California milletvekilleri ve AV endüstrisi sürücüsüz kamyonların geleceği için savaşıyor

Eğitimli bir insan güvenliği operatörünün, ağır hizmet otonom bir aracın eyaletteki kamuya açık yollarda çalıştığı her an hazır bulunmasını gerektirecek bir Kaliforniya yasa tasarısı çekişiyor. Fatura, ilk olarak Ocak ayında tanıtıldıÇarşamba günü eyalet Meclisi’nden geçti ve şimdi Senato’da bir komite incelemesi ve oylamasıyla karşı karşıya kalacak.

Tasarının savunucuları, hem California karayolu kullanıcılarının güvenliğini hem de kamyon şoförlerinin iş güvenliğini sağlamak istiyor. AV şirketleri ve endüstri temsilcileri, hareketin mantıksız olduğunu, Kaliforniya’nın AV ve kamyon taşımacılığı alanındaki rekabet gücünü tehdit ettiğini ve hayat kurtarabilecek bir teknolojinin ilerlemesini engellediğini söylüyor.

AB 316 Otonom Araç Endüstrisi Birliği İcra Direktörü Jeff Farrah, Kaliforniya’yı diğer eyaletlerin daha da gerisine çekecek ve geçen yıl 4.400’den fazla insanın öldüğü Kaliforniya yollarındaki yıkıcı güvenlik statükosunu kilitleyecek önleyici bir teknoloji yasağıdır. Bir açıklamada. “AB 316, hayat kurtaran otonom kamyonları düzenlemeye ve denetlemeye çalışan Kaliforniya’nın yasa uygulama ve güvenlik görevlilerini baltalıyor.”

Yasa Senato’da kabul edilirse, Newsom veto etmeye karar vermedikçe, yasanın imzalanması için Vali Gavin Newsom’un masasına gidecek. Newsom alırken büyük bağışlar büyük teknoloji şirketlerinden ve son zamanlarda teknoloji milyarderi Elon Musk ile arkadaş oldupolitikacı da bilinmektedir teknolojiye saldırmak bu da seçmenlerini riske atıyor.

Risk ve güvenlik, AB 316 etrafındaki sohbetin özüdür. Tasarı yazarları ve destekçileri, şu durumlarda örneklere işaret ettiler: robotaks arızalı otomobil üreticisinin aşağıdaki gibi gelişmiş sürücü destek sistemleri altında çalışan San Francisco ve Teslas’taki şehir sokaklarında Otopilot ölümlü kazalara neden oldu.

“California otoyolları tahmin edilemez bir yer ama 13 yıllık bir Teamster kamyon şoförü olarak beklenmedik şeyleri beklemek üzere eğitildim. Araba kullanırken mesaj atan insanlara, yol ortasındaki çukurlara ve otoyolun kenarında lastiği patlamış insanlara dikkat etmem gerektiğini biliyorum. Commercial Driver ve Teamsters Local 350 üyesi Fernando Reyes yaptığı açıklamada, “Bu tür şeyleri anlaması için yeni teknolojiye güvenemeyiz” dedi. “Kamyonum 10.000 librenin çok üzerinde. Direksiyon başında bir sürücü olmadan otoyolda hızla gitme düşüncesi korkunç bir düşünce ve güvenli değil. AB 316, California için ileriye giden tek yol.”

Tasarı, şirketlerin Kaliforniya’nın halka açık yollarında sürücüsüz kamyonları test etmesini veya kullanmasını yasaklamıyor. Sadece acil bir durumda devralmak için araçta eğitimli bir insan sürücünün bulunması konusunda ısrar ediyor.

Eyaletteki AV’ler için test ve dağıtım izinleri sağlamakla görevli kurum olan California Motorlu Taşıtlar Departmanı, eyalette 10.001 pound’dan ağır otonom araçlara hâlâ yasak getiriyor. DMV’nin yakında bu yasağı kaldırması beklentisiyle AB 316, DMV’nin gelecekteki AV’leri düzenleme yetkisini, yani ajansın 2012’den beri elinde tuttuğu gücü etkili bir şekilde sınırlandırıyor. Geçilirse, DMV, otonom kamyon şirketlerinin sürücüyü kaldırması için imza atamayacaktı. yasama organı bunu yapmanın yeterince güvenli olduğuna ikna olmadıkça test veya konuşlandırma amaçlarıyla.

DMV’nin politika yapıcılara güvenlik kanıtı sağlamada oynayacağı rolün ana hatlarını çizmek için AB 316’ya ek dil eklendi.

1 Ocak 2029’a kadar veya testin başlamasından beş yıl sonra (hangisi daha sonra gerçekleşirse), DMV’nin AV teknolojisinin performansını ve bunun kamu güvenliği ve kamyon taşımacılığı sektöründeki istihdam üzerindeki etkisini değerlendiren bir raporu devlete sunması gerekecektir. . Rapor, ayrılmalar ve çarpışmalar gibi bilgilerin yanı sıra, yasama organının “fiziksel olarak mevcut bir insan güvenlik operatörüyle çalışmak için 10.001 pound veya daha fazla brüt ağırlığa sahip otonom bir araç gerekliliğini kaldırması, değiştirmesi veya sürdürmesi” gerekip gerekmediğine dair bir tavsiye içerecektir. araçta,” tasarının diline göre.

Bu rapor teslim edildikten sonra, yasama organı bir gözetim duruşması yapacak. Yasama organı ve vali, insan güvenliği operatör şartının kaldırılmasını onaylarsa, DMV’nin izin vermek için duruşma tarihinden sonra bir yıl daha beklemesi gerekecek. Bu, Kaliforniya’nın en erken 2030 yılına kadar ön koltukta insan olmadan çalışan otonom kamyonları görmeyebileceği anlamına geliyor.

AB 316 yasalaşırsa, otonom kamyonların ABD tarafından onaylanmadıkça kendi başlarına çalışmasını yasaklayarak Kaliforniya’yı aykırı bir konuma getirecek. [California Legislature] dolambaçlı bir süreçle” Herkes İçin Daha Güvenli Yollar dedi, AV savunucularından oluşan bir koalisyon. “Diğer eyaletlerin daha duyarlı olmasını umalım ve yol güvenliği uzmanlarının işlerini yapmasına izin verelim.”


kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın