Opel Genel Müdürü Girgin’den piyasa, ÖTV, kredi ve fiyat yorumları

Opel Genel Müdürü Girgin’den piyasa, ÖTV, kredi ve fiyat yorumları



  • “Ağustos ayında yatırım amaçlı vasıta alan alan kişi adedi oldukça düştü, sıfıra yaklaştı diyebilirim. Ancak hemen hemen net rakamlar gelmedi”
  • “ÖTV ile alakalı bir güncellemenin oldukça yakın bulunduğunu düşünüyorum”

Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, ağustos ayında yatırım amaçlı araç alımlarında azalış gördüklerini belirterek, “Biz bunları ölçümlüyoruz. Piyasadan da doğal geri dönüşler alıyoruz, bunları harmanlayıp bu yorumları yapıyoruz. Ağustos ayı bu şekilde olmadı, yatırım amaçlı araç alan alan kişi adedi oldukca düştü, sıfıra yaklaştı diyebilirim. Ancak hemen hemen net rakamlar gelmedi.” dedi.

Yeni Opel Astra’nın Türkiye’de satışa sunulmasına ilişkin basın lansmanı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) gerçekleştirildi.

Girgin, Girne’de düzenlenen toplantıda, basın mensuplarının otomotiv pazarının gidişatına ve markanın hedeflerine yönelik sorularını yanıtladı.

Opel’in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Florian Huettl’in markaya fazlaca mühim bir katkı vereceğine inandığını belirten Girgin, kendisinin 2023 yılının ilk çeyreğinde yeniden Türkiye’yi ziyaret etmeyi planladığını bildirdi.

Huettl’in geçen ayki ziyaretinin rutin bir ziyaret olmadığına dikkati çeken Girgin, “Çok önemli destek, vizyon aldık, farklı hissettik. Türkiye’yi Almanya ve İngiltere’den sonrasında 3. Ana pazar olarak görüyorlar. CEO düzeyinde Türkiye Opel’in 3. Ana pazarı kavramını ben ilk defa duydum. 23 senedir Opel’de çalışıyorum ve ilk defa bu şekilde iddialı bir söylem duydum.” ifadelerini kullandı.

Son çeyrekte tedarik sorunun de çözülmesiyle beraber tahmin ettiklerinden biraz daha çok araç alabileceklerini dile getiren Girgin, “Bu en büyük artıdır, bundan daha verilebilecek bir destek, konfor alanı olması imkansız. Bizim başından bu yana sıkıntımız bu konulardı. Bir de doğal bunu sadece tane olarak da değerlendirmemek lazım, istediğimiz adette almak kadar, istediğimiz mikste ve istediğimiz zamanda almak da mühim. Yani şimdi 750 binlik bir pazar öngörüyoruz ve toplam satışlarda 21 bine yaklaştık. Ağustos ayını da ortalama 1.800 adetle kapattık, aslına bakarsan o denli aracımız vardı. Bayilerimizde ve ana firmada stokumuz kalmadı, o derece bir taleple karşı karşıyayız. 750 binlik bir pazarda 45 binlik satış hedefimizi koruyoruz, biraz da üzerine çıkabiliriz. Şu ana kadar 21 bin tane sattık, senenin geri kalan 4 ayı için ise 24 binlik bir tane daha satma amacımız var diyebiliriz.” diye konuştu.

– “Gelecek sene 63 binlik bir gayemiz var ve 63 bin rekor olacak”

Girgin, yeni CEO’nun Türkiye’ye karşı müspet yaklaşımının vasıta bulunabilirliğine de olumlu etki yapacağını ancak bunun yanı sıra Grandland ve yeni Astra modellerinin de hedefleri gerçekleştirmede önemli rol oynayacağını söylemiş oldu.

İlk defa ürün gamı tam bir şekilde rekabette olacaklarını belirten Girgin, şunları aktardı:

“Bunun haliyle bir artısı olacak. Ne demiştim 45 binin 21 binini sattık, 24 bin adet kaldı. 24 binin yüzde 10’u kısaca 2 bin 500’ü Astra’dan gelecek. Bir o kadarı hatta birazcık daha fazlası da Grandland’den gelecek. Baktığınızda 2 modelimizin artısı bize 5 bin adet getiriyor. Geriye 19 bin adet kalıyor, o da şu anki performansımızın altında aslına bakarsan. Opel markası daha önce 55 bin, 60 bin adetleri görmüş bir marka. Destek sürdüğü sürece bu adetlere ulaşmakta bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

Gelecek yıl 63 binlik bir gayemiz var ve 63 bin üstün dereceli olacak. Burada 50 bin binek, 13 bin ticari vasıta olacak şekilde 63 binin arkasındayız. Ürün gamımızı da tamamladık. 2023 yılında C hatchbackte, ithal araçlarda bir numaralı marka olacağız. Hedefimiz oldukca net.”

– “Yatırım amaçlı vasıta alan satın alan adedi oldukça düştü”

Alpagut Girgin, ağustos ayında yatırım amaçlı araç alımlarında bir azalış gördüklerini ifade ederek, “Biz bunları ölçümlüyoruz, bayilerimizle oturup bir akşam yemeği yiyip 2-3 feedback alıp hareket etmiyoruz. Çağrı merkezlerimiz yeri geliyor 1.000’den fazla müşteriyi arıyor. Piyasadan da doğal geri dönüşler alıyoruz, bunları harmanlayıp bu yorumları yapıyoruz. Ağustos ayı böyle olmadı, yatırım amaçlı araç alan alan kişi adedi oldukça düştü, sıfıra yaklaştı diyebilirim. Ancak henüz net rakamlar gelmedi.” dedi.

Bunun iki mühim sebebi olduğunu belirten Girgin, “Birincisi alım gücü artık oldukca düşük bir seviyeye geldi. İkincisi ise ÖTV ile alakalı gündemde yer edinen konuşmalar. 6 ay veya 6 bin kilometre kuralının bir bireysel tüketiciye tesiri olmadı diyebiliriz. Bu süreç daha oldukca filo tarafını etkiliyor. Şu an alelacele araç satmaya çalışan bir grup galerici ve 2. El işiyle uğraşan arkadaşlar var. Tahminimiz bu süreçte geçici olarak ikinci el tutarları rahatlayacak ancak eğer bizim haricimizdeki şirketler araç getiremezse ikinci el fiyatları daha negatif etkilenecek. Bunun tesiri ancak bu olur. Ağustos ayında bizim daha yorumlayamadığımız nokta şu oldu, sezon etkisiyle mi pazar bu şekilde oldu, bir şeylerin işaret fişeği mi onu daha yorumlayamadık. Onu eylülde görmek lazım.” değerlendirmesinde bulunmuş oldu.

– “Kimse kredi bulamıyor”

Alpagut Girgin, sorulan soru üzerine kredilere erişme ve ÖTV güncellemesi mevzusunda, “Benim birebir kontaklarımdan da aldığım bilgiye göre kimse kredi bulamıyor. Şu an perakende de tekil müşteride de filoda da kredi olanakları sadece kağıt üzerinde.

Bu durum sadece otomotiv için geçerli değil, konutta da her yerde oldukca cazip fiyatlar ve oranlar var. Bir kredi aldım, filomu genişleteceğim gibi bir şey ben duymadım ve bunun da değişeceğini zannetmiyorum. ÖTV ile ilgili de bir güncellemenin oldukca yakın olduğunu düşünüyorum. Orta ve uzun solukta değişiklik olmaz söylemlerini de okuyorum sadece ben o şekilde düşünmüyorum. Hem dilimlerin artırılmasında bununla birlikte baremlerin yükseltilmesinde bir dokunuş olacaktır.” açıklamasında bulundu.

Araç bulunurluğu sorununun markadan markaya göre değiştiğini sadece Opel için bir sorun kalmadığını dile getiren Girgin, bu noktada CEO Huettl’in özel desteğinin önemli rol oynadığını ve sektör geneli için araç bulunurluğu problemininin 2023 yılının ilk çeyreğinde de sürmesini tahmin ettiklerini aktardı.

– “Şu an galerilerin birinci önceliği elindeki stoku 15 Eylül’e kadar ikinci ele çevirmek”

İkinci el otomobil satışında “6 ay ve 6 bin km şartının etkilerini de değerlendiren Girgin, şunları kaydetti:

“6 ay 6 bin kilometre şartnamesinin bizler majör bir etkisini görmedik. Başta tabii ki her yapısal değişiklikte olduğu benzer biçimde bir kafa karışıklığı yarattı. Müşteri tipimiz biraz daha filtre oldu fakat bunu da gözlemlemeye devam edeceğiz. Düzenleme sebebiyle şu anda galeri müşterisi sıfırlandı demek çok yanlış olur ama oldukca azaldı. Ağustos ayı ile beraber orayı bir durdurduk. Şu an galerilerin birinci önceliği elindeki stoku 15 Eylül’e kadar ikinci ele çevirmek.

Daha şu demek oluyor ki nakde dönmek. O nedenle kısa dönemde dar bir bantla ikinci el fiyatlarının düşmesi beklenebilir ki ilk belirtilerini de gördük. Benim gördüğüm maksimum yüzde 5 olur. O da model bazında piyasadaki bulunurlukla değişir ancak devamı olmaz. Bu uygulamayla eğer ehil sıfır vasıta tedariki sağlanmazsa, bulunabilirlik sebebiyle ikinci el tutarları aksine daha da yukarı gider. Yani uygulamanın faydası olacağına inanıyoruz. En azından bir aksiyon alındı fakat oldukça orta-uzun vadede bir şey değiştireceğini de zannetmiyorum.”

Opel bayilerindeki vasıta bekleme sürelerine değinen Girgin, “Şöyle söyleyeyim modelden modele değişmiş olur. Ticari araçlarda zaman biraz daha arttı ancak şu an birazcık daha dengeliyoruz. Yeni Astra’da hepimiz daha fiyat açıklamadan 1.000’e yakın kaporası ödenmiş kesin bağlantımız oluştu. 50 bin TL civarında belirlenen bir kapora alındı satış fiyatı açıklanmadan. Zaten Astra lansmanını biraz ötelememizin nedeni buydu. Talep ve üretim mevzusunda arada boşluk olsun istemedik. Bir iki ay talebi karşılayamaz durumda olmayalım diye bu şekilde bir strateji kurduk. Onu da arada söylemiş olayım, konuşmuştuk zira. Şu an bayilerimizde ve bizde stok olmadığını düşünürsek ortalama 3-4 hafta minimum bekler. Bazı modellerde daha da uzun olabilir yanlış bir şey söylemek istemem.” açıklamasına bulunmuş oldu.

Girgin, araçlara yeni zam gelip gelmeyeceği yönündeki soruya ise, “Bu ay belli modellerimizde zam var. Ana nedeni de üretim maliyeti, kur değil. Şuradan anlayabiliyoruz bunu, listeyi karşınıza koydunuz, bizim 10 adet modelimiz var. 8’inde zam yok, ikisinde var ise bunun en mantıklı nedeni üretim maliyeti olabilir, başka bir şey olması imkansız.” şeklinde yanıt verdi.

– “Elektriklide Corsa ve Mokka ile başlıyoruz”

Son olarak elektrikli araçlarla alakalı hedeflerini de paylaşan Alpagut Girgin, şunları kaydetti:

“Bu yıl dördüncü çeyrekte Corsa ve Mokka ile başlıyoruz. Dediğim gibi stratejimiz de belli. Bence doğru strateji de bu. Adet hırsımız yok. Olsa satarız. Bayilerimizle hazır olmaya çalışıyoruz. Son zamanlarda bayilerimizi ziyaret eden fazlaca yakından tespitlerini bizimle paylaşan yakınlarımız, dostlarımız da burada. Halen ufak tefek eksiğimiz var. Eğitimden dedike personele kadar çok hummalı bir çalışma devam ediyor. Memnuniyetsizlik yaratmamak ve daha erkenmiş dedirtmemek için çalışıyoruz. Bir sonraki elektrikli model de Astra olacak ve 2023’te satışa sunacağız. Şu an için projeksiyonumuzda 3 model var. Ürüne nazaran ürünün öteki özelliklerine yelpaze genişleyecektir fakat vakit planı yapmadık hemen hemen.”

kaynak: ekonomist.com.tr

Similar Posts

Bir cevap yazın