Everseen, potansiyel perakende hırsızlığını tespit etmek için yapay zeka teknolojisi için 70 milyon doların üzerinde para topladı

2007’de, daha önce perakendenin yanı sıra büyük SAP kurulumlarında çalışmış olan Alan O’Herlihy, perakendecilerin “çekilmeyi” en aza indirmesine veya bir mağazanın stokta kayıtlı envanterinden daha az ürüne sahip olmasına yardımcı olmanın bir yolunu bulmak için yola çıktı. Sorunun çözümü olarak bilgisayar görüşünde karar kıldı ve bir şirket kurdu. Gördüğümteknolojiyi ticarileştirmek için.

Diğer şeylerin yanı sıra otomatik ödeme gişelerinde hırsızlığı önlemek için bilgisayar görüşünü kullanan Everseen, bugün, daha önce bir yatırımcı olan Crosspoint Capital Partners liderliğindeki bir Seri A turunda 65 milyon € (~71,32 milyon $) topladığını duyurdu. başlangıç. Yeni fonlar, İrlanda merkezli Everseen’in toplamını yaklaşık 90 milyon dolara çıkardı ve O’Herlihy, bunun “hedefli” bir yol haritasıyla girişimin işini ölçeklendirmek için kullanıldığını söylüyor.

O’Herlihy, “Azalan müşteri harcaması ve küçülme dahil artan operasyonel kayıpların ikili etkisiyle boğuşan perakendecilerden teknolojimize önemli bir talep alıyoruz” dedi. “Perakende sektörü aynı zamanda iş gücü kıtlığı ve işgücü maliyeti enflasyonu gibi zorluklarla karşı karşıya, bu da teknolojimizi bu sorunları ele almada daha da değerli kılıyor.”

O’Herlihy’nin bakış açısına göre, özellikle küçülme, perakendecilerin kar hanelerinde ciddi bir darbe olabilir. 2017’de mağazalar, daralma nedeniyle gelirlerinin tahmini %1,33’ünü kaybetti ve toplamda tahmini 47 milyar dolar oldu. binaen Ulusal Perakende Federasyonuna.

Everseen, teorik olarak gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalardaki satış noktalarında hırsızlığı azaltmak için tavana monte kameralar ve bilgisayar görüş yazılımının bir kombinasyonunu kullanıyor. O’Herlihy’ye göre, Everseen’in algoritmaları ilgilenilen nesneleri (örn. SKU’lar) tespit edip izleyebilir, bunların nasıl etkileşime girdiğini analiz edebilir ve alışveriş yapanlar ve satış görevlileri tarafından gerçekleştirilen “ilgili eylemleri” tanıyabilir.

Hırsızlığın ötesinde, Everseen bir raftaki ürünlerin ne zaman neredeyse tükendiğini “bildiğini” ve “personelin sorunları çözmesine, eğilimleri iyileştirmesine ve sapmaları azaltmasına yardımcı olmak için acil ilgilenilmesi gereken süreçleri tam olarak belirleyebildiğini” iddia ediyor. Her gün yüz milyonlarca ürünün videosunu ve on milyonlarca müşteri etkileşimini işleyen platform, içgörüler ve neredeyse gerçek zamanlı analitik sağlamak için bir satıcının sipariş yönetim sistemi gibi mevcut araçlarıyla bağlantı kurabilir.

O’Herlihy, “Bu unsurların tümü, çözümümüzün bir müşteriyi kendi kendini düzeltmesi için ‘dürtmesine’ veya bir mağaza görevlisine söz konusu müşteriyle ilgilenip ona yardım etmesi talimatını vermesine olanak tanıyan girdi işlevi görüyor,” diye açıkladı. “Amacımız, kaybı durdurmak ve telafi etmek, perakendecinin müdahale etmesini sağlamak, mükemmel müşteri etkileşimlerini teşvik etmek ve genel müşteri deneyimini geliştirirken ve kârlılığı olumlu yönde etkilerken akıcı süreçler yaratmaktır.”

Everseen bu görevde her zaman başarılı olamadı. Bir zamanlar önemli bir Everseen müşterisi olan Walmart çalışanları, söylenmiş 2020’de, sistemin genellikle yanlış davranışları hırsızlık olarak yanlış tanımladığı ve gerçek hırsızlık örneklerini durduramadığı bildirildi.

İddialara yanıt olarak Walmart, Everseen sisteminde genel olarak daha az uyarıyla sonuçlanan “önemli iyileştirmeler” yaptığını söyledi. Ancak iki şirket arasındaki ilişki kısa süre sonra kötüleşti. Everseen, perakendecinin İrlandalı firmanın teknolojisini kötüye kullandığını ve ardından Everseen’inkine benzer kendi ürününü ürettiğini iddia ederek Walmart’a dava açtı. (Everseen ve Walmart, Aralık 2021’de anlaştı.)

Gördüğüm

Anormallikler için Everseen’in teknoloji izlemesi.

Arka ucuna erişim olmadan herhangi bir sistemin doğruluğunu ölçmek zordur. Ancak tarih bize bilgisayarla görme teknolojisinin – özellikle hırsızlık önleme amaçları için tasarlanmış teknolojinin – önyargıya ve diğer kusurlara açık olduğunu öğretti.

Bir müşteriden gelen “şüpheli” etkinliği tespit etmek için eğitilmiş bir algoritma düşünün. Eğer onu eğitmek için kullanılan veri seti dengesizse – diyelim ki siyah müşterilerin hırsızlık yaptığı çok büyük miktarda görüntü içeriyorsa – muhtemelen aşırı temsil edilen müşterileri diğerlerinden daha sık işaretleyecektir.

Ayrıca, yapay zeka destekli bazı hırsızlık önleme çözümleri, diğer fiziksel özelliklerin yanı sıra, mağaza hırsızlığı yürüyüşünü (uzuv hareketlerinin kalıplarını) tespit etmek için özel olarak tasarlanmıştır. Engelli alışveriş yapanların, diğerlerinin yanı sıra, sağlıklı alışveriş yapanların videolarıyla eğitilmiş bir algoritmaya şüpheli görünen yürüyüşlere sahip olabileceği düşünüldüğünde, bu potansiyel olarak sorunlu bir yaklaşımdır.

Ancak bir an için Everseen’in büyük ölçüde önyargısız olduğunu varsayarsak, her kamera tabanlı izleme sistemi ile odada hala bir fil var: mahremiyet. Bir e-posta alışverişinde, Crosspoint’ten Greg Clark, Everseen’in teknolojisinin, “belirli demografik gruplara pazarlama yapmak” için muhtemelen satın alma niyetini ve davranışını yakalamak için kullanıldığından bahsetti.

O’Herlihy’ye alışveriş yapanların ve mağaza çalışanlarının kaydettiği tüm görüntüler dahil olmak üzere müşteri verilerini nasıl ele aldığını sordum. Everseen’in veri saklama politikalarını müşterilere ertelediğini ve – ne pahasına olursa olsun – GDPR ile “tamamen uyumlu” olduğunu söyledi.

Alışveriş yapanların – veya iş ortaklarının – bu konuda dolaylı olarak Everseen’e güvenip güvenmediği başka bir sorudur. Ancak potansiyel olarak dikenli etik sorunlar, müşterileri girişimin hizmetlerine kaydolmaktan caydırıyor gibi görünmüyor.

O’Herlihy, Everseen’in müşterileri arasında 6.000’den fazla perakende mağazasında ve 80.000’den fazla kasa hattında konuşlandırmasıyla dünyanın en iyi 15 perakendecisinin yarısından fazlasını saydığını iddia ediyor.

O’Herlihy, “Pandemi sırasında perakendeciler farklı satış yolları ve alışveriş yapanlar farklı satın alma yolları aradıkça, bu dönüştürücü teknolojinin benimsenme hızı arttı” dedi. “Teknoloji harcamaları açısından, sektörde en önemli öncelik olarak görülen küçülmeyle mücadeleyle perakendeciler için zorluklar geliştikçe bütçelerin yeniden tahsis edildiğini gördük… Everseen, mevcut trendlerle tam olarak aynı hizada.”

Genel anlamda, perakendecilerin yapay zekayı benimsediği veya en azından ona ilgi gösterdiği doğrudur. A son KPMG anketi, perakende işletme liderlerinin %90’ının çalışanlarının yapay zekayı benimsemeye hazır olduğuna ve becerilere sahip olduğuna inanırken, %53’ü pandeminin şirketlerinin benimseme hızını artırdığına katılıyor.

Gelecekte, Everseen – hiç şüphesiz rakiplerinin baskısı altında Yapay Zeka Muhafızı ve VaakEye — teknolojisini perakendenin yanı sıra tedarik zinciri ve imalat gibi sektörlere genişletmeyi planlıyor. Girişimin şu anda Cork’taki genel merkezinin yanı sıra ABD, Barselona, ​​Hindistan ve Avustralya ve diğer yerlerdeki merkezlerde yaklaşık 1.000 çalışanı bulunuyor.

O’Herlihy, “Perakende ile başlamak, Everseen’in diğer komşu endüstrilerle ilgili bilgisayar görüşü yapay zeka kullanım durumlarının hem temelini hem de kitaplığını geliştirmesine olanak sağladı” dedi. “Bilgisayarla görme çözümleri şu anda çok sessiz ve belirli sorunları çözmeyi hedefliyor. Müşteriler, perakende mağaza arazisindeki diğer sorunları çözmeye çalıştıkça platformumuza olan talebin arttığını görüyoruz.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın