Güçlü teknoloji, VFX film yapımında sınırları aşıyor

Supermicro ve AMD tarafından sunulmaktadır
Prodüksiyon 2.0, görsel hikaye anlatımında, yaratıcılıkta ve film yapımında mümkün olanın sınırlarını zorluyor. Bu VB Spotlight’ta Supermicro ve AMD’nin liderleri eğlence sektörünün çalışma şeklini tamamen değiştiren yeni teknolojilerden bahsediyor.
Şimdi isteğe bağlı olarak ücretsiz izleyin.
Filmde bilgisayar grafiğinin ortaya çıkmasından önce yapım üç aşamadan oluşuyordu: yapım öncesi, yapım ve görsel efektlerin de dahil edildiği yapım sonrası. Artan bilgi işlem yetenekleriyle artık üretim, çok daha verimli ve daha uygun maliyetli, tekrarlanan bir süreç haline geldi. Ayrıca Threadripper, AMD EPYC CPU, 3DS Max ve Houdini gibi bu hesaplamalı kaynaklardan yararlanabilen yeni araçlar, çok daha gelişmiş hareket yakalama ve görsel simülasyonları mümkün kılıyor.
AMD küresel medya ve eğlence/VFX Direktörü James Knight, bu teknolojinin olağanüstü görsel hikaye anlatımının önünü açtığını söylüyor.
Knight, “İyi içerik tamamen inançsızlığın askıya alınmasıyla ilgilidir; yıllar geçtikçe izleyiciler daha fazla gerçekçilik bekler” dedi. “Bir içerik izlediğinizde, bir saat veya 90 dakika boyunca o içeriğin içinde olmak istersiniz ve bu sizin gerçekliğinizdir. İyi görsel efektler hikayeye katkıda bulunuyor ve hikaye anlatımında gördüğünüz şeyin gerçek olduğu yanılsamasını artırıyor.”
Günümüzün GPU’ları gerçek zamanlı görüntülemeye ve yinelemeli sanal üretim olanaklarında patlamaya olanak tanıyor. Artık yaratıcılar ve editörler üretim hattının herhangi bir noktasında yeni varlıklar oluşturup kullanabilir, ayrıca sette ve set dışında anında, gerçek zamanlı olarak kolayca ayarlamalar yapabilir.
Supermicro FAE Direktörü Erik Grundstrom, “Sanal üretim ve gerçek zamanlı render; her şeyi değiştirdi” dedi. “Teknolojideki ilerlemeler daha gerçekçi görsellere, daha hızlı işleme sürelerine, daha karmaşık efektlere, daha fazla ayrıntı ve çözünürlüğe sahip olmamızı mümkün kıldı. 8K’ya doğru gidiyoruz.”
Kaputun altındaki donanım
Beş yıl önce, GPU’lar 10 veya 12 çekirdekli (16’sı üst uçta), nispeten düşük saat hızlarında ve çok basit işlemler arası iletişimle oluşturulmuştu. Ancak Grundstrom, modern GPU’ların çok daha güçlü hale geldiğini söyledi.
“Bugün devasa matematik canavarlarımız var” diye açıkladı. “Yenilik önemliydi. Beş yıl önce bu tür şeyler duyulmamıştı. Tonlarca frekansta tonlarca çekirdeğe sahip olduğunuzda, bu durum, tamamlanma süresi, çok kiracılı iş istasyonları ve depolama açısından tüm yeteneklerimizi gerçekten değiştirdi.”
AMD’nin 96 çekirdeğe kadar CPU ve 64 çekirdeğe ve 3GHz’in %100 üzerinde çalışan saat hızına sahip Ryzen Threadripper PRO’ya sahip 4. nesil EPYC işlemcilerine dikkat çekiyor. Bu tür bir güç, sanal iş istasyonları için stüdyo prodüksiyonunda gerçek çoklu kiralama ve tam 3D hızlandırma ile dosyaların daha hızlı ve daha verimli bir şekilde kaydedilmesini ve aktarılmasını mümkün kılan tamamen flaş depolamaya sahip sanal makineler oluşturulmasını mümkün kılar.
Knight, “Çekirdek ve iş parçacıklarındaki artış, stüdyoların ve projelerin üretim hatlarına nasıl baktığının yeniden gözden geçirilmesini sağladı” diye ekledi. “CPU’ların engel teşkil ettiği ortaya çıktı. Sanal prodüksiyon, gerçek zamanlı görselleştirme ve özelleştirilmiş VFX daha yaygın hale geldikçe, şerit kapasitesinin artması, bir sisteme daha fazla şey bağlama becerisinin üretim üzerinde büyük bir etkisi oldu.”
Sanal üretim üzerindeki etkisi
Bir görsel efekt stüdyosu veya yapım şirketi, film ve TV prodüksiyonu alanında bir proje aldığında, genellikle mümkün olan en kısa sürede personel alımını gerektirir. Dünyanın dört bir yanındaki veri merkezlerindeki bilgi işlem yetenekleri sayesinde, bir gösteriye inanılmaz hızlı bir şekilde personel atanabilir ve iş akışı çok daha verimli hale gelir.
Knight, “Artan bilgi işlem yetenekleri sayesinde sanatçılar sanatlarına daha fazla zaman ayırabiliyor” dedi. “Aynı süre içerisinde daha fazla hata yapabilirler. Daha iyi bir hikaye anlatımıyla izleyiciye yansıyor.
Ve bu, nerede olurlarsa olsunlar tüm uzaktan işbirlikçilerinin erişebildiği güçtür; hatta yüzlerce kişi. Grundstrom, çoklu kiracılığın artık bir iş istasyonunun birçok kullanıcı arasında paylaşılabileceği anlamına geldiğini söyledi.
“Artık herhangi bir bilgisayardan, istedikleri herhangi bir arayüzden, geleneksel olarak bir ofiste masalarının üzerinde duran bir kulenin arkasında bulunan tüm beygir gücüne sahipler” diye açıkladı. “Gerçekten dünyanın herhangi bir yerinde olabilirsiniz ve yeterince iyi bir internet bağlantınız olduğu sürece, bir kafede dizüstü bilgisayarınızın başında olabilir ve sahip olabileceğiniz tüm kaynaklara sahip tam bir 3D hızlandırılmış iş istasyonuna erişebilirsiniz. Masanın üzerinde bir kutu vardı.”
Yaratıcı teknolojinin demokratikleşmesi
Knight, daha hızlı CPU’ların, daha iyi çiplerin ve daha güçlü araçların yalnızca birinci sınıf büyük stüdyolar için olmadığını, aynı zamanda vergi teşviklerinin üretimi desteklediği dünya çapındaki daha küçük stüdyoların da bu teknolojiden yararlanabileceğini söyledi.
“Üzerinde birlikte çalıştığımız bu teknoloji herkes içindir” dedi. “Bağımsız bir film, uzun metrajlı bir film, canlı bir TV yayını veya bir spor programı üzerinde çalışıyor olmanızın bir önemi yok. Bu herkes için geçerli.”
Ayrıca, uzun metrajlı film ve TV teknolojisindeki yeniliklerin, daha sonra diğer sektörlere de damlayan bilgisayar grafiklerindeki tüm yeniliklere büyük ölçüde itibar edildiğini ekledi.
“Medya ve eğlence, tüm sektörlerde etki yaratacak yeni teknolojilerin test edilmesi için harika bir alandır.” Şövalye açıkladı. “Ve farklı sektörlerdeki şirketlerle olan ilişkiler sayesinde Supermicro, bu teknolojinin sınırlarını zorlamanın yeni yollarını buldu. Ortaklarımızla ve müşterilerimizle bir geri bildirim döngümüz var. Bu, teknolojimizin gelecek nesillerine yardımcı olur. Bu şekilde sınırları zorluyoruz.”
Teknolojinin görsel hikaye anlatımında nasıl bir evrime yol açtığını, eğlence alanındaki teknolojik inovasyonun neden sektörler arası inovasyon için bir barometre olduğunu ve daha fazlasını daha derinlemesine incelemek için bu VB Spotlight’ı kaçırmayın.
Şimdi isteğe bağlı olarak ücretsiz izleyin!
Gündem
- Sanallaştırma ve işbirliği, üretim iş akışları, kaynak kullanımı ve fiziksel kümelerin ve konumların sınırlamaları
- İşleme ve depolama hızlarındaki ilerlemeler, karmaşık görsel efektler, üretim zaman çizelgelerinin ve pazara sunma süresinin hızlandırılması
- Gerçek zamanlı görüntü oluşturma motorlarının film yapımcılığının sınırlarını nasıl genişletebileceğine bir bakış
- Ve dahası
Sunucular
- James ŞövalyeKüresel Medya ve Eğlence/VFX Direktörü, AMD
- Erik GrundströmDirektör, FAE, Supermicro
- Dekan TakahashiBaş Yazar, GamesBeat (moderatör)
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada