Bonside, gerçek mekanda faaliyet gösteren işletmelere büyüme sermayesi sağlamak için 4,35 milyon $ ile piyasaya çıktı

Çevrimiçi alışveriş, tipik olarak son üç yılda ticaret finansmanının çoğunun odaklandığı yerdir. Ancak, bu süre zarfında, e-ticarete başlayan bazı perakendeciler çeşitleniyor ve gerçek mekanda faaliyet gösteren rotaya gidiyor. Muhtemelen çünkü Tüketicilerin %54’ü hala fiziksel bir mağazaya gitmeyi tercih ediyor.

Diğer işletmeler gibi onların da bir dükkan için paraya ihtiyaçları var ama finansman bulmak kolay değil. Bankalar daha iyi büyüme sermayesi seçenekleri sunmakta yavaş kalırken, bazı girişimler — örneğin Onramp Fonları — e-ticarete odaklanın. Ve risk sermayesi her işletme için değildir.

Girmek Bonside, gelir yoluyla büyüme finansmanı sağlayan fiziksel işletmeler için tasarlanmış bir finansman platformu. Bugün şirket, 81 Collection ve Philz Coffee’nin kurucu ortağı Jacob Jaber’in de aralarında bulunduğu bir grup yatırımcıdan 4.35 milyon $’lık özsermaye finansman turu ile beta sürümünden çıktı.

Bonside kurucusu ve CEO’su Neha Govindraj, TechCrunch’a “Girişim sermayesi, teknoloji işletmeleri veya bir tür hokey sopası büyümesi arayan işletmeler için güzel bir araçtır, ancak biraz daha doğrusal bir büyüme peşindeyseniz veya bir yazılım oyunu oynamıyorsanız daha az aktarılabilir” dedi. . “Ayrıca risk sermayesi benimki gibi bir işletme için çok pahalı. Her lokasyon açmak istediğimde işimin %2’sinden, %10’undan vazgeçmem bana mantıklı gelmiyor.”

2018’de Govindraj, cilt bakımı tedavileri sunan New York merkezli bir şirket olan Glowbar’ı kurdu. Glowbar’ın gayrimenkul ayak izini düşünürken, onunki gibi işletmelerin geleneksel bir girişim destekli şirket modeline uymadığını fark etti.

Sonuç olarak, Govindraj’ın Y Combinator’ın yeni başlayanlar için SAFE notlarıyla yaptığı şeye benzer olarak tanımladığı Tekrarlanabilir Gelir Anlaşmaları aracılığıyla yapılandırılmış benzersiz bir finansman modeliyle Bonside’ı yarattı.

İşte böyle çalışır: Anlaşma, o işletmenin gelirinin bir yüzdesi karşılığında sermayedir. İşletme sahipleri, mülkiyeti korur ve sabit bir üst sınıra ulaşana kadar gelir yoluyla geri ödeme yapar. Govindraj, bu arada, akredite yatırımcıların genel olarak azaltılmış riskten, yerelliklerine maruz kalmalarından ve piyasa standartlarını aşan pasif bir gelir kaynağından yararlandığını söyledi.

Ayrıca bir anlaşmayı finanse etmenin iki yolu vardır – biri bir yatırımcı ağı aracılığıyla, diğeri ise Bonside’ın oluşturduğu bir fon aracılığıyla.

“Teminat yok, kişisel garanti yok, sermaye tetikleyicisi yok – bu kadar basit,” diye ekledi.

İşletmeler bundan hoşlanıyor gibi görünüyor. Şimdiye kadar Bonside, beş işletmede yaklaşık 2 milyon $ dağıttı ve kümülatif olarak yıllık 25 milyon $ hasılat elde etti. 100’den fazla tuğla ve harç işletmesi şu anda boru hattında.

Yatırımcıların da hoşuna gidiyor. Bonside, akredite yatırımcı pazarına katılmak için 500’den fazla başvuru aldı ve şimdiden 200 üyeye sahip oldu.

Philz Coffee’nin kurucusu Jacob Jaber yazılı bir açıklamada, “Gerçek mekanda faaliyet gösteren bir iş geçmişinden gelen Bonside’ın sunduğu çözüm bende derin yankı uyandırdı” dedi. “Genişleme, ikinci hatta üçüncü bir satış noktası açma hayali pek çok girişimcinin hayalidir, ancak bunu gerçekleştirmenin yolu engellerle dolu olabilir. Bonside, başarılı işletme sahiplerine, geleneksel finansman yöntemlerinin karmaşıklıklarından ve engellerinden arınmış, büyüme dostu sermayeye sorunsuz bir kanal sağlayarak bu yolculuğu kolaylaştırıyor.”

Bu arada, şirketin gelire dayalı finansman sağladığı beş işletme arasında, her birinin yüklenimine göre daha iyi performans gösterdiğini söyledi ve her işletme sahibinin, yatırılan sermaye konusunda kendi gruplarına ulaşmak için hızla çalıştıklarını ifade ettiğini kaydetti.

Govindraj, “Hepsi şu anda zamanı geçiyor,” diye ekledi. “‘En iyi performans gösteren’ işletme, zaman çizelgesinin %63 ilerisindedir ve ‘en yavaş’ işletme, zaman çizelgesinin %15 ilerisindedir.”

Govindraj, Bonside’ın yeni finansmanını, yatırım yaptığı işletmeler için veriye dayalı yüklenim, finansman ve analitik geliştirmede kullanmayı planlıyor. Şirket ayrıca şu anda ek mühendisler işe alıyor.

Govindraj, “Gerçek mekanda sigortalamanın nasıl göründüğüne dair bu altın standardı oluşturmak istiyoruz ve bunu yapmak için eşsiz bir fırsatımız var” dedi. “Geçmişte küçük işletme kredileri araştırıldı, ancak KOBİ bu ülkedeki işletmelerin %99’unu oluşturuyor. Bu bir hedef demografi değil, gerçekten geniş bir ağ. Gerçek mekanda faaliyet gösteren hizmetlere odaklanarak, inşa ettiğimiz teknolojiyi özel olarak uyarlayabilir ve onu etkili bir şekilde dikey hale getirebiliriz.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın