Jeff Bezos’un uzay şirketi Mavi Menşei CEO Bob Smith bu hafta başlarında yaptığı açıklamada, şirketin Amerika Birleşik Devletleri dışında bir fırlatma sahası kurmanın ilk aşamalarında olmasıyla birlikte uluslararası pazarlara açılmak istediğini söyledi.
Blue Origin ayrıca fırlatma ve uzay hizmetleri işlerini daha da büyütmek için “Avrupa’da ve ötesinde” aktif olarak ortaklıklar ve satın almalar arıyor. Financial Times’ın haberine göre.
Avrupa, Ariane 5 roketinin yakında kullanımdan kaldırılması nedeniyle fırlatma mevcudiyetinin kısıtlanmasıyla karşı karşıya olduğundan, şirket için verimli bir zemin olabilir. Bu, Avrupa’dan fırlatılabilecek sadece iki roket bırakır – henüz uçmamış olan Ariane 6 ve Vega-C. Avrupa’nın fırlatma durumu, hiç şüphesiz, Virgin Orbit’in muhteşem patlaması bu senenin başlarında. Bu boşluğu doldurmak için yarışan çok sayıda Avrupa lansman girişimi varken – dahil Roket Fabrikası Augsburg, Isar HavacılıkVe Orbeks – hiçbiri henüz roket uçurmadı.
Çek risk sermayesi şirketi Golem Ventures Space’in kurucusu ve ortağı Filip Kocian, bir e-postada, roket kıtlığı olmasına rağmen, birçok Avrupa ülkesinin onları fırlatmak için şantiyelere sermaye akıttığını söyledi.
“BO’nun sunduğu yörünge altı turizm, bu yatırımlardan yararlanmanın bir yolu” dedi. “Benzer şekilde [UK/Virgin Orbit] Anlaşma, diğer Avrupa hükümetlerinin uzay limanlarındaki yatırımlarını kullanmaları ve oraya bazı kaliteli iş pozisyonları getirmeleri karşılığında uygun koşullar sunmaya istekli olduğuna inanıyorum.”
Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri de dahil olmak üzere Ortadoğu’daki ülkeler de uzay programlarını ilerletmek için büyük adımlar attılar. Bu ülkeler, Blue Origin için büyük bir potansiyel uzay turisti müşteri havuzundan devlet teşviklerine kadar elverişli fırsatlar da sunabilir.
Blue, uyduları ve diğer yükleri yörüngeye taşıyabilen güvenilir roketler geliştiren Rocket Lab ve Elon Musk’ın SpaceX şirketlerine karşı rekabet etmek için mücadele etti. Buna karşılık, Blue Origin’in başarısı esas olarak yörünge altı alanda olmuştur: bazen Kármán çizgisi veya uzayın kenarı olarak adlandırılan daha düşük bir irtifa noktası. 31 uzay turistini taşıyan altı mürettebatlı görev de dahil olmak üzere 22 başarılı görev yürüten Blue’s New Shepard roketi, yörünge altı uzaya uçuyor.
New Shepard’ın elinde uzun bir dizi başarılı görev olsa da, araç geçen Eylül ayından beri yerdeydi. uçuş sırasındaki bir anormallik nedeniyleve düzenleyiciler fırlatma için yeşil ışık yakana kadar tekrar uçmayacak.
Bununla birlikte, Blue Origin’in yörüngeye çıkma planları var ve rakipleriyle daha doğrudan başa çıkma planları var. Şirket, New Glenn adında tamamen yeniden kullanılabilir bir ağır kaldırma yörünge roketi geliştiriyor, ancak havacılık ve uzay dünyasındaki diğer her şey gibi, bu program da bir dizi gecikmeyle karşı karşıya kaldı. Şirket, New Glenn’in ilk uçuşunu gelecek yıl yapmayı hedefliyor.
Şirketin programları fırlatma araçlarının ötesine geçmeye devam ederken, satın almalar Blue Origin’i başarıya taşımaya da yardımcı olabilir. Blue Origin ayrıca, Orbital Reef adlı bir uzay istasyonu üzerinde çalışan BE-4 adlı bir roket motoru da satıyor ve en son NASA için insanlı iniş aracı inşa etmek için 3.4 milyar dolarlık bir sözleşme imzaladı. Satın almalar, teknolojinin ötesinde bile, Blue’nun çeşitli hedeflerine ulaşmak için ihtiyaç duyacağı büyük bir yetenekli yetenek havuzundan faydalanmasının bir yolu olabilir.
Kocian, Avrupa’nın genişlemesinin kısa vadeli önemli bir yararının “nitelikli bir iş gücü olacağını – Polonya, Litvanya ve sonunda Ukrayna gibi ülkeler ABD’deki maliyetlerinin çok altında uzayda eğitilmiş işgücü sunuyor” dedi.
Blue Origin şimdiye kadar bilinen tek bir satın alma gerçekleştirdi: uzay içi uygulamalar için gelişmiş robotikler üreten bir şirket olan Honeybee Robotics’in satın alımı. Bu anlaşma Ocak 2022’de kapandı.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada