Roblox hissesi, kaçırılan beklentiler ve artan maliyetler nedeniyle %21 düştü
Bu Ekim ayında San Francisco’da düzenlenen ve “Playing the Edge” temasını keşfedeceğimiz GamesBeat Summit Next’in geri dönüşünü duyurmaktan heyecan duyuyoruz. konuşmak için başvur Burada ve sponsorluk fırsatları hakkında daha fazla bilgi edinin Burada.
Roblox’un hissesi, 2023 2. Çeyrek mali sonuçlarını açıklamasından bu yana %20’nin üzerinde değer kaybetti. Şirket, rezervasyonları ilk çeyreğe göre %1 artırarak 780,7 milyon $’a çıkarsa da bu, oyun süresi ve günlük aktif kullanıcılar (DAU’lar) için eksik analist beklentilerini karşılamaya yetmedi.
Geçen çeyrekte, Roblox kullanıcıları platformda 14 milyar saat geçirdi. Bu, analistlerin 14,4 milyar saatlik oynatma süresi beklentilerinin altında kaldı. Benzer şekilde, DAU’lar geçen çeyreğe göre yaklaşık %1 düşerek 65,5 milyona geriledi. Analistler, şirketin 65,8 milyon DAU elde etmesini bekliyorlardı.
Özellikle, 13 yaş üstü Roblox kullanıcıları, oyuncu tabanında (%56) 2022’nin ikinci çeyreğine (%53) kıyasla biraz daha büyük bir paya sahip. Yıldan yıla, 13 yaş altı kullanıcılar %17, 13 yaş üstü kullanıcılar ise %33 arttı. Bu, daha yaşlı kullanıcılar ortalama olarak daha uzun süre oynadığı için biraz faydalıdır.

Rezervasyonlar ve gelir (çeyreksel bazda %4 artış) biraz artarken, bu artan maliyetlerle dengelendi. Roblox’un maliyetleri 2022’nin ikinci çeyreğine kıyasla %31 veya 233,3 milyon dolar arttı. Elbette bu artan maliyetler Roblox’un marjlarını tüketiyor. DAU başına ortalama rezervasyonlar, geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla %3 düşerek 11,92 $’a geriledi, ancak ilk çeyrekteki 11,70 $’dan yükseldi.


Bu artışın bir kısmı daha yüksek personel sayısından kaynaklanmaktadır. Roblox’un bugün yaklaşık 2.400 çalışanı var, geçen yılın ikinci çeyreğinde olduğundan yaklaşık 500 daha fazla. Sonuç olarak, personel maliyetleri (stok bazlı tazminat hariç) gelirin %30’una veya rezervasyonların %26’sına eşdeğerdir. Bu harcama kategorisinin gelirin %24’üne veya rezervasyonların %22’sine eşit olduğu 2022’nin 2. çeyreğine kıyasla çok daha yüksek bir pay.

Stoka dayalı tazminat da Roblox için artan bir maliyettir ve geçen yılın aynı çeyreğine göre %45 artarak 212,4 milyon dolara ulaşmıştır. En büyük artışlar Altyapı ve güven ve güvenlik (%66 artış) ve Araştırma ve geliştirmede (%58) görüldü.
Taahhütleri ile emniyet ve artan yapay zekaya odaklan, Roblox muhtemelen en iyi yetenekleri kazançlı hisse senedi paketleriyle işe aldı. Tabii ki, düşen hisse senedi fiyatı, bunun hisseye dayalı tazminatı olan çalışanlar için ne kadar değerli olduğunu etkileyecektir.
GamesBeat’in inancı oyun endüstrisini ele alırken “tutkunun iş ile buluştuğu yer.” Bu ne anlama gelir? Haberlerin sizin için ne kadar önemli olduğunu anlatmak istiyoruz — sadece bir oyun stüdyosunda karar verici olarak değil, aynı zamanda bir oyun hayranı olarak. İster makalelerimizi okuyun, ister podcast’lerimizi dinleyin, ister videolarımızı izleyin, GamesBeat sektör hakkında bilgi edinmenize ve sektörle etkileşim kurmanın keyfini çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Brifinglerimizi keşfedin.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada