Nvidia RTX 4090 ve 4080’den oluşan RTX 40 Serisi DLSS 3 ile beraber tanıtıldı

Nvidia RTX 4090 ve 4080’den oluşan RTX 40 Serisi DLSS 3 ile beraber tanıtıldı



Nvidia bugün, daha önce beklendiği üzere, yeni amiral gemisi Nvidia RTX 4090 GPU başta olmak üzere, bundan önceki nesle bakılırsa 4 kata kadar daha yüksek performansa haiz, oyuncular ve içerik oluşturucular için devrim niteliğinde performans sağlamak üzere tasarlandığı belirtilen GeForce RTX 40 Serisi GPU’larını tanıttı.

Dünyanın yeni Nvidia Ada Lovelace mimarisine dayanan ilk GPU’ları olarak nitelendirilen RTX 40 Serisi, firmanın belirttiğine bakılırsa, performans ve verimlilikte yeni bir nesli temsil eden büyük bir sıçramaya imza atıyor. Piksel oluşturmada suni zekanın kullanıldığı, gerçek zamanlı ışın seyretme ve nöral işlemede yeni bir çağı temsil ettiği belirtiliyor.

Nvidia’nın kurucusu ve CEO’su Jensen Huang, GeForce Beyond: Special Broadcast at GTC‘de, “RTX ışın seyretme ve nöral işleme çağı bütün hızıyla devam ediyor. Yeni Ada Lovelace mimarimiz bunu bir sonraki seviyeye taşıyor” dedi. “Ada, oyuncular için adeta bir kuantum sıçraması sağlıyor ve tamamen simüle edilmiş dünyalar yaratmanın yolunu açıyor. Ada, önceki neslin 4 katına ulaşan performansıyla endüstride yeni bir standart belirliyor.”

Nvidia RTX 4090 ve 4080: Zirvedeki yeni GPU’lar

Nvidia RTX 4090, şaşırtıcı güç, akustik ve sıcaklık özelliklerine sahip dünyanın en süratli oyun GPU’su olarak öne çıkıyor. Tam ışın izlemeli oyunlarda DLSS 3’lü GeForce RTX 4090, bundan önceki neslin DLSS 2’li RTX 3090 Ti’sine kıyasla 4 kata kadar daha süratli. Bir önceki neslin 450 W güç tüketimini sakınan işlemci, günümüz oyunlarında 2 kata kadar daha yüksek performans gösteriyor. 76 milyar transistör, 16 bin 384 CUDA çekirdeği ve 24 GB yüksek hızlı Micron GDDR6X belleğe haiz olan GPU, 4K çözünürlüklü oyunlarda kesintisiz saniyede 100’ün üstünde kare hızı sunuyor. RTX 4090, 12 Ekim Çarşamba günü satışa sunulacak.

Şirket ek olarak iki ayrı konfigürasyonda sunulacak olan RTX 4080’i duyurdu. RTX 4080 16GB, 9 bin 728 CUDA çekirdeğine ve 16GB yüksek hızlı Micron GDDR6X belleğe haiz. DLSS 3 ile günümüz oyunlarında GeForce RTX 3080 Ti’den iki kat daha hızlı, en düşük güç modunda bile GeForce RTX 3090 Ti’den daha kuvvetli oluşuyla öne çıkıyor. RTX 4080 12GB, 7 bin 680 CUDA çekirdeğine ve 12GB Micron GDDR6X belleğe sahip ve DLSS 3 ile önceki nesil amiral gemisi olan RTX 3090 Ti’den daha hızlı.

Her iki RTX 4080 konfigürasyonu da Kasım ayında satışa sunulacak.

RTX 40 Serisi GPU’ların başlıca özellikleri

Nvidia’nın belirttiğine göre, Nvidia RTX 40 serisi işlemciler, 83 teraflop’a kadar shader gücüne haiz çoklu akış işlemcileri , önceki nesle bakılırsa 2 kat daha yüksek performans gösteriyor. 191’e kadar faal ışın seyretme teraflopa haiz üçüncü nesil RT Çekirdekleri – önceki nesle nazaran 2,8 kat daha performanslı. 1,32 tensör petaflop performansa haiz dördüncü nesil Tensör Çekirdekleri – FP8 hızlandırma kullanan önceki nesle göre 5 kat daha performanslı.

GPU kaynaklarını daha iyi kullanmak adına gölgeleme iş yüklerini anında yeniden planlayarak işlem verimliliğini artıran Shader Execution Reordering (SER). CPU’lardaki olağan dışı yürütme kadar mühim bir yenilik olan SER, ışın izleme performansını 3 kat, oyun içi kare hızlarını %25’e kadar iyileştiriyor

2 kat daha hızlı performansa haiz Ada Optik Akış Hızlandırıcı, DLSS 3’ün sahnedeki hareketi tahmin etmesine olanak tanıyarak yapay sinir ağının imaj kalitesini müdafaasını ve kare hızını artırmasını sağlıyor.

Özel TSMC 4N proses teknolojisiyle sıkı bir halde bir araya getirilen mimari iyileştirmeler, güç verimliliğinde 2 kata kadar sıçrama sağlıyor. Çift Nvidia Kodlayıcı (NVENC), dışa aktarma sürelerini yarıya indirir ve AV1 desteği sunuyor. NVENC AV1 kodlaması, OBS, Blackmagic Design DaVinci Resolve, Discord ve daha fazla uygulama tarafından benimseniyor.

DLSS 3 ile daha hızlı oyun deneyimi

Ayrıca Huang, Nvidia’nın oyunlar ve yaratıcı uygulamalar için geliştirdiği Derin Öğrenme Süper Örnekleme (Deep Learning Super Sampling) nöral grafik teknolojisindeki bir sonraki devrimi simgeleyen Nvidia DLSS 3‘ü duyurdu. Yapay zeka destekli bu teknoloji, fazlaca daha süratli oyun oynamak için tüm kareyi tek seferde oluşturabiliyor. GPU’nun tüm kareleri bağımsız olarak oluşturmasına izin vererek, oyunlardaki CPU performans sınırlamalarının üstesinden geliyor.

Unity ve Unreal Engine benzer biçimde dünyanın en popüler oyun motorlarında uygulanan bu teknoloji, yakında çıkacak 35’ten fazla oyun ve uygulamayla dünyanın kabul edilen oyun geliştiricilerinin çoğundan destek aldı.

Yeni ışın seyretme teknolojisiyle daha sürükleyici oyunlar

Nvidia’nın belirttiğine gore, ışın izlemeli sahneleri fiziksel olarak doğru aydınlatmayla reel zamanlı olarak işlemek, onlarca senedir grafik işlemenin zirvesi kabul edildi. Aynı zamanda 3D oyunlar ve grafikler reel dünyanın en doğru temsilini ekrana koymaya çalıştıkça, ortamların ve nesnelerin geometrik karmaşıklığı artmaya devam etti.

Gerçeğe en yakın grafikleri elde etmenin muazzam hesaplama gücü gerektirdiğini belirten Nvidia, Cyberpunk 2077 gibi modern ışın izlemeli oyunların, yalnızca aydınlatmayı belirlemek adına her piksel için 600’den fazla ışın izleme hesaplaması çalıştırdığına dikkat çekiyor. Bu, dört sene önce yayımlanan ilk ışın izlemeli oyunlara göre 16 kat artışa karşılık geliyor.

Yeni üçüncü nesil RT çekirdekleri, 2 kat daha hızlı ışın üçgeni kesişim testi sağlamak için geliştirildi ve bunun için iki mühim donanım bileşeniyle donatıldı. Bunlardan Opacity Micromap Engine alfa testi geometrisinin ışın izlemesini 2 kat hızlandırırken, Micro-Mesh Engine ek geometrileri ortaya dercetmek için anında mikro ağlar oluşturma işini üstüne alıyor. Micro-Mesh Engine, karmaşık geometrilerin geleneksel performans ve depolama maliyetleri olmadan, artan geometrik karmaşadan faydalanmayı sağlıyor.

RTX Remix ve yeni AV1 kodlayıcılar

RTX 40 Serisi GPU’lar ve DLSS 3, Nvidia Studio yaratıcıları için gelişmeler de sağlıyor. 3D görüntü sanatçıları, doğru fizik ve gerçekçi malzemelerle tamamen ışın izlemeli ortamlar oluşturabiliyor ve değişiklikleri proxy olmadan, reel zamanlı olarak görüntüleyebiliyor.

Video tertip ve canlı gösterim, geliştirilmiş GPU performansından ve yeni ikili, sekizinci nesil AV1 kodlayıcıların eklenmesinden faydalanıyor. Nvidia Broadcast yazılım geliştirme kitinde Yüz İfadesi Tahmini, Göz Teması ve Sanal Arka Planda nitelik iyileştirmeleri dahil olmak suretiyle iş ortakları tarafınca kullanılabilen üç güncelleme yer ediniyor.

Nvidia Studio yazılım paketine dahil olan Nvidia Omniverse, yakında klasik oyunların tekrar yorumlanmış çarpıcı RTX sürümlerini oluşturmak için bir modlama platformu olan Nvidia RTX Remix ile güçlendirilecek. RTX Remix, mod yapımcılarının oyun öğelerini kolayca yakalamasına, malzemeleri kuvvetli suni zeka araçlarıyla otomatik olarak geliştirmesine, ışın izleme ve DLSS ile RTX’i hızla etkinleştirmesine imkan tanıyor.

RTX Remix, Nvidia Lightspeed Studios tarafınca Valve’in tüm zamanların en iyi video oyunlarından biri olarak düşünülen simge niteliğindeki video oyunu Portal’ı tekrar tasarlamak için kullanıldı. Tam ışın izleme ve DLSS 3 benzer biçimde gelişmiş grafik özellikleri, oyuna yeni ve çarpıcı bir görünüm ve bambaşka bir his veriyor. RTX’li Portal Kasım ayında, Portal’ın 15. Yıldönümünde, RTX grafikli klasik platform oyunu olarak ücretsiz ve resmi indirilebilir içerik olarak piyasaya sürülecek.

Nvidia RTX 4090 ve 4080 GPU’ları nasıl kullanabileceksiniz?

Nvidia RTX 4090 ve 4080 GPU’lar ASUS, Colorful, Gainward, Galaxy, GIGABYTE, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY ve Zotac benzer biçimde en iyi donanım üreticilerinden, yığın saat hızına sahip ve fabrikadan hız aşırtmalı modeller de dahil olmak suretiyle özel kartlar olarak sunulacak.

Dünyanın kabul edilen sistem üreticileri olan Acer, Alienware, ASUS, Dell, HP, Lenovo ve MSI tarafınca açılan oyun sistemlerinde GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar yer alacak.

kaynak: teknoblog.com

Similar Posts

Bir cevap yazın