Nymbus, bankaların dijital olarak dönüşmesine yardımcı olmak için 70 milyon dolar topladı

su perisi, eski yığınlarını taşımak ve yeni müşteriler çekmek için neo-bankalar başlatmak için bankalarla ortaklık yapan bir girişim, bugün Insight Partners liderliğindeki bir D Serisi turda 70 milyon dolar topladığını duyurdu. Banc Funds Company ve Mendon Venture Partners ile Nymbus müşterileri ConnectOne Bank ve PeoplesBank da katıldı.

CEO Jeffrey Kendall’a göre, yeni sermaye, Jacksonville merkezli Nymbus’un çeşitli ürün ve hizmetlerini, özellikle de temel işlem işleme motoru ve ticari bankacılık platformunu ölçeklendirmeye yatırılacak.

TechCrunch’a bir e-posta röportajında ​​Kendall, “Bankalar ve kredi birlikleri operasyonları desteklemek için sağlam bir teknoloji yığınına ihtiyaç duyarken, pazar genellikle 30 yaşın üzerindeki seçeneklerle sınırlıdır” dedi. “2015 yılında Nymbus, eski teknolojiyi değiştirmek ve teknik borcu azaltmak için sağlam bir seçenek sağlamak amacıyla finans kurumlarına bulut tabanlı temel bankacılık platformunu başlattı. Çözüm, operasyonları kolaylaştırmak, büyüme için yeni yollar sunmak ve genel müşteri deneyimini geliştirmek için zaman içinde büyüdü.”

2015 yılında Alex Lopatine ve Scott Killoh tarafından ortaklaşa kurulan Nymbus, Y Kuşağı ve Z Kuşağı bankacılık müşterilerinin geleneksel bankalara kıyasla çevrimiçi alternatifler aramaya başladıkları bir zamanda ortaya çıktı – kısmen daha iyi oranlar bulma arzusuyla teşvik edildi. göre bir anket GOBankingRates’ten, 25-34 yaş arası Amerikalıların yaklaşık %30’u artık çevrimiçi bankaları kullanırken, herhangi bir yaştaki Amerikalıların %21’i bunları benimsemiştir.

Bankalar, şaşırtıcı olmayan bir şekilde, hem operasyonlarını hem de ürünlerini modernize ederek ve dijitalleştirerek değişen dünyaya uyum sağlama baskısı hissediyor. Ama çoğu bunu yapacak donanıma sahip değil. 2021 McKinsey’e göre çalışmakdijital dönüşüm geçiren bankaların yalnızca %30’u dijital stratejilerini başarılı bir şekilde uyguladığını bildirdi ve çoğunluğu, ister teknik borç, ister silo halindeki BT mimarileri veya işletme ile BT departmanları arasındaki kapatılamaz bir boşluk nedeniyle, belirtilen hedeflerinde yetersiz kalıyor.

Nymbus, API erişimi, olay odaklı uyarı ve özellikler, robotik süreç otomasyonu ve daha fazlası gibi geleneksel bankalar özellikleri sunan bulut tabanlı bir bankacılık çözümü ile başarı oranını artırmayı hedefliyor. Bankalar ve kredi birlikleri, dijital yeteneklerini genişletmek, arka ofis süreçlerini geliştirmek veya yeni ürünler sunmak için ihtiyaç duydukları işlevleri entegre edebilirler.

Bu tür bir “hizmet olarak bankacılık (BaaS)” sunan birkaç şirket var. NovoPayment, büyük ölçüde API platformunu Latin Amerika pazarındaki müşterilere sunmaya odaklanmış, Miami merkezli bir girişim. ayrıca var tomurcukBankalar tarafından borç verme araçlarına güç sağlamak için sıklıkla kullanılan yapay zeka tabanlı açık bankacılık platformunu genişletmek için yakın zamanda 80 milyon dolar toplayan .

BaaS aslında endüstri normu haline geldi. 2022 Finastra anket ABD finans kurumları ve bankalarının %86’sı müşterilerin BaaS’yi zaten beklediğini kabul ederken, neredeyse yarısının (%46) geçen yıl bir BaaS çözümünü geliştirdiğini veya kullandığını tespit etti. birine göre tahmin etmekBaaS pazarının değeri 2021’de yaklaşık 20 milyar dolardı ve 2022’den 2030’a kadar %16’nın üzerinde büyüyebilirdi.

Ancak Kendall, Nymbus’un veri analizi, karar alma ve stratejik planlama için kullanılabilecek “birleşik bir veri akışı” içeren “tamamen yönetilen bir dijital banka” sağlama yeteneğiyle öne çıktığını söylüyor. Dahası, platformun modüler yapısı, Kendall’ın sözleriyle “operasyonel mükemmellik”ten ödün vermeden maliyetleri azaltabilir – bu da onu uygun maliyetli hale getirir.

“Nymbus’un temel işleme, kredi oluşturma, hesap açma ve dijital kanalları içeren ürün paketi, operasyonel kaynaklarla birleştiğinde, her büyüklükteki finans kuruluşuna yeni pazar segmentlerinden yararlanma ve büyümeyi artırma gücü veriyor” dedi. “Bakım kolaylığı ve pazara sürme hızı, CIO için çok önemlidir ve bu, su perisi çözüm sunar.”

Bu kesinlikle çok şey vaat ediyor. Ve sorulduğunda Nymbus, şu anda kaç müşteriye hizmet verdiğini ve öngörülen tekrar eden gelirini söylemeyi reddetti, bu da başarının bir göstergesi olma eğilimindedir (kusursuz olmasa da). Kendall, şirketin operasyonları üzerindeki perdeleri aralamak konusundaki isteksizliğine rağmen, şu anda yaklaşık 200 tam zamanlı çalışanı ve müteahhiti bulunan Nymbus’un önümüzdeki aylarda karşıdan esen rüzgarları atlatmak için iyi bir konumda olduğunu iddia etti.

“Teknoloji finansmanındaki genel ekonomik belirsizlik ve yavaşlama, genişleme ve yenilik için kaynakların güvence altına alınmasını daha da zorlaştırdı” dedi. “Fakat portföyümüzde, bankaların ve kredi birliklerinin müşterilerini bulundukları yerde, yani dijital alanda modernleştirmeye ve karşılamaya yönelik artan ihtiyaçlarını desteklemek için sağlam çözümlerimiz var. Bankalar modernizasyonun önemini giderek daha fazla anladıkça, hizmetlerimize olan talebin devam edeceğine inanıyoruz.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın