Reklamlarıyla tanınan Sandwich, genç girişimlere öz sermaye karşılığında yardım ediyor.

SandviçLos Angeles merkezli, 17 kişilik bir ekip, 14 yıllık tarihi boyunca aralarında Square, Slack ve Figma’nın da bulunduğu teknoloji şirketleri adına birçok reklam filmi üretti. Bazen de çalışmalarının bir kısmı karşılığında öz sermaye almıştır. Örneğin, dokuz yıl önce, Sandwich’in kurucusu Adam Lisagor, Bir reklam o Sandviç, o zamanlar yeni ortaya çıkan bir Robinhood için yaptı. Konsept, 80’ler tarzı bir Wall Street ofisinin etrafında toplandı; aracı kurumdaki öz sermaye daha sonra Sandwich’in bugüne kadarki en büyük çıkışını kanıtlayacaktı.

Daha sözde likidite olayları gelebilir. Lisagor, Sandwich’in toplamda 60 hisse biriktirdiğini söylüyor. Yine de, kıyafet daha da fazlasını toplamaya çalışıyor. Gerçekten de, en yeni satış konuşması, Sandwich’in (kısmen) eşitlik karşılığında hikaye anlatımı ve üretim gücü hakkında teknik bilgi sunmayı planladığı yeni bir arkadaşlık programı olarak tanımladığı şey aracılığıyla keşfedilmemiş girişimlerle çalışmaya odaklanıyor.

Kesinlikle, bir gerileme döneminde işi canlandırmanın akıllıca bir yolu. Daha fazlasını öğrenmek için hafta sonu Lisagor’la görüştük. Ayrıca, aşağıdaki gömülü videoda arkadaşlık hakkında biraz daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

TC: Bir süredir konuşmadık; müşteri tabanınızda bizi yakalayın.

AL: Müşteri tabanımız son birkaç yıldır gerçekten ilgi çekici çünkü her zaman teknoloji trendlerinin olduğu yere uyum sağlıyoruz. D2C’nin kral olduğu birkaç yıl vardı ve dürüst olmak gerekirse bu benim favorim değildi çünkü yenilik hikayeleri anlatmıyor ve insanların dünyanın işleyişini değiştirecek yepyeni devrimci fikirleri anlamalarına yardımcı olmuyorduk. İnsanlara mağazalardan değil de internetten alabilecekleri tüketici ürünlerini anlatıyorduk.

Yaptığım işin en sevdiğim yanı, devrim niteliğindeki şirketlerin kurucularıyla konuşmak, çünkü onların vizyonlarını aktardıklarında aydınlandıklarını görüyorum. . . ve bu kurucuların benim gibi teknik ve stratejik düzeyde ne inşa ettiklerini anlayan film yapımcılarıyla her gün görüştüklerini sanmıyorum. Örneğin, bazı dizi kurucuları Andrew Mason ve Suhail Doshi ile çalışıyorum, onlarla telefonlaşabiliyorum ve günlerce ne inşa ettikleri hakkında konuşabiliyorum ve hikayeleri anlatmam için bana güveniyorlar. Bu benim için dünyalara bedel.

Sandwich’in üretken yapay zeka tarafından desteklendiğini, ancak aynı zamanda şirketlerin bu gerileme döneminde harcamalarını kısmak istediği için onun tarafından tehdit edildiğini hayal etmek kolaydır. Durum bu mu?

Bildiğiniz gibi, meselenin basit gerçeği şu ki, teknoloji dünyası şu anda bir yıl öncesine göre çok farklı ve herkes inşa modunda, bu da son aşamada ortalıkta dolaşan muazzam pazarlama bütçeleri olmadığı anlamına geliyor. şirketler. Ve evet, bunda korkutucu bir şey var çünkü o büyük pazarlama bütçeleri faturalarımızı ödüyor. Ama yeterince farkındayım ve bu noktada, inşa modunun en fazla değerin inşa edildiği zaman olduğunu bilecek kadar ileri görüşlüyüm.

Üretken AI araçlarını kendi işimizde kullanıyor muyuz? Cehennem evet, her gün, günde birçok kez, mümkün olan tüm şekillerde, gizli ve halka açık olarak. Tüm ellerim ve ayaklarımla atladım ve her gün teknolojiye takıntılıyım. Ortaya çıkan her şeyi deniyorum, bilişsel sürecimin yarısını LLM’lere taşıdım, Sandviç çalışması için varlıklar oluştururken her modu kullanıyorum ve ekibimi de bunu yapmaya teşvik ediyorum. Üretken video henüz çok erken, yani henüz pratiğe dahil etmediğimiz tek alan bu. Ama sıra geldiğinde, videoların tamamı yerine işimizde kullanılacak öğeler oluşturmak için kullanacağımızı hayal ediyorum. Bizim alanımızın dışındaki insanların henüz tam olarak anlamadıklarını düşündüğüm şey bu: bu araçlar sadece sizin yerinize çalışmıyor. Çalışmanın parçalarını oluştururlar ve biz hikaye anlatıcıları olarak hangi parçaların kullanılacağına ve bunların nasıl kullanılacağına editoryal olarak karar veririz.

Üretken yapay zeka ile kendi kampanyalarını oluşturmaya çalışacaklarını söyleyen oldu mu?

Hayır henüz değil. Ve pekala deniyor olabilirler, ama bence yaptıklarında, bunu öğreneceğiz ve onlarla birlikte mantarı patlatacağız, çünkü nasıl harika ölçeklendireceklerini anlarlarsa, bu kültür için net bir pozitif.

2020’den 2022’nin ikinci çeyreğine kadar işler daha da köpüklü bir hal alırken nakit yerine hisse almak daha mı zordu?

Özkaynak modeli, Era of Froth sırasında kesinlikle yavaşladı, ancak bunun nedeni, takvimimizi bahsettiğim o yüksek pazarlama bütçelerine sahip müşterilerle doldurmamızdı. Ve takvimde neler olup bittiğine öncelik vermem gerekiyor çünkü harika kreatif henüz ölçeklenebilir değil.

Bu köpük sırasında, ön köpükten kesinlikle daha küçük bir oran olan 8 öz sermaye müşterimiz olduğunu düşünüyorum. Ama şimdi teknoloji tekrar inşa modunda, sayının önemli ölçüde artacağını düşünüyorum. Az önce video alanında harika bir başlangıç ​​aşamasındaki yapay zeka şirketiyle bir hisse senedi anlaşması imzaladım.

Bir arkadaşlık programı olarak tanımladığınız şeyi başlatıyorsunuz. Yıllardır bir şeyleri yapma şeklinizle karşılaştırıldığında, buradaki en büyük bükülme nedir?

Evet, bence buradaki dönüm noktası, öz sermaye modelimizin önceki versiyonunu alıyoruz, burada en havalı erken aşamadaki şirketlerin bize gelip “Hey, bizde yok” demesini bekleyeceğiz. tonlarca para ama biraz eşitlik sağlayabilir miyiz? ve bu konuda proaktif davranıyoruz, teknoloji kamuoyuna çıkıyor ve “Biz Sandviç’iz. Büyük bir etki yaratacağını düşündüğünüz bir şey üzerinde yapım modunda olabilirsiniz ve bu etkiyi yaratmak için hikayeyi doğru anlatabilmeniz gerekir. burada bir uyum olup olmadığı. Temelde bir inkübatör ama sermaye yerine yaratıcı, strateji ve hikaye sağlıyoruz [through video]bu çoğu risk sermayedarının sağlayamadığı bir şeydir.

Maaşınızın yüzde kaçını öz sermaye olarak almaya hazırsınız?

Fırsata bağlıdır. Harika bir kurucu ekiple açıkça devrim niteliğindeki bir ürünün mükemmel tatlı noktasındaymış gibi hissettiren bir şey için, burada birbirimizi temel bir insan düzeyinde yakalıyoruz ve hikayeyi iyi anlatacağımıza güveniyorlar, artı hikaye anlatılabilir. mütevazı miktarda kaynak – örneğin düşük altı haneli veya hatta bazen yüksek beş rakamlı – ve Sandwich, yüksek maliyetler nedeniyle cebinden çıkmak için gömleğini kaybetmiyor, muhtemelen 25/75’lik bir bölünmeye gitmeye hazırız. bütçenin %25’ini nakit olarak alacağız ve %75’ini alın teri öz sermayesi ve cepten çıkan maliyetlere koyacağız. Yine de bu her proje değil.

Hâlâ bu videolardan bazılarında rol alıyor musunuz? Ayrıca, en son yıllar önce konuştuğumuzda, bir video bir müşteriye 100 bin dolara mal olabilirdi. Bu maliyet arttı mı azaldı mı ve neden?

Yine de arada bir kamera karşısına çıkacağım, ancak 2015-2019 döneminde sürekli televizyonda olduğum ve insanlara kullanmalarını söylediğim bir sözcü olmaktan biraz tükendiğimi düşünüyorum. gerçek araba ve kısa bir süre için, Yüzyıl Bağlantısı. İlk etapta kamera önünde olmamın nedeni olmayan bir şey için bu kadar çok poz alarak bir şeyi kaybetmiş gibi hissediyorum. Daha önceki videolarımda kamera karşısındaydım çünkü insanlara bir teknolojinin neden harika olduğunu ve ondan nasıl fayda sağlayabileceklerini anlatmaya gerçekten bayılıyorum. Bunun modern versiyonu, Sandwich için bir TikTok yaratıcısı tuttum ve o ve ben, daha önce olduğu gibi aynı hedefle yeni bir platformda, yeni bir izleyici kitlesi için yeni bir platformda yeniden orijinal kişi olabileceğim videolar yapmak için birlikte çalışıyoruz. . Teknolojiyi seviyorum ve dünyaya gelen bir şeyin sizin için neden anlamlı olacağını anlatmak istiyorum.

Bütçemize gelince, SSS bölümümüz, işimiz için 250.000 ila 400.000 ABD Doları aralığında en rahat olduğumuzu söylüyor. Pazar, bu rahatlık alanı çevresinde genişliyor ve daralıyor ve açıkçası şu anda biraz finansman sıkıntısı yaşıyoruz, ancak yine de bu aralıkta iyi işler için para ödeyen müşterilerimiz var. haha.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın