İstanbul’da fiyatı en çok artan ve azalan ürünler

İstanbul’da fiyatı en çok artan ve azalan ürünler



İstanbul’da ağustosta önceki aya gore en oldukça maç giriş biletinin fiyatı artarken, en yüksek düşüş şeftalide görüldü.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), ağustosta önceki aya gore İstanbul’da perakende fiyatı en çok artan ve azalan ürünleri, tutarları ve değişiklik oranlarını açıkladı.

Buna bakılırsa, İTO’nun İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksinde yer alan 242 ürünün 106’sının perakende fiyatı artarken, 23 ürünün fiyatı düştü, 113 ürünün fiyatı ise değişmedi.

Ağustos ayında Kültür Eğitim ve Eğlence Harcamaları grubunda yer alan maç giriş bileti tutarı, yüzde 90,90 ile fiyatı en fazla artış gösteren ürün oldu.

Fiyatında artış yaşanan diğer mamüller ise Ulaştırma ve Haberleşme Harcamaları grubundan yüzde 50,00 ile mektup gönderim tutarı, Gıda Harcamaları grubundan yüzde 28,09 ile limon, aynı gruptan yüzde 24,10 ile salça, Kültür Eğitim ve Eğlence Harcamaları grubundan yüzde 22,15 ile otel oda konaklama ücreti, Gıda Harcamalarından yüzde 19,71 ile soğan ve yüzde 17,96 bamya oldu.

En fazlaca şeftali ucuzladı

Gıda Harcamaları grubunda yer edinen şeftali yüzde 32,39 gerileme göstererek fiyatı en çok azalan ürün oldu.

Fiyatı en oldukça düşen ürünler içinde yüzde 23,71 ile eriği, yüzde 22,18 ile yaş üzüm, yüzde 21,59 ile armut, yüzde 17,35 ile biber, yüzde 16,87 ile karpuz, yüzde 16,83 ile taze fasulye takip etti.

kaynak: ekonomist.com.tr

Similar Posts

Bir cevap yazın