Dünyanın en büyük uluslararası ev tekstili fuarı olan Heimtextil’de Türk rüzgarı esiyor. Almanya’nın Frankfurt şehrinde kapılarını açan fuarda Türkiye; Çin ve Hindistan’la beraber en kuvvetli katılımı elde eden ülke olarak öne çıkıyor. Dünyanın dört bir yanından ziyaretçileri ağırlayan Heimtextil Fuarı’nda 315 Türk şirketi stant açarken, katılımcı firmaların 116’sını Bursalı şirketler oluşturuyor. Türk ev tekstili firmalarının sürdürülebilir kumaşlardan perdelere, nevresimden banyo tekstiline kadar sergilediği ürünleri ziyaretçilerin büyük beğenisini topluyor.
İhracatta 2023 hedefi 5 milyar dolar
Fuara ait değerlendirmelerde bulunan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, ev tekstili sektörünün ürettiği katma değerle ihracatta önemli bir yere sahip olduğu söyledi. İhracat birim fiyatı 8 doları aşan ev tekstilinin, 2023 senesinde 5 milyar dolarlık ihracat hedefi bulunduğunu belirten Burkay, BTSO olarak bu çerçevede sektörün önünü açan faaliyetler yaptıklarını kaydetti.
Kalite, tasavvur ve parlak zeka tekstiller öne çıkıyor
Firmaların kalitesi, tasarımı ve son dönemde parlak zeka tekstil uygulamaları ile küresel rekabette ön plana çıktığını belirten Başkan Burkay, “Bursa, ev tekstilinde çok önemli bir tecrübeye ve ihracat potansiyeline haiz. Ancak günümüz rekabet koşullarında kaliteli üretim yapmak tek başına ehil değil. Ürettiğinizi pazarlamanız, geniş kitlelere ulaştırmanız gerekiyor. Bu noktada fuarcılık çalışmalarını çok önemsiyoruz. Küresel Fuar Acentesi projesi çerçevesinde son 10 yıllık dönemde 7 bin üyemizi 200’ü aşkın yurt dışı fuarla buluşturduk” dedi.
Firmaların ihracat iştahı üst düzeyde
Heimtextil Fuarı’nın 2023 yılında Küresel Fuar Acentesi tarafından düzenlenen ilk yurt dışı organizasyonu bulunduğunu söyleyen Başkan Burkay, konuşmasını şöyleki sürdürdü:
“Ev tekstili sektörünün marka fuarı olan Heimtextil’de Bursa ve Türkiye olarak en kuvvetli katılımcılar içinde yer alıyoruz. Bursa’dan 116 firmamız fuarda yenilikçi ev tekstili ürünlerini sergiliyor. Bu bununla beraber pandemi sonrası firmalarımızın artan ihracat iştahının da mühim bir göstergesi. BTSO olarak, TETSİAD iş donanmasında düzenlediğimiz Hometex Ev Tekstili Fuarı başta olmak üzere sektörümüzün gelişimine katkı verecek çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Tüm firmalarımıza hayırlı ve verimli fuarlar diliyorum.”
“Firmalar fuara oldukca iyi hazırlanmış”
UTİB ve TETSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ufuk Oçak, “Fuar oldukca iyi başladı. Herkes fuarı özlemiş. Firmalarımız da bu süreçte fuara oldukça iyi hazırlanmış. Türkiye ev tekstilinde oldukça kuvvetli bir ülke. Dünyanın her yerine ihracat yapar durumdayız. İhracatımız çok güçlü bir yükseliş ivmesinde. Bu fuarın da bu ivmeyi hızlandıracağına inanıyoruz. Bu yıl ayrıca Hometex Fuarı’nda da oldukça güçlüyüz, oldukca iddialıyız. Dünyada sektör liderliğine oynadığımızı Hometex’te bir kere daha göstermiş olacağız” diye konuştu.
Avrupa pazarında toparlanma bekliyoruz
BTSO 30. Meslek Komitesi (Ev Tekstil Ürünleri Ticareti) Başkanı Burak Anıl, iki yıllık bir aradan sonrasında yeniden Heimtextil Fuarı heyecanı yaşadıklarını söyledi. Fuardaki görüşmeleri ihracata dönüştürmeyi hedeflediklerini kaydeden Anıl, “Şu anda Avrupa pazarında bir yavaşlama laf mevzusu. Ancak zamanla toparlanacağına inanıyoruz. Heimtextil ve Mayıs ayında İstanbul’da düzenlenecek Hometex Fuarı ile daha fazla müşteriye ve daha yüksek ihracat rakamlarına ulaşacağız” şeklinde konuştu.
“Türkiye’den daha talihli bir ülke yok”
Ev tekstili sektörünün duayenlerinden Erol Türkün, “Pandemi ile beraber dünyanın algısı değişti. Çevre ve sürdürülebilirlik artık ön planda. Geri dönüştürülmüş kumaşlarla birlikte güç tutuşur yanmaz kumaşlar, blackout fer geçirmeyen kumaşlar, ses geçirmeyen kumaşlar da ehemmiyet kazanıyor. Artık perde sadece dekoratif olarak değil bu gibi özellikleri ile alaka topluyor. Gelen müşteriler de öncelikle yenilikleri merak ediyor. Dizayn ve renk değil teknoloji olarak kumaşa ne kattığınızı soruyorlar. Firma olarak bizim yeniliklerimiz de müşterilerden büyük alaka görüyor. Teknolojik üstünlüğümüzü, insan kaynağımızı da hesaba katarsak önümüzdeki süreçte Türkiye’den daha talihli bir ülke yok” ifadelerini kullandı.
“2023 yılından ümitliyiz”
Fuar katılımcılarından Hasan Moral, “Müşterilerimizle yine buluşmaktan memnunuz. Fuar iyi geçiyor. Heimtextil, sektörümüzün ana fuarlarından bir tanesi. Sektörde geçen senenin ikinci yarısından itibaren Avrupa’daki resesyon endişelerini hissetmeye başlamıştık. Avrupalı müşterilerimiz genel anlamda daha davranışlarında ölçülü davranıyorlar. Bu yüzden koleksiyonlar küçüldü. 2023 yılı ile bunun sona ereceğini düşünüyoruz. Emarelerini de fuarda görüyoruz. İnşallah daha iyi bir yıl bizi bekliyor” ifadelerine yer verdi.
Sürdürülebilir tekstiller ön planda
Murat Canik ise fuara ilişik yaptığı değerlendirmede, “Fuarda kaliteli ve seçkin müşterilerle görüşme imkanı buluyoruz. Geri dönüştürülmüş materyallerden üretilen sürdürülebilir tekstilleri ön planda tutuyoruz. Teknik kumaşlarımız var. Özellikle dış cephelerde, otellerde kullanılan güç tutuşur tekstiller müşterilerimizden beğeni görüyor. Diğer taraftan 2023 yılı hepimiz için bir soru işareti. Avrupa’da resesyonun sürüp sürmeyeceği, derinleşip derinleşmeyeceği hemen hemen belgisiz. Biz iyi geçmesini ümit ediyoruz” dedi.
KOSGEB ve BTSO’dan yurt dışı fuar desteği
Öte yandan, BTSO organizasyonuyla meydana gelen yurt dışı fuar organizasyonlarına katılan şirketler, KOSGEB’den 45 bin liraya, BTSO’dan ise bin liraya kadar yardımcı alabiliyor.
kaynak – linehaber