M3ter, SaaS işletmeleri için kullanıma dayalı fiyatlandırma araçlarını genişletmek için 14 milyon doları kilitledi

Bir iş modeli olarak SaaS kavramı, kullanıcıları doğrudan yazılım satın almaktan uzaklaştırarak ve genellikle aylık veya yıllık fiyatlandırma ile zamana dayalı aboneliklere dayalı hizmet kullanılabilirliği için ödeme yapmaya yönlendirerek teknolojideki oyunu değiştirdi. Bugün, Londra dışından bir girişim aradı M3ter Bu, bu evrimde bir sonraki adımı atmak için araçlar geliştiriyor – daha ayrıntılı kullanıma dayalı fiyatlandırma – güçlü talep nedeniyle finansman duyuruyor.

Şirket, ABD gibi yeni pazarlarda ikiye katlamak ve kullanıcıları için daha fazla teknoloji oluşturmak için kullanacağı bir A Serisi olan 14 milyon dolar topladı. Notion Capital, Insight Partners, Union Square Ventures ve Kindred Capital ile bu tura liderlik ediyor – önceki tüm destekçileri Geçen yıl 17.5 milyon $ tohum turu – ayrıca turda. Şirket değerlemesini açıklamıyor, ancak CEO ve kurucu ortak Griffin Parry bana şu anda 3-4 yıllık bir podyuma sahip olduğunu tahmin ettiğini söyledi.

M3ter, bir yıldan biraz daha uzun bir süre önce gizlilikten çıktı – o tohum turunun duyurulmasıyla aynı zamana denk gelen bir başlangıç ​​- ve bu süre içinde işini %375 büyüttü.

Bugünlerde müşterileri tipik olarak, kullanıma dayalı fiyatlandırma modellerine doğal bir uyum sağlayan API çağrıları etrafında oluşturulmuş teknoloji işletmeleridir ve bunlar arasında ödeme şirketi Paddle, kimlik doğrulama şirketi Onfido ve dolandırıcılık önleme girişimi Sift bulunmaktadır.

Ve aslında, diğer teknoloji şirketlerinin kullanıma dayalı fiyatlandırmayı benimsemesine ve buna uyum sağlamasına yardımcı olmak için bir iş kurma konsepti, kurucuların kendi deneyimlerinden geliyor: Parry ve kurucu ortak John Griffin daha önce, kullanıma dayalı bir oyun geliştirme motoru olan GameSparks’ı kurdu. dayalı fiyatlandırma. O başlangıç sonunda Amazon’un AWS’si tarafından satın alındı – bulut hizmetleri platformu aracılığıyla API’ler için kullanıma dayalı fiyatlandırmayı yaygınlaştırmanın tartışmasız büyük babası.

Kullanıma dayalı fiyatlandırmanın benzersiz yönlerinden biri, müşterilere sağladığı ayrıntı düzeyidir: Yalnızca kullandıkları kadar ödüyorlar. Özünde, bu, özellikle işletmelerin parayı nasıl harcadıkları konusunda her zamankinden daha temkinli oldukları, muhtemelen öngörülebilir giderlere dayalı basitçe bütçelemeye daha az odaklanma pahasına, mevcut, daha zayıf zamanlarda daha popüler olduğu kanıtlanmış bir şeydir.

Ve bu olurken kesinlikle tüm SaaS işletmeleri arasında her yerde bulunmazpopülaritesi kesinlikle arttı.

OpenView araştırması, 2022’de SaaS satıcılarının %45’inin, bundan önceki yıl %33’e kıyasla kullanıma dayalı fiyatlandırmayı benimsediğini ortaya koydu. 2023 tahmini %55’ti ama Parry’nin bana işaret ettiği gibi, bu rakam %61’e revize edildi ve bunu düşündüklerini söyleyen işletmeleri de eklerseniz %10-15’lik bir büyüme daha var.

(Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bundan yararlanmak isteyen tek şirket M3ter değil. SF tabanlı Metronom, Körfez Bölgesi dışındaki bazı ağır vurucular tarafından destekleniyor; ve bunun gibi daha fazla eski şirket LogiSense kullanıma dayalı fiyatlandırma platformları oluşturanlar arasındadır.)

Parry, “Yazılım şirketleri bugünlerde fiyatlandırmayı stratejik bir kaldıraç olarak görüyor” dedi. “Bir müşteri olarak parayı masada bırakmak istemiyorsunuz ve aynı zamanda daha verimli büyümeye odaklanmak istiyorsunuz.” Bu anlamda verimli, esasen oraya ulaşmak için mümkün olduğunca az para harcamak anlamına gelir.

Geçmişte, diye devam etti, öngörülebilirlik ve her ay bir hizmet için belirli bir miktar ödediğinizi bilmekle ilgiliydi, “ancak işler başka yöne gitti.”

Parry, SaaS işletmeleri arasında, özellikle işlerini zaten zamana dayalı modeller etrafında kurmuş olabilecekler arasında önemli bir kültürel değişimin devam ettiğini kabul ediyor – muhtemelen yazılım şirketlerinin satış yapmaktan vazgeçtiklerinde karşılaştıkları sorunlardan çok da farklı olmayan büyüme sancıları. raf yazılımından abonelikle satılan ürünlere.

Ancak diğer yandan, kullanıma dayalı faturalandırmayı uygulamaya koymak aynı zamanda müşterilerin ne kullandığına ve bunları nasıl kullandığına ilişkin daha ayrıntılı veriler elde etmek için kapı açmak anlamına gelir; SaaS sağlayıcı, işletme olarak inşa ediyor ve yatırım yapıyor.

Bu amaçla, M3ter fonun bir kısmını kendi başına daha gelişmiş araçlar oluşturmaya devam etmek için kullanacak. Maliyet Ayırıcı adını verdiği bir veri bilimi ürünü içerirler.

M3ter, kullanıcılarından aldığı geri bildirimlere dayanarak, müşterilerin kullanıcı başına brüt kar marjı performansını anlamalarına olanak tanıyacak ve Parry’nin bana açıkladığı gibi, fiyatlandırmayı buna göre nasıl ayarlayacaklarını anlamalarına yardımcı olacak. (Buradaki fikir, bir hizmeti daha fazla kullananlar için ödüller oluşturabilmeniz veya fiyatları düşürebilmeniz veya uzman kullanıcılar olmayanlar için kullanım başına daha fazla ücret alabilmenizdir.)

Fiyatlandırma Deneycisi ve Kullanım Tahmincisi de geliştirilmekte olan ürünlerdir. Sırasıyla, bunlardan ilki, M3ter müşterilerinin topladığı veri hazinelerine dayalı simülasyonlarla fiyatlandırma modellerini gerçek zamanlı olarak test etmelerine olanak tanıyacak; ve ikincisi, bir şirketin farklı iş geliştirme senaryoları altında neler yapabileceğini belirlemek için benzer modellemeyi uygulayacaktır. Tüm bunlar, işletmelerin fiyat katmanlarına yardımcı olmak için kullanılabilir, ancak aynı zamanda, daha iyi bir seçenek olduğu ortaya çıkarsa, bazılarına daha geleneksel SaaS paketleri sunmaya devam etmek de dahil olmak üzere, farklı kullanıcılarla daha incelikli yaklaşımlar üzerinde çalışabilir.

Startup’ın müşterileriyle onların istediklerini oluşturmak için birlikte çalışarak ürün geliştirmeye yaklaşımı, günün sonunda M3ter’in kendisinin de kullanıma dayalı bir iş olduğu ve müşterilerinin ne olduğuna duyarlı olmak için çalıştığı gerçeğiyle yakından örtüşüyor. yapmak.

Müşterilerinin platformunu kullanarak oluşturduğu ürünlerden bazıları arasında, bulut teklifi için kullanıma dayalı fiyatlandırma sunan veritabanı başlangıcı ClickHouse; ve olay ölçümü, kullanıma dayalı fiyatlandırma ve faturalama yetenekleri sunan abonelik yönetimi platformu Chargebee.

Yukarıda belirttiğim gibi, bugünlerde müşterileri tipik olarak API çağrıları etrafında kurulmuş teknoloji işletmeleridir, ancak bunu eğlence tüketiminden bir kişinin çevrimiçi veya bir uygulamada etkileşimde bulunabileceği her şeye kadar her tür başka üründe kullanmak için açık bir fırsat vardır. .

Notion Capital’den Jos White yaptığı açıklamada, “Fiyatlandırma, daha fazla yazılım işletmesi için stratejik bir öncelik haline geldikçe, herkese uyan tek yaklaşım giderek daha demode görünüyor” dedi. “m3ter’in teknolojisi, daha fazla kullanıma dayalı ve akıllı fiyatlandırmaya yönelik bu geçişe güç katacak. Şirketin kurucu ortakları, istisnai bir ekip ve ürünün yanı sıra eski müşterileri ve ortaklarıyla derin bağlılık ve uyum ile sağlam temeller attı.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın