Spotify’ın artık 500 milyondan fazla kullanıcısı var


Spotify’ın şu anda aylık 515 milyon aktif kullanıcısı (MAU’lar) var, bu da bir önceki çeyreğe göre %5 ve geçen yılın aynı dönemine göre %22 artış anlamına geliyor.
Bu, Spotify’ın 210 milyon premium abone ve reklam destekli planda 317 milyon ile %40 ücretli/ücretsiz dinleyici oranını temsil eden yarım milyarı aşan bir kullanıcı tabanını ilk kez talep etmesidir.
Burada belki de dikkate değer olan, bu oranın düşüyor gibi görünmesidir. Karşılaştırma için Spotify’ın premium aboneleri, toplam kullanıcı tabanının %46’sını oluşturuyordu. 2019’da%45’e düşüyor 2020’de2021’de %44 ve %43 geçen sene.
Küresel ekonomik gerileme nedeniyle ne kadar premium abonenin reklam destekli ücretsiz katmana geçtiği net değil, ancak Spotify’ın ücretsiz kullanıcı tabanının premium abonelerini geride bıraktığı açık.
Ancak bu, reklam destekli gelirlere dönüşmüyor. Spotify’ın rakamları, reklamlardan elde ettiği gelirin geçen yıla göre %17 artarken, aslında bir önceki çeyreğe göre %27 düştüğünü ve toplam gelirinin %4 düştüğünü gösteriyor (gerçi bir önceki yıla göre %14 arttı) yıl bazında).
Şirket, “reklamcılık işimizdeki makroyla ilgili değişkenlik” nedeniyle gelir artışının beklentilerin altına düştüğünü söyledi.

Spotify 2023 1. Çeyrek kazançları Resim Kredileri: Spotify
Bununla birlikte Spotify, MAU’larının 15 milyonluk bir rehberliğe kıyasla toplamda 26 milyon kullanıcı tarafından büyüdüğünü ve tarihindeki en büyük ilk çeyrek net büyümesi ve ikinci en büyük üç aylık büyümesi olduğunu vurgulamak istiyor.
Diğer bir dikkate değer çıkarım Q1 2023 hissedar raporu faaliyet kayıpları ile ilgilidir. Bu seferki kayıpları son çeyreğe göre iyileşirken (2022’nin 4. çeyreğinde 156 milyon Euro’ya kıyasla 231 milyon Euro), şirket 2023’ün 2. Çeyreği için 129 milyon Euro’luk işletme zararı tahminiyle bu eğilimin devam edeceğini tahmin ediyor.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada