Belki de bir yazar grevi sırasında yapay zeka tarafından üretilmiş sahte bir TV bölümünü göstermek kötü bir fikirdir.

TV ve filmde devam eden yaratıcı grev ve yapay zeka tabanlı yazı ve efektlerin ortaya çıkan tehdidi, şov dünyasında çalışmayı karmaşık bir zaman haline getiriyor. Ancak bunun, tüm bir TV şovunu “yazabilen, canlandırabilen, yönetebilen, seslendirebilen, düzenleyebilen” bir yapay zekayı yumuşak bir şekilde başlatmak ve bunu tamamen sahte bir South Park bölümüyle göstermek için mümkün olan en kötü an olabileceğini görmek için çok az anlayış gerekir.
Arkasındaki şirket, Fable Studios, tweet ile duyurdu “Generative TV & Showrunner Agents” hakkında bir makale yayınladığını söyledi. Cartman’ın derin sahte teknolojiyi medya endüstrisine uygulamaya çalıştığı tam, sahte bir South Park bölümü yerleştirdiler.
Söylenmesi gereken teknoloji oldukça etkileyici: bölümün komik olduğunu söyleyemesem de, bir başlangıcı, ortası ve sonu ve farklı karakterleri var (yukarıda sahte Meryl Streep de dahil olmak üzere birçok sahte ünlü kamera hücresi dahil) ). Bir Github sayfasında Bu karmaşık görevi yerine getirmek için etkileşime giren süreçler, uygun örnekler ve diyagramlarla detaylandırılmıştır.
Ama nihayetinde her şey canavarca görünüyor. Cue Jeff Goldblum, yapabildikleri için yapmaları gerektiği anlamına gelmediğinden bahsediyor. Özellikle de Hollywood’un yarısı grev yaparken ve geri kalanların çoğu grev sıralarını aşmamak için ellerinden geleni yaparken.
Gerçek yazarlar, yönetmenler, editörler, efekt çalışanları ve diğer milyonlarca kişi, yapay zekanın tehlikeleri konusunda uyarıda bulunuyor – Dünya’daki yaşamı yok edeceği için değil, bilgisiz yöneticiler tarafından maliyet düşürücü bir önlem olarak kullanılacağı, geçim kaynaklarını ortadan kaldıracağı ve yaratıcı çalışmayı kendi kendini devam ettiren algoritmik bir karmaşaya indirgemek. Tüm imalarıyla birlikte bu, TV için Midjourney değil mi?
CEO Edward Saatchi, TechCrunch’a bu yeteneği göstermenin aslında grevin emek tarafı için iyi olduğunu düşündüğünü söyledi.
Zamanlamanın doğru olduğunu düşünüyoruz – araştırmayı yayınlayarak (ancak kimsenin korumalı IP bölümleri oluşturma yeteneği değil) 60 yılın en büyük grevinin tam ortasındayız. [for] Hollywood’daki Loncalar, yapımcıların sanatçıların açık izni olmadan AI araçlarını kullanamayacağı güçlü, güçlü, güçlü korumaları müzakere etmek için. Açıkçası IP sahiplerinin, işlerinden kâr elde eden AI chatbot şirketleriyle nasıl pazarlık yapacaklarını da bulması gerekiyor.
Grev, önümüzdeki on yıllar için kurallar belirlemek ve üreticilerin bu teknolojiyi kullanmasını engellemek için maksimum kaldıraç anıdır.
Fable, 2018’de bir Facebook’un Oculus yan ürünü (o zamandan beri zaman nasıl değişti), VR filmleri üzerinde çalışmak – hiçbir zaman gerçekten yükselmeyen bir ortam. Saatchi, “Simülasyonlarda gerçek günlük hayatlar yaşayan simüle edilmiş karakterler ve bu AI’ları zaman içinde eğiten ve büyüten yaratıcılar ile AGI’ye ulaşma” hedefiyle, görünüşe göre AI’ya döndü.
Simülasyon medya için etkinlik oluşturmak ve belgelemek için aracı tabanlı bir yaklaşım kullanan, bu yıl içinde piyasaya sürmeyi planladıkları ürünün adıdır. Stanford’un sağlıklı AI şehri.
The Simulation’ın sitesine bakarken kafanız karıştıysa, bu anlaşılabilir bir durumdur ve kısmen tasarım gereğidir. Bu gerçek bir şirket değil ve kurucu ekip de tamamen sahte – sadece AI tarafından oluşturulan portreler değil, gerçek olmayan insanlar. Şirket tarihi de icat edildi. Saatchi bana bunun ürün konseptinin bir parçası olduğunu söylememiş olsaydı, bunun ayrıntılı bir aldatmaca olduğunu tahmin ederdim (hemen köşede bir NFT oyunuyla birlikte).
Medyaya yaklaşımı kesinlikle provokatif, tabiri caizse, ama aynı zamanda, Peabody’nin şirketin üzerinde çalıştığı yaratıcı topluluğun gerçekten bir parçası. Lucy ve Duvarlardaki Kurtlar. Tüm bu durumu bu kadar kafa karıştırıcı yapan şeyin bir parçası da bu. Greve katılan veya greve uyan pek çok kişiye (bu arada, muhabir olarak işim dışında kalan ben de dahil) amaçlarına yardımcı olacağını düşündüklerini sorsaydınız, eminim ki sıfır ile hiçbiri arasında bir yerde “a tüm TV bölümlerini üreten üretici yapay zeka.” Yine de Fable’ın peşinden gitmeye ve duyurmaya karar verdiği şey tam olarak buydu.
“Yaratıcı insanlar fikirlerini ortaya koyabilirse ve sinema, tek bir kişinin kendi başına bir gösteri veya film yapabileceği roman veya resim gibi bir öğeye sahip olabilirse, sık sık gördüğümüz çerez kesici stüdyo yeniden başlatmalarından daha tuhaf şeyler elde edebiliriz.” . Bunda kesin bir anlam var, ama ilerlemenin tek yolu grev hattını geçmek mi?
Belki de, Saatchi ve ekibinin medya prodüksiyonunu sadece daha yüksek bir hedefe doğru bir basamak olarak gördüğü açık olduğu için. “Odak noktamız Hollywood’u değiştirmek değil – odak noktamız AGI’ye ulaşmak,” diye yazdı.
Biri, ikisi ya da hiçbiri başarılsa da, Fable kesinlikle zaten dengesiz bir tekneyi sallamaya katkıda bulundu. Unutulmak üzere dava edilmezlerse (temsilci kesinlikle telif hakkıyla korunan veriler konusunda kapsamlı bir şekilde eğitilmiştir, sahte South Park bölümü hakkında hiçbir şey söylemeyin), çalışmalarına yine de yapay zekanın gücünün ve tehlikesinin dikkate değer bir örneği olarak atıfta bulunulabilir.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada