Thunes, sınır ötesi B2B ödeme platformunu genişletmek için 900 milyon $’ın üzerinde bir değerlemeyle 72 milyon $’ı cebe indirdi

PerşembeBüyüyen mobil cüzdan ağından ve banka hesaplarının diğer alternatiflerinden yararlanarak işletmelerin uluslararası olarak birbirlerine para göndermeleri için bir ödeme platformu oluşturan Singapur ve Londra merkezli bir fintech şirketi olan fintech, portföyünü genişletmek için C Serisi finansman turunu kapattı. işletme. Girişim, ağına daha fazla sağlayıcı eklemeye devam etmek ve platformuna daha fazla müşteri çekmek için kullanacağı 72 milyon dolar topladı. Bu son turda Thunes’un şu anda 900 milyon doların üzerinde bir değere sahip olduğunu doğruladık.

Platformu, kurulduğundan bu yana hızlı bir büyüme eğrisi üzerindedir. 2021’deki son büyük finansman turu. Thunes’un şu anda 3 milyar mobil cüzdan hesabı (önceki 720 milyona kıyasla) artı Kenya’daki M-Pesa, Asya genelinde WeChat, Uber, PayPal, MoneyGram gibi ortaklar ağı aracılığıyla bağlanan 4 milyar banka hesabı daha var. Remitly ve müşterilerinin Thunes’un raylarını kullanarak ödeme yapmasına ve ödeme yapmasına olanak tanıyan daha pek çok şey. Toplamda, Thunes şu anda 80 para biriminde yaklaşık 300 ödeme yöntemini kapsıyor ve 70 pazarda tahsilatlarla 132 ülkede ödeme yapılmasına izin veriyor. Ve bugüne kadar 50 milyar dolardan fazla işlem işlendi.

Hareket eden bir hedef gibi bir şey ve uygun bir şekilde C Serisi de öyleydi. İlk kapanışı 60 milyon dolar olan yapım birkaç ay sürüyor ilan edildi Haziranda. Daha büyük tur, Bessemer Venture Partners ve 01Fintech, Visa, EDBI (Singapur Ekonomik Kalkınma Kurulu’nun girişim kolu) ve Endeavor Catalyst (Endeavour’un ortak yatırım fonu) ile Marshall Wace (Londra’da bir hedge fonu) tarafından yönetiliyor. hepsi de katılıyor. Bugün, girişimin verilerine göre, daha önce bu turdan önce 794 milyon doların biraz üzerinde olan yeni, daha büyük değerlemesini ilk kez onaylıyor. Tanıtım Kitabı.

Thunes’un pazarda ele aldığı konu, uluslararası işlem yapan işletmelerin tanıyacağı bir sorundur.

Tipik olarak bireyler arasında sınır ötesi ödemeler olan havaleler, on yılda cep telefonlarının ve cüzdanların yükselişi, dijitalleştirilmiş ödeme rayları ve fiyatlandırmayı, hızı ve şeffaflığı iyileştirmek için çalışan sağlayıcıların rekabetçi manzarasıyla çok uzun bir yol kat etti.

Ancak iş işletmelere gelince, piyasanın çoğu eski çağa takılıp kalıyor: KOBİ’ler ve daha büyük kuruluşlar genellikle hala bankalar aracılığıyla çalışıyor ve değişen ücretler, değişen oranlar ve belirsiz zaman çerçeveleriyle ilgili zorluklarla karşılaşıyor.

CEO Peter De Caluwe TechCrunch’a bir röportajda “2016’da işe başladığımızda, sınır ötesi ödemelerde, özellikle bir işletmenin nasıl tedarikçi veya başka bir işletme olabileceği konusunda bir verimsizlik görmemizdi” dedi. Bir bankaya gidip 100 sterlin havale istemek o kadar basit veya ucuz değildi, diye devam etti. “Kablo ücretleriniz, havale ücretleriniz, gönderenin mi yoksa alıcının mı ödediği, döviz kuru ile ilgili sorularınız var. Ve paranın ne zaman geleceğini bilmiyorsun. Bir gün de olabilir, yedi gün de.

Yani esasen şirketin düzeltmeye çalıştığı şey buydu. Mobil cüzdanlar, Thunes aracılığıyla erişilebilen tek kanal değil, ancak ödeme yapmak ve almak için bir kanal olarak dünyanın belirli bölgelerinde ne kadar popüler olduklarından denklemin önemli bir parçası. hizmetlere erişim hala zor ve pahalı (ve bu nedenle çok fazla kullanılmıyor) ve cep telefonları birçok kişi ve işletme için bilgisayarların vekili haline geldi.

De Caluwe, McKinsey’den şu anda mobil ve dijital cüzdan kullanan yaklaşık 3,5 milyar bireysel kullanıcı veya işletme olduğunu tahmin eden rakamlara atıfta bulundu – bunları “bankalar yerine” kullanan insanlar ve bu rakamın 6 milyar arasına yükseleceğinin tahmin edildiğini ekledi. ve birkaç yıl içinde 7 milyar.

Thunes’un bu şekilde adlandırılması yerinde ama biraz da ironik. Terim, para için Fransız argosudur ve burada kullanımı, başlangıçta tüketicilere ve bireylere odaklanan bir kanal kullanarak çok modern bir yaklaşım benimseyen – fintech’in tüketicileştirilmesi etrafındaki daha büyük eğilimin bir parçası – fikrinden bahsediyor. , işletmeler için daha büyük işlemleri etkinleştirmek için.

Ancak öte yandan, şirket hiç de gelişigüzel değil: çok sayıda parçalanmış oyuncuyu birbirine bağlamak ve paranın bir işten diğerine taşınması için yeni kanallar oluşturmak gibi zorlu bir iş çıkardı. pazar ve kesinlikle daha fazla rekabet ve kullanıcılar için seçim.

Bu bağlamda, Visa bu yatırımda büyük ölçüde stratejik bir ortaktır. İkili, Thunes’un yalnızca 1,5 milyar dijital cüzdana bağlı olduğu Ekim 2022’den beri birlikte çalışıyor. Visa, müşterilerinin Thunes’un 78 dijital cüzdan sağlayıcısını kapsayan “cüzdana gönder” işlevi yoluyla para transferi yapmasına izin vermek için Thunes’un platformunu kullanıyor; ve Thunes ayrıca Visa Direct ile bir API entegrasyonuna sahiptir, böylece Visa’nın ticari müşterileri (bunlar daha büyük neobankalar, para transferi operatörleri, hükümetler ve diğer finans kurumlarıdır) kendi küçük işletme müşterilerine dünyanın her yerindeki gelişmekte olan pazarlardaki dijital cüzdanlara para gönderme yeteneği sunabilir. Afrika, Asya ve Latin Amerika.

Visa Direct’in küresel başkanı Ruben Salazar Genovez yaptığı açıklamada, “Dijital cüzdanlar, daha önce ulaşılmamış bölgelere girerek yetersiz hizmet alan topluluklara daha fazla ekonomik güç ve finansal katılım sağlamada kilit bir rol oynuyor” dedi. “Visa, Thunes’un C Serisi yatırım turunda yer almaktan gurur duyuyor ve dünya çapında daha fazla müşteriye dijital cüzdanlar aracılığıyla finansal sisteme hızlı ve basit erişim sağlamayı amaçlayan işbirliğimizi sürdürmeyi dört gözle bekliyoruz.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın