InDrive, ‘teklif tabanlı’ dolu dolu yolculuk uygulamasını ABD’ye getiriyor

InDrive (önceden inDriver), Güney Florida’ya yeni bir araç çağırma uygulaması getiriyor. Başlangıç, yolcuların bir yolculuk için kendi ücretlerini belirleyebilecekleri ve yakındaki sürücülerin teklifi kabul edebileceği, reddedebileceği veya karşı çıkabileceği “teklif tabanlı” bir platform işletiyor.
Araçla dolu müşterilerin daha yüksek ücretler nedeniyle sıkıldığını hissettiği ve sürücülerin bağımsız yükleniciler olarak sınıflandırıldığı, ancak yolculuklar için ne kadar ücret alacaklarına dair söz hakkı verilmediği bir zamanda, böyle bir iş modeli çekici olabilir.
InDrive Perşembe günü ABD’deki ilk pazarı olan Miami’de resmen piyasaya sürüldü. Şirket, 175 milyondan fazla indirmeye sahip olduğunu ve 48 ülkede 655 şehirde bulunduğunu söylüyor.
InDrive’ı hiç duymadıysanız, bunun nedeni şirketin geleneksel Batı dünyasının dışında daha fazla var olması olabilir. Aslen Sibirya kökenli olan InDrive, Rusya’nın Ukrayna ile savaşının o yılın Mart ayında başlamasının ardından Temmuz 2022’de Rus varlığını elden çıkardı. Şirket, Rusya’da başka bir yatırım planı olmadığını söylüyor.
InDrive’ın başlıca pazarları Latin Amerika (Meksika, Kolombiya, Peru, Brezilya, Şili, Ekvador) ve Asya’dır (Kazakistan, Endonezya, Pakistan, Hindistan).
Şubat ayında InDrive, General Catalyst’ten 150 milyon dolarlık borç finansmanı topladı ve o zamandan beri agresif bir şekilde yeni bölgelere doğru genişliyor. Şirket kısa süre önce genişleme planlarını açıkladı. Nijerya’da 15 yeni şehir, ve varlığı olmuştur Afrika’da yıllarca.
Öyleyse neden Amerika ve neden şimdi? ABD ülke müdürü Adam Warner, TechCrunch’a InDrive’ın LatAm’daki güçlü dayanağının Güney Florida’da, özellikle Miami’de piyasaya sürülmesinin itici güçlerinden biri olduğunu söyledi.
Warner, “Gerçekten tüm iş modelimizi seçme özgürlüğü rehberliğinde oluşturduk” dedi. “Fiyatlarımızı herhangi bir bilgisayar programı belirlemiyor. Sürücüler ve yolcuların her yolculuğun fiyatını müzakere etmesi gerçekten açıkken, sürücüler de siparişleri reddetmek için cezalandırılmıyor. Dolayısıyla, meslektaşlarımın aksine, araç paylaşımına şeffaflık ve adalet getirerek sürücülere ve tüketicilere öncelik veriyoruz.”
Kulağa harika geliyor! Ne ters gidebilir?
Görünüşe göre birkaç şey.
hızlı bir inceleme uygulama incelemeleri Müşterilerin uygulama ve hizmetle ilgili yaşadığı çok sayıda sorunu gösterin – bunlar muhtemelen Amerikalı bir izleyici kitlesinin hoşuna gitmeyecek sorunlar.
Uber ve Lyft, sorgulanabilir tüm etik ilkelerine rağmen, yolculukları kabul eden veya reddeden sürücülere çeşitli teşvikler ve cezalar uygulayarak güvenilir yolculuklar ve hizmet sağlıyor. InDrive’ın vicdanı daha fazladır, ancak bu, sürücüler için daha uzun bekleme sürelerine veya tekrar tekrar iptal edilmelerine neden olabilir.
Warner, InDrive’ın mümkün olduğu kadar çok sürücüyü kaydettirmek için pazarlama hamlesi üzerinde çalıştığını, böylece bir sürücü iptal ederse, kanatta bekleyen başka bir sürücü olacağını söyledi. Şirketin sürücüleri çekmesinin bir yolu, Temmuz 2023’ten Ocak 2024’e kadar komisyon almaktan kaçınmaktır; bu, sürücülerin her ücretin %100’üne kadar (havaalanı ücretleri ve otoyol geçiş ücretlerine tabi) evlerine götürmesi anlamına gelir. InDrive’ın normal ücreti her sürüşün yaklaşık %10’udur. Uber ve Lyft %25 pay alıyor.
Şirket ayrıca Miami’de minimum 10 $ yolculuk fiyatını koruma sözü veriyor. Bugün InDrive’ın Güney Florida’da lansman için kaydolan 3.500 sürücüsü var.
Müşteriler ayrıca, sık sık sürücü iptalleri veya sürücülerin teslim alma sırasında üzerinde anlaşmaya varılan ücreti değiştirmesi gibi sorunlarla uğraşırken InDrive’ın müşteri hizmetlerinin ortalamanın altında olduğundan şikayet ettiler. Warner, InDrive’ın ortaya çıkan sorunlarla ilgilenmek için Meksika ve Malezya’da (ama en önemlisi ABD’de değil) müşteri hizmetleri ekipleri olduğunu söyledi.
Crunchbase’e göre InDrive toplamda yaklaşık 387 milyon dolar topladı. Bu az bir sayı değil, ancak rakiplerle karşılaştırıldığında InDrive’ın yalın kalması gerektiği anlamına geliyor ve bu da ürünün kalitesini etkileyebilir. Uygulamayı inceleyen müşteriler ayrıca uygulamanın hatalı olduğundan, ETA’ların kapalı olduğundan ve sürücülerin A noktasından B noktasına nasıl gideceklerini her zaman bilmediklerinden şikayet ettiler. Bu son sorunun bir kısmı, Warner’ın söylediği gibi, InDrive’ın kendi tescilli haritalama ve GPS sisteminin bulunmamasıdır.
Warner, “Sürücülere kendi harita hizmetlerini açabilmeleri için seçme özgürlüğü veriyoruz” dedi. “Onun belirli bir kısmına yoğun bir şekilde yatırım yapmadık. Google Haritalar, Waze, Apple Haritalar vb. ile ortaklıklara oldukça güveniyoruz.”
InDrive, Uber ve Lyft gibi şirketlerle rekabet etmek istiyorsa, müşteri hizmetlerini ve uygulamasını sıralamak zorunda kalacak. Ancak bu imkansız değil ve InDrive ABD’yi ele geçirmek için büyük bir acele içinde değil.
Warner, şirketin öncelikle Güney Florida’daki ulaşım ihtiyaçlarını çözmeye ve bunu sürdürülebilir bir şekilde yapmaya odaklandığını söyledi.
Warner, “InDrive, ABD’deki ayak izini genişletmeye kesinlikle açık, gerçekten yetersiz mobilite ve toplu taşıma seçenekleri olan pazarlara odaklanıyor” dedi. “Ayrıca yüksek seyahat maliyetleri ve gelişmekte olan turizmi olan pazarlar.”
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada