Çinli MG Motor, kentsel hareketlilik için Hindistan’da kompakt hatchback EV’yi piyasaya sürdü


Morris Garages olarak da adlandırılan MG Motor, Çarşamba günü Hindistan’da kentsel hareketlilik için kompakt bir araç arayan kitleleri hedefleyen Comet EV adlı ikinci EV’sini tanıttı.
Çin devletine ait SAIC Motor’un bir birimi olan İngiliz markası, yeni hatchback’in Güney Asya ülkesindeki genç yolcular için mükemmel olduğunu söylüyor. 9.700 $ (7.98 lakhs Hint Rupisi) başlangıç fiyatıyla, Comet ekonomiktir. Aynı zamanda oldukça sevimli görünüyor ve bir dizi parlak renkte geliyor. Ayrıca, şirkete göre sürücüler sürüşlerini kişiselleştirmek için 250’den fazla çıkartma seçeneği ve grafik arasından seçim yapabilir.
Şehir içi ulaşım söz konusu olduğunda, araç en zorlu park yerleri için bile yeterince küçüktür ve daha iyi bir sürüş ve park etme deneyimi sağlamak için 4,2 metrelik kısa dönüş yarıçapına sahiptir. Hatta içine dört kişiyi az ya da çok rahatlıkla sığdırabilirsiniz.
MG Motor India başkanı Rajeev Chaba, aracın lansmanı sırasında “Comet EV, günümüzün kentsel hareketlilik sorunlarıyla mücadele etmek için akıllı bir çözüm arayanlar için” dedi.
SAIC-GM-Wuling’in (SGMW) geçen yıl Haziran ayında Endonezya ve Çin’de piyasaya sürdüğü Wuling Air EV’nin yeniden yapılandırılmış bir versiyonu gibi görünen MG Comet, tek bir şarjla yaklaşık 143 mil menzil sağlıyor. 17,3 kWh Li-Ion pil içerir ve kablosuz Apple Car Play ve Android Auto desteği ile donatılmıştır.
MG Motorlu görünüyor yerel satışlarının %30’a varan kısmını oluşturur EV segmentinden ve 2024’ün sonuna kadar ülkede iki EV daha piyasaya sürmek istiyor. Şirket, 2019’da Hindistan pazarında ilk EV SUV’u ZS’yi tanıttı.
Comet EV, 15 Mayıs’tan itibaren rezervasyonlar için hazır olacak ve teslimatlar ayın ilerleyen saatlerinde yayınlanacak.
MG Motor, yaklaşık 10.600 $’dan (8.69 lakhs Indian Rupi) başlayan en uygun fiyatlı EV’si olan Tiago EV’ye sahip Hindistan’ın Tata Motors’u almaya hazırlanıyor.
Comet EV’nin fiyatı ve özellikleri, onu EV’lerin olduğu Hindistan pazarında umut verici bir seçenek haline getiriyor. satılan 3 milyondan fazla arabanın sadece %1’i her yıl. Ancak, MG Motor şu anda Yeni Delhi’nin denetimi altında İddia edilen mali usulsüzlükler nedeniyle. Şirket ayrıca, teklifleri ve yerel erişimleriyle gelişmekte olan EV pazarındaki varlıklarını büyütmek isteyen Tata Motors da dahil olmak üzere mevcut oyuncularla zorlu bir mücadele ile karşı karşıya.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada