Erken aşama kurucuların yatırımcılara sorması gereken on soru

yazdığım zaman Bu Ağustos 2021’de gönderi, risk sermayesi yatırımı ve başlangıç ​​değerlemelerinde coşkunun zirvesindeydik. Erken aşama yatırımlardaki düşüşten yakındım ve bunun sonucunda inovasyonun zarar göreceğinden korktum.

Risk sermayesi endüstrisi, faaliyetin hala önemli ölçüde düşük olmasına rağmen, erken aşamada yatırım yapma köklerine geri dönüyor. 1. Çeyrek ABD 2023 verileri tohum aşamasında yıldan yıla anlaşma değerinde %53’lük bir düşüş ve anlaşma sayısında %52’lik bir düşüş gösteriyor. Benzer şekilde, yatırımın ilk aşamasında yıldan yıla anlaşma değerinde %60’lık bir düşüş ve anlaşma sayısında %47’lik bir düşüş görüyoruz. Erken aşamadaki yatırımlara yeniden odaklanmayı memnuniyetle karşılasam da, yüzbinlerce işten çıkarma ve yeni başlayanlar için devam eden zorluklara mal olduğu için üzgünüm.

Ancak, bugün başka bir uyarı notu alıyorum. Elli yılı aşkın bir süredir kurucularla ortaklık kuran ve 225’ten fazla şirkete başarılı çıkışlar için rehberlik eden (120 halka arz ve 225’in üzerinde satın alma dahil) saf bir başlangıç ​​aşamasındaki firma olarak, erken aşama yatırımın zamanla gelişen bir zanaat olduğunu biliyorum. , bir hobi veya turistik yer değil.

Günümüz ortamında potansiyel yatırımcıları sorgulamak kurucular için göz korkutucu görünse de, uzun yolculuk için karşılıklı bir güven alanı oluşturmanız gerektiğini unutmayın.

Usta bir şef veya marangoza benzer şekilde, şirket oluşumunun kırılgan aşamasında, mükemmel sufleyi pişirene veya ısmarlama bir sehpa yapana kadar kurucularla yakın çalışma becerisi zaman, beceri ve sabır gerektirir.

Her yatırımcı için doğru mod olmayabilir ve en iyi şirket kurmanın bir sprint değil, bir maraton olduğuna inananlar tarafından takip edilir. Herkesin dolarının yeşil olduğu bir çağda (bugün daha az dalgalanıyor olsa da), bir ortaklığa girmeden önce yatırımcıları değerlendirme yolları konusunda kuruculara yardımcı olmanın önemli olduğuna inanıyorum.

“Kollarını sıva” başlangıç ​​aşamasındaki bir yatırımcı olmanın ne anlama geldiğine dair bazı özel örnekleri paylaşmama izin verin:

  1. Soğutma cihazları için çığır açan bir çipe sahip bir yarı iletken şirketi, ilk ana hattını nereye kuracağını değerlendiriyor. Birkaç günlük bir beyaz tahta oturumunda, ilk giriş noktaları olarak daha küçük yüzey cihazları pazarına yerleşmek için bariz ve çekici büyük akıllı telefon pazarının ötesine geçmek için kurucularla birlikte çalışıyoruz. Tasarımdan bantlamaya geçmenin ve ardından yüz milyonlarca müşterinin ihtiyaçlarını karşılamak için üretimi ölçeklendirmenin ne kadar sürdüğünü bildiğimiz için, bu, diğer başlangıç ​​aşamasındaki çip şirketleriyle çalışma deneyimimizden kaynaklanmaktadır.
  2. Bir tüketici moda pazarı, satıcı stilistler topluluğunun sevgisini ateşledi, ancak e-ticaret altyapısı çöküyor. CEO’su, büyüme tahminlerine dayalı olarak bir tur finansman artırdı, ancak şimdi yönetim kuruluna platformu güçlendirmek için yavaşlamaları gerektiğini söylüyor. Her ne pahasına olursa olsun büyüme ortamında, kendisi de eski bir seri girişimci olan başlangıç ​​aşamasındaki yatırımcı, başarılı bir sonuç için yolculuğun genellikle on yıl veya daha uzun sürdüğünü bilir. Sonuç olarak, sürdürülebilir bir pazar platformu kurabilmesi için CEO’yu daha yavaş bir büyüme planında desteklemeye hazırız.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın