‘Global marka olmayı hedefliyoruz’

‘Global marka olmayı hedefliyoruz’



Beypazarı Maden Suyu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Ercan, “7 kıtada 30 ülkeye ihracat yapıyoruz. 5 yıl içinde Beypazarı’nı global bir marka haline getirmek istiyoruz” diyor.

Türkiye’de yerelden çıkıp ihracat gücüyle dünya markası olma yolunda ilerleyen markalardan biri de Beypazarı Maden Suyu… 1957 yılında kurulan Beypazarı Maden Suyu bugün 70 bin m² kapalı alana kurulu tesisinde, saatte 300 bin şişe üretim kapasitesine haiz ve 6 milyar şişelik pazarın 1,5 milyarlık kısmını elinde bulunduruyor. Beypazarı Madensuyu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Ercan ile firmanın yeni devre hedeflerini konuştuk.

Sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:

Şirket hakkındaki kısa bilgi verir misiniz?

1957 yılında kurulan Beypazarı Maden Suyu bugün 70 bin m² kapalı alana kurulu tesisinde, saatte 300 bin şişe üretim kapasitesine sahip ve 6 milyar şişelik pazarın 1,5 milyarlık kısmını elinde bulunduran önder maden suyu şirketi konumundadır. Beypazarı Maden Suyu 30 şirketlik pazar içerisinde tek başına tüketimin dörtte birini karşılamaktadır. Kurulduğu ilk günden beri aynı kaynaktan gelen doğal maden suyunu kendine has yapısını değiştirmeden dolum yapan tesislerde üretim, tam otomasyonlu makinalarla el değmeden yapılmaktadır.

Maden suyumuz sıhhatli olmanın yanı sıra lezzeti ile de birçok ödüle layık görülmüştür. Son olarak Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü tarafından “Üstün Lezzet Ödülü (Superior Taste Award) ” nün sahibi olmuştur. Superior Taste Award şeklinde bağımsız ve tanınmış bir sertifikaya haiz mamüller, uluslararası pazarda da daha çok öne çıkarak daha çok tercih edilmektedir. Ülkemizdeki markaların bu şekilde ödüllere layık görülmesi elbet ülkemiz için de büyük ehemmiyet taşımaktadır.

Çalışan sayınız nedir?

Üretim aşamasının büyük çoğunluğu tam otomasyona haiz makinalarda el değmeden gerçekleşmektedir. Bu nedenle üretim sürecinde insan kaynağından ziyade makinalar kullanılmaktadır. Hali hazırda 100 kişilik bir istihdam sağlanmaktadır. Pandemi sürecinde bir istihdam kısıtlamasına gitmemiştir. Üretim kapasitemizi her sene artırma hedefinde olduğumuz için istihdam planlamamızda her sene artarak güncellenmektedir.

Üretim tesisiniz nerede, ne kadar büyüklüğe haiz?

Beypazarı Maden Suyu tesisleri markanın adını aldığı Ankara’nın Beypazarı ilçesinde bulunmaktadır. Beypazarı, zengin mineralli suların bol olarak bulunmuş olduğu kıymetli jeotermal bir kuşakta yer almaktadır. Maden suyumuz benzer biçimde içilebilir zengin mineralli sularla beraber kaplıca/içmece benzer biçimde şifalı kaynaklara haizdir. 70 bin m² kapalı alana sahip tesisimizin yanı sıra maden suyumuzun kaynağının bulunmuş olduğu havza insan yerleşimine kapalı olup koruma altındadır.

Faaliyet alanlarınız neler?

Ana etkinlik alanımız tamamen organik olan maden suyunun şişelenmesidir. Bunun yanında %100 naturel maden suyu, pancar şekeri ve naturel meyve aromaları kullanılarak üretilen meyve aromalı maden sularının üretimi de yapılmaktadır. Yaptığımız araştırmalar sektörümüzde meyve aromalı maden sularının çocuk ve genç tüketici segmentinde yüksek bir büyüme potansiyeli bulunduğunu gösteriyor. Ayrıca içecek sanayinin sevilen bir ürünü olan ve tekrar doğal maden suyundan yapılan gazozumuz bulunmaktadır. Şu an ürün portföyümüzde 13 çeşit ürün yer almaktadır.

Pandemi periyodu sizi nasıl etkiledi?

Maden suyu insan sağlığını destekleyen bir ürün olduğu için pandemi döneminde tüketimi artmıştır. Pandemi boyunca minerallerin yardımı ile sağlığını korumak isteyen tüketiciler maden suyunu tercih etmiştir. Bu konum sektör açısından müspet gibi algılansa da pandemiye bağlı olarak tedarik süreçlerinde gecikmeler yaşandı. Pandemiye paralel olarak global ekonomik kriz, kur atakları, enflasyon, emtia ve lojistik gibi üretim maliyetlerini büyük ölçüde artırdı. Özellikle maden suyu sektörünün temel girdisi olan cam şişe maliyetlerinin büyük yükselişinin yanı sıra tedariğinde de zorluklar yaşandı. Bu süreç maden suyu sektörünü sıkıntılı bir döneme soktu ve imalatta yavaşlamaya sebep oldu. Tüketiciden yoğun istek bulunmasına rağmen tedarikte yaşanan bu güçlükler nedeniyle talebi karşılamakta zorlandık. Sağlıklı bir ürün olan maden suyunu cam şişe haricinde bir ambalajla tüketiciye taktim etmek istemiyoruz. Bu nedenle cam şişe maden suyu sektörünün eğer olmazsa olmazıdır. Yeterli kaynağımız ve yüksek üretim kapasitemiz olmasına rağmen cam şişeyi tedarik edemediğimiz dönemlerde üretimde yavaşlamaya gitmek zorunda kalıyoruz. Markamızın hedeflerine yetişmesi için üretiminin ana kalemi olan cam şişe konusunda önünün açılması gerekiyor.

İhracatınız var mı? Ağırlıklı olarak hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?

Şu anda 7 kıtada 30 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Avusturalya’dan Güney Afrika’ya, Amerika’dan Çin’e kadar 30 ülkeye ihracat yaparak ülke ekonomisine katkı sunma adına mühim adımlar atıyoruz. Yeni yatırımlarla hem üretimimizi hem ihracatımızı büyütmeyi hedefliyoruz. Türk’ün olduğu her ülkeye Türk maden suyunu ulaştırmak, Beypazarı’nı küresel bir marka haline getirmek ve ülkemizi bütün dünyada tanınmasına katkı sağlamak amacındayız. Maden suyu tüketimi özellikle Avrupa ve ABD’da oldukca yaygındır. Maden suyunun içinde bulunan minerallerin insan sağlığına olan faydaları mevzusunda batı toplumunun bilinç düzeyi oldukça daha yüksek. Ayrıca yaygın damak keyfi olarak da maden suyunu sofralarında severek tüketiyorlar. Türkiye de maden suyu kaynakları yönünden varlıklı bir ülke olarak dünyada ilk 10’a giriyor. Dolayısıyla yurtdışında ciddi istek bulan maden suyunu ihraç etme mevzusunda büyük bir potansiyele haiz. Beypazarı maden suyu olarak Türkiye’de kendi vatandaşımıza adeta bir sıhhat iksiri olan maden suyumuzu ulaştırmak birinci önceliğimizdir. Yaptığımız yeni yatırımlarla üretim kapasitemizi artırıp, ihracat payımızı da yükseltmek hedefindeyiz.

Üretiminin ne kadarını ihraç ediyorsunuz?

Pandemi ile başlamış olan süreçte bilhassa cam şişe tedariğinde yaşadığımız güçlükler nedeniyle yurt içi talebi karşılamaya öncelik verdik. Çünkü bu topraklardan çıkan bu kıymetli içeceğin en önce yurdumuzun insanlarına ulaştırılmasının önemli bulunduğunu düşündük. Tedarikte yaşanmış olan bu güçlüklerin çözülmesi ile birlikte ihracat payımızı da artırma hedefindeyiz.

Hedef pazarlarınız?

En öncelikli pazarımız bütün Türkiye olmak suretiyle yurt içi pazarıdır. Her ilde ve her satış noktasında tüketici ile buluşmak için çalışmaktayız. Çünkü markamız fazlaca seviliyor ve tercih ediliyor. Bizi tercih eden tüketicimize ürünümüzü ulaştırmak ve her satış noktasında kolayca bulunur kılmayı öncelikli görev ediniyoruz. Günde minimum 2 şişe mottosuyla çıktığımız yolda dünya üstündeki en sağlıklı içeceklerden olan maden suyumuzu ülke içi pazarın taleplerini öncelikleyerek marketing planlarımızı oluşturuyoruz.

Ardından Beypazarı Maden Suyu’nun, maden suyunu yoğunlukla tüketen Avrupa ve ABD başta olmak üzere tüm dünya ülkelerinin raflarda yer almasını sağlamayı hedefliyoruz. Ülkemizden tüm dünyaya sıhhat ihraç etmek istiyoruz. Beypazarı maden suyu gerek lezzeti, gerekse içerdiği eşşiz mineral dengesi ile bütün hayattaki en kıymetli maden suyu kaynaklarından birine sahiptir. Doğanın insanlığa sunmuş olduğu gerçek bir hediye niteliğindeki maden suyumuz pek çok ülkeden talep edilmektedir.

Son dönemde odaklandığınız alanlar neler?

Maden suyunun tüketimin artıp bir sofra içeceği haline gelmesiyle birlikte büyük boy şişeye dair tüketicimizden yoğun arzu almaya başladık. Tüketicimizin talebi üstüne 750 ml Premium yeni nesil şişelerimizle raflarda yerimizi almak için hazırlığa başladık. Premium şişelerimiz tüketicilerimize premium tasarımı ile görsel bir tecrübe sunuyor. Tasarımıyla tüketicinin gözünde ayrışmayı hedefleyen yeni premium tasarımlı şişe, Beypazarı severler için müjdeli bir haber olacak. Kaynağından başlayarak koruduğumuz saflığı, el değmeden bu sofistike, zarif ve rafine bir sadeliğe haiz yeni şişemizde sunarak, tüketicimizin gözünde ayrışmayı ve kalbinde edindiğimiz yeri derinleştirmeyi istek ediyoruz. Premium segmentine iddialı bir giriş yapmayı planlarken ilk etapta mütevazi maden suyumuzu Premium şişelerimizle raflarda olacağız. Önümüzdeki dönemlerde de inovasyon planlarımızı yapmaya ve tüketicilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz. Teknolojik altyapının yanı sıra ürün yelpazemize yeni lezzetler katmak için trendleri takip ediyor, inovatif tatları maden suyu sağlığı ile birleştirerek tüketicimizin beğenisine sunmayı amaçlıyoruz.

Önümüzdeki 5 yıla ilişik hedefleriniz neler?

Markamızın en büyük misyonu maden suyunun sağlığa olan yararları mevzusunda toplumumuzu bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir. Bir küçük yeşil şişe içinde insan sağlığına faydalı pek oldukca mineral içermektedir. Maden suyu tüketiminin artması bir nevi koruyucu hekimlik gibi pek çok rahatsızlığın azalmasına katkı sağlayacaktır. Maden Suyu sektörünün lider firması olarak maden suyunu tanıtmak konusuna büyük gayret sarf ediyoruz. Yıllık şahıs başı maden suyu tüketimi Avrupa vatanlarında ise yıllık tüketimin şahıs başı 110-150 litre içinde değişmiş olduğu biliniyor. Bu miktar ülkemizde yıllık 13 litre civarında kalmaktadır. Bu nedenle dünyanın en varlıklı mineral kaynağı içeriğine haiz ülkeler arasında gösterilen Türkiye’de pazarın gelişimi için çalışmalarımız devam ediyor. Maden sularının yurt dışında kullanım amacı vücudun mineral ihtiyacının karşılanmasında bir beslenme desteği görevi üstlenmesiyle ilgiliyken, bizim ülkemizde daha ziyade sindirime destek olması amacıyla tüketiliyor. Maden suyunu bahsetmek ve sağlıklı ömür rutininin bir parçası olarak tüketim alışkanlığı kazandırmak adına ülkemizde kat etmemiz gereken yollar vardır.

Hali hazırda yurt içi talebin %25’ini Beypazarı olarak tek başımıza karşılamaktayız. Tesis olarak hayattaki en ileri teknolojiyi kullanmaktayız. Önümüzdeki 5 sene içinde bu oranı artırmak ve ihracat payımızı da yükselterek Beypazarı’nı global bir marka haline getirmek istiyoruz.

kaynak: ekonomist.com.tr

Similar Posts

Bir cevap yazın