YouTube’un beğenmeme butonu istenmeyen önerileri engellemekte kifayetsiz kalıyor

YouTube’un beğenmeme butonu istenmeyen önerileri engellemekte kifayetsiz kalıyor



YouTube‘un teklif algoritmasına öğrendiği bir bilgiyi unutturmak pek rahat olmayabiliyor. Bazen sadece bir video kovuşturmak, öneriler içinde alakasız şeylerle karşılaşmaya yetebiliyor. Mozilla tarafından meydana getirilen yeni bir araştırma, video platformunun kullanıcı tercihlerini anlamasının tahmin edilenden zor olabileceğini gösteriyor. Araştırmaya gore, YouTube beğenmeme butonu önerilen içerikleri test etmekte yetersiz kalıyor. “Beğenmeme” ve benzeri butonların istenmeyen algoritmik önerilerin yarısından azını engelleyebildiği belirtiliyor.

Mozilla’nın araştırmacıları, “RegretsReporter” adlı tarayıcı eklentisinin verilerinden yararlanarak söz konusu çalışmayı hazırladı. RegretsReporter’a kullanıcılar bu tarz araştırmalarda faydalanılması için verilerini “bağışlayabiliyor”. Mozilla’nın raporunda milyonlarca önerilen videoya ilişkin verilerin yanı sıra binlerce bireyin deneyimlerine bağlı yorumların da yararlanılmış.

Mozilla araştırma kapsamında dört YouTube kontrolünün verimliliğini test etti. “Beğenmeme”, “İlgilenmiyorum”, “Bu Kanalı Önerme” ve “İzleme Geçmişinden Çıkar” seçeneklerini inceleyen araştırmacılar, her bir seçeneğin verimlilik seviyesinin değiştiğini; ancak genel etkilerinin “küçük ve kifayetsiz” olduğunu belirtti.

Bu dört test seçeneği arasında istenmeyen önerileri engelleme konusunda en müessir olanının yüzde 43’lük oranı ile “Bu Kanalı Önerme” olduğu açıklandı. En nötr seçenek yüzde 11 ile “İlgilenmiyorum” olurken, Beğenmeme butonunun etkisinin de yüzde 12 seviyesinde kalmış olduğu görülüyor. “İzleme Geçmişimden Çıkar” seçeneğinin etkililik oranının ise yüzde 29 olduğu belirtildi.

Mozilla’nın çalışması, YouTube kullanıcılarının istenmeyen video önerilerinden kurtulmak için kimi zaman bir fazlaca fazla efor sarfettiğini gösteriyor. Bunlar arasında hesaptan çıkış yaparak yada VPN bağlantısı üzerinden video izlemek benzer biçimde yöntemler bulunuyor. Araştırmacılara göre, meydana getirilen emek harcama YouTube’un test araçlarını daha iyi anlatması ve kullanıcılarına daha fazla proaktif vasıta sunması icap ettiğini gösteriyor.

YouTube burun kıvır butonu ve öteki kontrol araçlarının etkisizliğini yayınlayan bu araştırmanın video paylaşım platformunda bir değişimi tetikleyip tetiklemeyeceğini görmek içinse beklemek gerekiyor.

kaynak: teknoblog.com

Similar Posts

Bir cevap yazın