Shein’in Çinli bir fabrikaya yaptığı gezi nasıl geri tepti?

Shein olarak gözler bir halka arz, şirketin imajının ciddi bir şekilde yenilenmesi gerekiyor. İtibaren bağımsız tasarımcıların çalışmalarını çalmakile yerel iş yasalarını ihlal etmekShein sosyal medyada gözden düştü, bu yüzden şirket bir grup etkileyiciyi Çin’in Guangzhou kentindeki fabrikalarından birini gezmeye davet etti.

Destene, “Tesisin köle gibi çalışan insanlarla bu kadar dolu olmasını bekliyordum, ama aslında bu şeylerin çoğunun robotik olmasına hoş bir şekilde şaşırdım,” dedi (@itsdestene_), 4 milyondan fazla takipçisi olan bir yaratıcı, TikTok. “Dürüst olmak gerekirse, herkes normal çalışıyormuş gibi, oturuyormuş gibi çalışıyordu, terlemiyorlardı bile.”

şimdi silinmiş bir videomoda etkileyicisi Dani (@itsdanidmc) Shein ile yaptığı geziyi, Shein hakkında “ABD’de bize beslenen bir anlatı var”, ancak geziden çıkardığı en büyük çıkarımın “bağımsız bir düşünür olmak, gerçekleri anlamak ve onu birlikte görmek” olduğunu söyleyerek yansıttı. iki gözüne sahip olmak.

Yorum yapanlar bu etkileyicilerin gönderilerine hızlıca işaret ettiğinden, bu videolarda gördüklerimizin Shein fabrikasının çalışma koşullarının gerçekliğini yansıttığına inanmak zor. Daha ziyade, bu, etkileyicilere ücretsiz seyahat fırsatları ve hediyeler sunulan ve onları şirketin olumlu bir imajını tanıtmaya teşvik eden, oldukça küratörlüğünde bir marka gezisiydi.

Bir yorumcu Destene’nin hesabına “Seni hasar kontrolü için kullanmışlar gibi geliyor ve bu rahatsız edici” diye yazdı. video.

Başka bir yorumcu, “Gerçekten hiçbir şey yapmadıklarını göstermek isteselerdi, araştırmacı gazetecileri davet ederlerdi, etkileyicileri değil, lol ödeyebilirler,” dedi başka bir yorumcu.

Sürdürülebilir moda hakkında paylaşımlar yapan bir TikToker, Ella (@myweeklyyarn) bir video çekerek çileyi taklit etti Triangle Gömlek Fabrikasını geziyormuş gibi yapmakABD tarihindeki en ölümcül endüstriyel yangınlardan birinin yeriydi.

Ella, TikTok’un başlığına “Kesinlikle bu iş birliğinin benim veya gerçek #sheinfactory çalışanları için hiçbir sonucu olmayacak” diye yazdı.

Çinli hızlı moda devi Shein, dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret şirketlerinden biri haline geldi; buna göre ZAMANşirket 2020’de 10 milyar dolardan 2022’de 100 milyar dolarlık satış yaptı. Düşük fiyatlar, modaya uygun ürünler ve çok çeşitli bedenlerle Shein, App Store’da Amazon’u geride bırakarak Alışveriş listelerinde 2. ve 14. sırada yer aldı. ücretsiz uygulamalar için genel.

Shein’in uluslararası hakimiyetine yükselişinin ortasında, müşteriler şüpheyle yaklaştı – bir şirket ekleyebilir mi? her gün binlerce yeni ürün fiyatları şaşırtıcı derecede düşük tutarken nasıl etik bir şekilde çalışabilir? TikTok, Instagram ve YouTube’da çok sayıda Shein videosu bulunurken, daha fazla içerik oluşturucu, hızlı modanın çevresel etkisinin en kötüsünü örneklediği için şirkete karşı konuştu. A CBC soruşturması bazı Shein ürünlerinin önemli miktarda kurşun içerdiğini buldu – bir yürümeye başlayan çocuk ceketi, Kanadalı sağlık yetkililerinin çocuklar için güvenli olduğunu düşündüğü kurşun miktarının neredeyse 20 katıydı.

“Shein kendini şeffaflığa adamıştır ve bu gezi, geri bildirimleri dinlediğimiz bir yolu yansıtarak, bir grup etkileyiciye, inovasyon merkezimizi ziyaret ederek Shein’in nasıl çalıştığını gösterme ve onların kendi içgörülerini takipçileriyle paylaşmalarını sağlama fırsatı sunuyor. ”dedi Shein e-postayla gönderilen bir açıklamada. “Sosyal medya videoları ve yorumları özgün ve her bir etkileyicinin bakış açısına ve deneyimleriyle ilgili seslerine saygı duyuyor ve onların yanındayız.”

Bu etkileyicilere karşı tepkiler artınca, Dani DMC gitti Instagram’da Eleştirmenlere cevap vermek için. Birkaç ay önce Shein ile Tahoe Gölü’ne bir geziye gittiğinde, hayranlarından Shein’in işgücü uygulamalarıyla ilgili sorularını şirketteki üst düzey yöneticilere ilettiğini ve onlara “gerçekmiş gibi hissettiren” yanıtlar verdiğini söyledi.

“[Shein] Dani, bu Çin gezisini dikkatime çekti ve ‘Biliyorsunuz, tüm bu söylentilerin ve olan bitenin farkındayız ve buna bir son vermek istiyoruz’ dediler. video. “Paramızı ağzımızın olduğu yere koymak, size neler olduğunu göstermek ve benim için onlarla bir geleceğe sahip olma veya onlarla çalışma konusunda kendime güvenmek istiyoruz.”

Büyük beden bir model olarak Dani, Shein ile çalışmaktan heyecan duyduğunu, çünkü Shein’in uygun fiyatlı ve modaya uygun büyük beden giysiler satan tek markalardan biri olduğunu söyledi. Ancak Shein ile Çin’e gitmeden önce yeterince arka plan araştırması yapmadığını itiraf etti.

“Bütün bu deneyim, kendimi ve markamı yeniden değerlendirmeme ve artı beden insanlar için sürdürülebilir seçenekler için daha da sıkı mücadele etmeme ve kiminle çalıştığım konusunda çok daha titiz olmama neden oldu” dedi.


kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın