BYD Tesla’yı geride bırakıyor, ancak EV hayali şimdilik ABD’yi atlıyor

ABD’de nadiren görülen Çinli bir elektrikli araç markası, Tesla’nın küresel EV pazarındaki hakimiyetine hızla yetişiyor.

28 yıl önce Shenzhen’de başlayan BYD, teslim edilmiş 2023’ün ilk çeyreğinde, bilinen bir kategori olan hibritler de dahil olmak üzere 547.917 yolcu EV’si. Sayı, Tesla’nınkini geçti. sevk edildi dönem boyunca yaklaşık 422.000 araç.

“Hayallerinizi İnşa Edin”in kısaltması olan BYD, Tesla satın almanın getirdiği sosyal statünün aksine, eklentilere geçiş yapan Çinli tüketiciler için uygun fiyatlı bir marka oldu. BYD, Shenzhen’in arka bahçesinde halk otobüsleri ve taksiler üretiyor. şimdi %100 elektrikli olan.

Yerel başarısının üzerine inşa edilen Warren Buffet destekli otomobil üreticisi, son iki yıldır dış pazarlara giriş yapıyor. 2022’de BYD yaklaşık 56.000 araç ihraç etti; sadece bu yıl mayıs ayında satılmış denizaşırı 10.000’den fazla araç, küresel genişlemesinin hızlandığını gösteriyor.

Bununla birlikte, ABD-Çin ticaret gerilimlerinin artmasıyla birlikte, şirket şu ana kadar Amerika’yı küresel yol haritasının dışında bıraktı. BYD şu anda, en çok satan elektrikli araç markası haline geldiği Singapur da dahil olmak üzere pazarlara binek otomobiller gönderiyor. bu yılın ilk beş ayındaTayland’ın yanı sıra, BAEJaponya, Avustralya, Norveç, Birleşik Krallık, AlmanyaBrezilya, Kosta Rika ve Meksika.

BYD’nin kıdemli başkan yardımcısı Stella Li, Bloomberg ile yaptığı bir röportajda şu soruyu sordu: söz konusu, “ABD pazarı şu anki değerlendirmemiz altında değil.” Şirketin uluslararası genişlemesini denetleyen yönetici, aynı zamanda Başkan Joe Biden’ın Enflasyon Azaltma Yasası’nın (IRA), uygun fiyatlı EV’leri Amerikalı tüketiciler için erişilemez hale getireceği için “ABD’de EV’lerin benimsenmesini yavaşlatabileceğine” inanıyor.

Geçen Ağustos ayında Kongre, IRA, tüketicilere belirli yerel kaynak sağlama ve üretim eşiklerini karşılayan temiz enerji araçları satın almalarında 7.500 $’a kadar vergi kredisi veriyor. Yasa, ABD otomobil üretimini artırmak ve ülkenin Çin’in pil tedarik zincirine olan bağımlılığını azaltmak için tasarlandı.

BYD, ABD’de yerelleştirmeye yabancı değil 2019’un sonlarında şirket, ilan edildi Los Angeles Ulaştırma Bakanlığı’nın 130 adet pilli elektrikli otobüs sipariş ettiğini (o ana kadar ülke çapındaki en büyük tek elektrikli otobüs siparişi olduğunu iddia etti) ve otobüsleri bir California fabrikasında inşa etmeyi planladığını. BYD, o sırada, bitmiş araçların %70’ten fazla ABD içeriğiyle “Amerika’yı Satın Al” gereksinimlerini aşacağını söyledi.

BYD’nin düşük maliyetli EV modelleri yelpazesi, fiyata duyarlı tüketicilerin büyük bir bölümünü cezbetti ve bazılarının onu EV döneminin Toyota’sı olarak adlandırmasına neden oldu. Bununla birlikte, üretimini ABD’de yerelleştirmek, kaçınılmaz olarak üretim maliyetlerini artıracak ve bu da sonunda yasa tarafından sağlanan indirimleri dengeleyecektir.

Çinli şirket, tüm tedarik zinciri üzerindeki kontrolü sayesinde EV’leri cazip bir fiyata üretmeyi başardı. Elektrikli arabaların kritik bir bileşeni olan dünyanın en büyük lityum pil üreticilerinden biridir ve Tesla dahil kendi rakiplerine tedarik sağlar. Çin’deki diğer elektrikli araç üreticileri gibi BYD de, ülkenin benzinli arabaları kademeli olarak kullanımdan kaldırma ve yenilenebilir enerjide lider olma çabalarının ortasında on yıllık devlet sübvansiyonlarından faydalandı.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın