Instagram ve Facebook, ödeme deneyimini yakında Mağazalarda zorlayacak

Meta ilan edildi Bugün, Facebook ve Instagram’da ödeme özelliği etkinleştirilmeden yeni Mağazaların katılımını aşamalı olarak kaldıracak. 5 Haziran’dan itibaren, Commerce Manager ve Shopify aracılığıyla yeni mağazalara katılım, yalnızca Facebook ve Instagram’da ödeme özelliği etkinleştirilmiş durumda olacaktır. 10 Ağustos’a kadar, diğer tüm iş ortakları aracılığıyla yeni mağazalara katılım, yalnızca Facebook ve Instagram’da ödeme özelliği etkinken mümkün olacaktır.
Gelecek yıl 24 Nisan’dan itibaren, Facebook ve Instagram’da ödeme özelliği olmayan Mağazalara artık erişilemeyecek. Bu, insanların doğrudan Facebook veya Instagram üzerinden bir satın alma işlemi yapmasına izin vermek yerine, satın alma işlemini tamamlamaları için bir e-ticaret sitesine yönlendiren mağazalara artık erişilemeyeceği anlamına geliyor.
Meta, ödeme özellikli mağazaları olmayan işletmelerin, gönderilerde organik ürün etiketleme ve bir Mağazayı ziyaret eden kişilerden türetilen yeni özel/benzer hedef kitleler oluşturma dahil olmak üzere Mağazalarla ilişkili özellikleri artık kullanamayacağını belirtiyor.
Şirket, “10 Ağustos 2023’ten itibaren, Facebook ve Instagram’da ödeme özellikli Mağazaları olmayan bazı işletmeler artık ürünlerini Content Publishing API aracılığıyla etiketleyemeyecek.” Blog yazısı. “Bu, hem API’yi hem de yerel arayüzleri etkileyecek ve ürünlere yönelik etiketleri önceki gönderilerden kaldıracak. 10 Ağustos 2023’ten itibaren bazı pazarlarda kullanımdan kaldırılacaktır. Bu tarihten sonra, bazı kullanıcılar uygun olmayan bir ürünü etiketlemeye çalışırken bir hata alacak ve önceki gönderilerdeki etkilenen ürün etiketleri API uç noktasından iade edilmeyecektir.
Meta, kullanıcılara, mağazalarını Facebook ve Instagram’da sürdürmek için gelecek yılın Nisan ayından önce ödemeyi etkinleştirmeleri gerektiğini bildiriyor. Ödeme o zamana kadar etkinleştirilmezse, mağazaları devre dışı kalır ve ödemeyi etkinleştirene kadar öyle kalır.
Ayrı olarak Meta, 5 Haziran 2023’te Facebook sayfanızın henüz yeni Sayfalar deneyimine güncellenmemiş olması durumunda otomatik olarak güncelleneceğini duyurdu. Şirket, bu güncellemenin bir Facebook Sayfasından katalog veya ürün ayrıntıları sayfasını yönetme ve yayınlama yeteneği gibi bazı eski özellikleri desteklemeyeceğini, ancak işletmelerin web sitelerine bağlantı göndermeye devam edebileceğini belirtiyor.
Önce Facebook ve Instagram Mağazaları 2020’de kullanıma sundu kullanıcıların bir işletmenin sayfasından ürün satın almasının bir yolu olarak. Şirket, yeni değişikliği, işletmelerin büyümesine de yardımcı olan insanlar için “kusursuz bir alışveriş deneyimi” oluşturma çabalarının bir parçası olarak çerçeveliyor.
Değişiklik, Meta’nın ödeme deneyimini ikiye katladığını ve Instagram ve Facebook’taki Mağazalar için tek ödeme sağlayıcısı olmaya odaklandığını gösteriyor.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada