bosch Alman mühendislik ve teknoloji devi Çarşamba günü yaptığı açıklamada, yarı iletken işini silisyum karbür yongalarla (SiC) genişletmek için ABD’li yonga üreticisi TSI Semiconductors’ın varlıklarını satın alacağını söyledi.
Satın alma, TSI Semiconductors’ın California, Roseville’deki üretim tesislerini yükseltmek için önümüzdeki birkaç yıl içinde yapılacak 1.5 milyar dolarlık bir yatırımı içeriyor. 2026’dan başlayarak, ilk yongalar silisyum karbür bazlı 200 milimetrelik gofretlerde üretilecek.
ABD topraklarında daha fazla yonga üretildiğine dair haberler, COVID-19 salgınıyla başlayan küresel yarı iletken kıtlığından en çok etkilenen sektörlerden biri olan otomotiv dünyasında memnuniyetle karşılanıyor. Kıtlık, fabrikaların sokağa çıkma kısıtlamaları nedeniyle üretimi kapatması veya yavaşlatması ve dolayısıyla küresel tedarik zincirlerini bozmasıyla başladı. İnsanlar içeride kaldıkça elektroniğe olan talepteki artışın yanı sıra elektrikli araçlara geçmeye ve daha akıllı araçlar yapmaya kararlı bir otomotiv endüstrisinden gelen talep patlaması, sorunu yalnızca daha da kötüleştirdi.
Elektrikli araçlar, ortalama olarak gazla çalışan muadillerinden daha fazla çip kullanıyor ve bugün piyasaya çıkan çoğu yeni EV, gelişmiş sürücü destek sistemleri ve yüksek teknolojili bilgi-eğlence sistemleri vaat ediyor. Sonuç olarak, 2021’de ortalama araba yaklaşık 1.200 fiş2010’daki sayının iki katı ve muhtemelen artacak bir rakam.
Bosch’un yeni fabrikasında üretilecek olan SiC’ler, otomobil üreticileri arasında da sıcak bir ürün haline geldi. Şirket, SiC pazarının yılda ortalama %30 büyüdüğünü ve bunun kısmen elektrikli araçlar için daha geniş menzil ve daha verimli şarj sunmalarından kaynaklandığını söylüyor. Ayrıca %50’ye kadar daha az enerji kaybederler, daha uzun süre dayanırlar ve daha az bakım gerektirirler.
Bosch, 2025 yılına kadar her yeni araca ortalama 25 çip entegre edilmesini bekliyor.
Başkan Yardımcısı Kamala Harris yaptığı açıklamada, “Bu 1,5 milyar dolarlık yatırım maliyetleri düşürecek, elektrikli araç tedarik zincirimizi güçlendirecek, Amerikan üretiminin yeniden inşasına yardımcı olacak ve Kaliforniya’nın çalışan aileleri için ekonomik fırsat yaratacak” dedi. “Ve Amerika Birleşik Devletleri Senatosunda görev yaptığımdan beri üzerinde çalıştığım bir öncelik olan yola daha fazla elektrikli araç koyacak. Bütün bunlar, İdaremizin Invest in America gündemiyle mümkün oldu.”
Bosch, planlanan yatırımın tam kapsamının, büyük ölçüde, Biden yönetiminin Ağustos 2022’de yasayla imzaladığı CHIPS ve Bilim Yasası aracılığıyla sağlanan federal finansman fırsatlarına ve Kaliforniya’daki ekonomik kalkınma fırsatlarına bağlı olacağını söyledi.
bu CHIPS ve Bilim Yasası olarak Amerikan yarı iletken araştırma, geliştirme ve üretimini artırmayı hedefliyor. ABD, Çin ile rekabet etmek için yarışıyor. Geçen yıl ABD, Çin’e yüksek performanslı ve yüksek ara bağlantı hızlarına sahip gelişmiş çiplerin satışını yasakladı.
Bosch, ABD merkezli çip yapma hedeflerini ilerletmek için federal fonlardan ne kadar para almayı umduğunu söylemedi. Şubat ayında, Biden yönetimi f’yi başlattı.Amerika için ilk CHIPS finansman fırsatı39 milyar dolarlık yarı iletken teşvikleri de dahil olmak üzere, yarı iletken endüstrisini canlandırmak için 50 milyar dolarlık bir enjeksiyon. Yönetim, ilk finansman fırsatının “yarı iletken üretimi için ticari tesislerin inşası, genişletilmesi veya modernizasyonu için projeler için başvurular” aradığını söyledi.
Bosch ve TSI Semiconductors, yasal onaya tabi olan satın almanın şartlarını paylaşmıyor. Bosch, satın alımın uluslararası yarı iletken üretim ağını güçlendireceğini söylüyor. Şirket, 60 yılı aşkın bir süredir yarı iletkenler üretiyor ve özellikle Reutlingen ve Dresden, Almanya’daki su fabrikalarına dünya çapında milyarlarca Euro yatırım yaptı.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada