacak. Özellikle entegre olacak Şerit Finansal Bağlantılar ve Link, kullanıcıların Uber Rides ve Eats gibi hizmetler için doğrudan banka hesaplarından ödeme yapmak üzere banka bilgilerini içe aktarmasına olanak tanır ve kullanıcılara kredi veya banka kartlarına alternatif bir ödeme seçeneği sunar.

“Ödeme inovasyonunu, azaltılmış anlaşmazlığı ve maliyet tasarrufunu birleştiren ödeme deneyimleri oluşturmak, yaptığımız işin merkezinde yer alıyor. Müşterilere banka hesaplarıyla kolayca ödeme yapma seçeneği sunmak için Link’i kullanmak, bizi tüm bu kutuları işaretleyecek bir konuma getirirken, giderek daha popüler hale gelen bir ödeme yöntemine erişim sağlıyor” dedi. Uber’den yapılan açıklamada “Stripe, güvenilirlik, müşteri odaklılık ve sürekli yenilik taahhüdümüzü paylaşıyor – bu yüzden onlar önemli bir ortak.”

Bu arada, Stripe’ın kart ödemelerini destekleyen amiral gemisi ürünü şu an için bu pazarlardan yalnızca ikisinde kullanıma sunuluyor: Avustralya (eftpos aracılığıyla) ve Japonya (JCB aracılığıyla).

Başka bir deyişle, Stripe bazı ilginç ürünler geliştirmiş olsa da — buna pazar hizmetleri de dahildir. anında ödeme hizmeti sürücülere daha hızlı ödeme yapmak için Lyft ile erken geliştirildi – bunlar şimdilik karışımın bir parçası olmayacak.

Yine de Stripe için önemli bir adım. Şirket, son üç denemede yıllardır bir Uber anlaşması üzerinde çalışıyordu. Bu, ikilinin daha fazla birlikte çalışmasına kapı aralıyor.

Gaybrick, daha önce birlikte çalışmamanın bir kısmının bir ölçeklendirme sorunu olduğunu söyledi: Stripe’ın artık daha büyük müşterileri var, ancak başlangıcı gerçekten diğer hızlı büyüyen (ancak daha küçük) girişimlerle oldu. Gaybrick, “Uber kurulduğunda Stripe yoktu” dedi. “Birkaç yıl önce ilk kez konuşmaya başladığımızda, kullanım kolaylığı ve güvenilirlikten heyecan duydular, ancak onları piyasada yeterince güçlü ve performanslı olduğumuza ikna etmek için daha çok yolumuz vardı. Artık bizi böyle görüyorlar.”

Uber için anlaşma, şirketteki bazı değişimlerin altını çizmesi açısından dikkate değer.

Bu yılın başlarında, Uber bir yedi yıllık bulut hizmetleri anlaşması BT altyapısını barındırmak için Oracle ve Google ile ve bundan kısa bir süre sonra başlattı yeniden tasarlanmış, basitleştirilmiş uygulama Bu, kullanıcılar için daha kişiselleştirilmiş deneyimlere odaklanır.

İkisi birlikte ele alındığında, Uber’in – pazarın geri kalanıyla aynı maliyet ve ekonomik kısıtlamalar altında – mühendislik kaynaklarını ürün üzerinde hedeflemenin ve üçüncü taraflara devredilebilecek bazı işlevlerden uzaklaşmanın daha iyi yollarını aradığına işaret ediyor. üstesinden gelmek.

uber ödeme altyapısının çoğunu kendisi oluşturması ve yönetmesiyle tanınıyor ve bununla devam edecek olsa da, bu sürecin ilk ve son milindeki işlerin bir kısmını yönetmek için çok satıcılı bir strateji kullanıyor. Bu, Stripe ve onun gibi diğerleri için bir fırsat.

Bu fırsatın ne kadar genişlediğini görmek için kalır. Özellikle, Uber’in “süper uygulama” alanındaki çabaları son zamanlarda ulaşım seçeneklerini genişletmekle ilgiliydi. Uber Eats bile ayrı bir uygulamadır. Bu, Grab ve GoJek gibi sadece hareketlilik değil, teslimat, çevrimiçi alışveriş, eğlence, finansal hizmetler ve daha fazlasını sunan bazı bölgesel benzerlerinin aksine.

Uber hiç daha fazlasını yapmak isteyecek mi? Olabilir mi? Uber’in bunlardan herhangi birine umut verici yanıtı “evet” ise, bunu oluşturmak ve ölçeklendirmek için neden ortak olarak daha fazla ödeme uzmanı getirmek isteyebileceğini anlayabilirsiniz.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın