Peacock’ın alternatif yakın bir gelecek gerçekliğinde geçen en yeni orijinal dizisi, “Bayan Davis20 Nisan’da vizyona giren, biraz fazla inandırıcı olmaya doğru gidiyor – kaçırılan Almanlar, yakalanması zor bir Kutsal Kâse ve devasa bir balinanın içinde yaşamı tehdit eden bir girişim hariç.
Gösteri, kullanıcılarını memnun etmek için tasarlanmış, onlara bir amaç duygusu veren ve tüm sorunlarının nihayet çözülmüş gibi hissetmelerini sağlayan, her şeyi bilen bir yapay zeka etrafında toplanıyor.
Hanımla konuştuk. Davis”in ortak yaratıcıları Damon Lindelof ve Tara Hernandez, yapay zekanın hayatlarımızı kontrol etmek istediği bir şovu çekmek için neden ilham aldıkları hakkında daha fazla bilgi almak için.
“Lost”un ortak yaratıcısı Lindelof ve “The Big Bang Theory”deki çalışmalarıyla tanınan Hernandez, Covid’in zirvesinde birbirleriyle tanıştılar ve sonunda “Mrs. Davis.”
Showrunners, gösterinin üç yıl önce hayal edildiğini belirtti. ChatGPT halka açıldı.
“Bu gerçekten ilginç. Eğrinin ilerisinde olduğumuzdan değil, ama bu bir nevi… onu bir sonraki seviyeye taşıyor. Çok iyi bildiğiniz gibi, [AI] şu anda oldukça kuantum hızında hareket ediyor, ”dedi Lindelof.
Başlangıçta, ortak yaratıcılar, dizinin çatışmasını, en son Covid kurallarına göre hangi Covid etkinliklerinin güvenli ve hangilerinin güvenli olmadığını belirlemeye yardımcı olabilecek bir uygulama etrafında toplamayı düşünmüşlerdi.
Daha sonra daha da ileri gittiler ve ilişki tavsiyesi, profesyonel rehberlik sağlayabilecek ve – kulağa çılgınca gelse de – dinin tamamen yerini alabilecek bir uygulama düşündüler. Bu daha sonra “Bayan” haline geldi. Davis” Al.
Lindelof bize yapay zeka ile ilgili çok fazla haber tükettiğini ve internetin hayatımızı nasıl etkilediğinden bahseden “Rabbit Hole” gibi podcast’leri dinlediğini söyledi.
Kitap, Bir Şeye Benziyorsun ve Seni Seviyorum: Yapay Zeka Nasıl Çalışıyor ve Neden Dünyayı Daha Tuhaf Bir Yer Haline Getiriyor? Janelle Shane tarafından da, hem Lindelof hem de Hernandez’in okumaktan zevk aldığı şovu yazdıkları sıralarda çıktı. (Shane, adlı bir mizah blogu yürüten bir optik araştırma bilimcisi ve yapay zeka araştırmacısıdır. yapay zeka tuhaflığı.)
Hernandez, “Yazarın algoritmasıyla bir tür ilişkisi varmış ve ona bir şeyler öğretecekmiş gibi geldi ve bu, bir evcil hayvan yetiştirmekten farklı değildi ve bu gerçekten komik bir şeydi,” dedi. “Yani, bence bu bize algoritmaların süper aptalca ve aptalca olabileceği konusunda gerçekten bilgi verdi ve öyle olduklarında toplumdaki konumumuz hakkında biraz daha iyi hissetmemizi sağladığı için gerçekten zevk aldığımızı anladık.”
Hernandez ve Lindelof, teknoloji deneyimi olanlar da dahil olmak üzere şovu yazmaya yardımcı olmaları için farklı geçmişlere sahip kişileri de seçti.
Hernandez, “İlk sunumumuza devam etmek için yeşil ışığı yaktıktan sonra, bir yazar odası oluşturduk ve yazarlarımızın geçmişlerinin ve deneyimlerinin bizimkinden farklı olduğundan emin olduk” diye ekledi. “MIT’ye giden bir yazar olan Jonny Sun’a sahibiz ve Nadra Widatalla bir oyun geçmişinden geliyor… Onlar bizim, belki de kendimizin aşina olmadığımız bu dünyalarda gerçekten rehberimiz oldular.”
Güneş bir doktoradır. makine öğrenimi ve evrimsel robotik geçmişi olan MIT adayı.
Sun sadece konu noktalarını genişletmeye ve şov için birkaç bölüm yazmaya yardım etmekle kalmadı, aynı zamanda bölüm başlıklarını oluşturan bir algoritma da geliştirdi.
“beslenirdik [the algorithm] Bilgi istemi kutusunda bir bölüm özeti, burada “Mrs. Davis.’ Ve sonra o bölümün senaryosu. Yani bu algoritma aslında bir hikayeyi okuyup anlayabilir ve ardından bize bir başlık verebilir, ”diye açıkladı Lindelof TechCrunch’a.
“Ama sonra başlığın ne olduğunu bilmediğini fark ettik… 35 veya 100 kelimelik başlıklar vardı.”
Sonunda programlamak aylar aldı ve ekip favori bir algoritmaya karar vermeden önce Sun birkaç modeli eğitti.
“Kendi dilini oluşturdu… ikinci bölümde bu Almanlar yer alıyor, yani var [a title] Alman olabilir gibi geliyor, ”dedi Hernandez. Algoritmik olarak oluşturulmuş dilin garip, garip ve neredeyse doğru ama çözülemeyecek kadar yanlış olan ‘insanlık dışı’ kalitesinin büyük hayranlarıyız ve bölüm başlıklarımızın ‘Mrs. Davis’in ve serimizin tekinsiz, gerçeküstü ama aynı zamanda dokunaklı tonu.”
AI tarafından oluşturulan bölüm başlıklarına ilişkin bazı örnekler şunları içerir:
- Ep.2: Zwei Sie Piel mit Seitung Sie Wirtschaftung
- Ep.3: Kanatlı Bebek, Kanatlı Hüzünlü Çocuk ve Büyük Miğfer
- Ep.5: İçkinizin Kontrolünü Elinize Almak İçin İçmek İçin Harika Bir Yer
- Ep.7: Muhteşem Gatsby 2001: Bir Uzay Destanı
(Bu TechCrunch hikayesinin aşağıdaki kısmı spoiler içerebilir.)
Yapay zeka o zamandan bu yana çok yol kat etti. makine öğrenme ve günlük hayatımıza giderek daha fazla yerleşiyor. Algoritmaların çığ gibi büyüyen yaygınlığı ve şu anki yükselişi ile üretici yapay zeka araçlarışov kesinlikle zamanında bir konuyu ele alıyor.
Bayan Davis’in sekiz bölümünü de izledikten sonra, uzun zamandır gördüğümüz en çılgın dizilerden biri olduğunu söylemeliyiz. Çok fazla açıklamayacağız ama biraz beynimizi yaktı diyelim. (Ama iyi bir şekilde, sanırım?)
Bu “Black Mirror” benzeri şovda Bayan Davis, oyunlaştırılmış bir ödül sistemiyle dört milyar kullanıcısını dünyanın sorunlarından uzaklaştırarak sosyal medya uygulamalarına olan ihtiyacı ortadan kaldırmış gibi görünüyor. Kullanıcılarını sonunda bir statü duygusu sağlayan “kanatlarını” kazanana kadar görevlere gönderir. doğrulama işareti).
Bu kanatları almak neredeyse imkansız, bu yüzden Bayan Davis bir kestirme yol sunuyor. Bir kullanıcı anında kanat istiyorsa, ona hayatını vermelidir.
Dramatik, distopik müzik.
TechCrunch, Betty Gilpin (Sister Simon), Jake McDorman (Wiley) ve Chris Diamantopoulos’tan (JQ) oluşan ana kadroyla konuştu.
Üç karakterin de Bayan D.’ye karşı kişisel kan davaları var.
Ana karakter Rahibe Simone, algoritmadan nefret eden bir rahibedir çünkü algoritma, ebeveynlerinin geçim kaynaklarını elinden almıştır ve – onun gözünde – babasının ölümünden sorumludur.
Algoritma oluşturulmadan önce Simone’un ailesi sihirbazdı. Ancak Bayan Davis, kullanıcılara tüm cevapları verdiği için sihrin arkasındaki merakı ortadan kaldırdı. İntikamla tüketilen Simone, onu yok etmeye çalışmak için bir direniş grubuyla iş birliği yapar.
Gösteri boyunca, Bayan D’nin kült benzeri takipçileri (aka kullanıcılar) aracılığıyla Simone ile konuştuğunu görüyoruz. Ne zaman Bayan D ona bir şey söylemek istese, kullanıcı Simone’a “proxy” yapıp yapamayacaklarını veya algoritmanın söylediklerini kulaklıkları aracılığıyla tekrar edip edemeyeceklerini soruyor.
Gilpin’e gösteriden önce algoritmalar ve yapay zeka hakkında ne düşündüğünü ve şimdi onlar hakkında ne düşündüğünü sorduk.
Gilpin, “Çekim yapmadan önce ve hatta çekim yaparken bile, ChatGPT gerçekten bir şey değildi… Şimdi olduğu gibi manşetlerde yer almıyordu,” dedi. “Benden daha zeki insanların ilgilendiği bu niş şey olduğunu düşünürken, şimdi oldukça sağlıklı bir korkum var. Sanırım şimdi Simone’un sorduğu aynı soruyu soruyorum. ‘Bu toplum için inanılmaz bir şey mi yoksa bu zehir mi?’ Bilmiyorum.”
“Özellikle de çok fazla sorumuzun olduğu ve hiçbir yanıtımızın olmadığı bir salgın döneminde… tüm yanıtlara sahip olduğumuzu iddia eden bir şeyi takip etme dürtüsünü anlıyorum. Ama bu, canlı olmanın amacına aykırı… bir robotun bizim için hayatın o anlarından kaçmaya çalışması… Hastalığı iyileştirmede yardımcı olabilir, ancak insan etkileşimine müdahale etme ve varoluşçu olma, inançlı veya soyut bir kişi olma açısından , Bunların vazgeçmeye istekli olduğum şeyler olduğunu düşünmüyorum” diye ekledi.
Simone gibi, Wiley ve JQ da kişisel olarak Bayan D’den etkilenirler ve hayatlarını algoritmayı kesin olarak sona erdirmeye adarlar.
Simone’un eski erkek arkadaşı olan Wiley, arkadaşı ve sırdaşı JQ ile birlikte bu direniş grubuna liderlik ediyor. Bildikleri kadarıyla Bayan Davis’in erişemeyeceği gelişmiş bir sunucuyla donatılmış, şebeke dışı, “çok gizli” bir sığınak inşa etmeleri için bir teknoloji meraklıları ekibini görevlendirirler.
Hatta dizi boyunca, Wiley ve JQ’nun sonsuz sayıda kullanılabilir çevirmeli telefon kaynağına sahip olduğu ve şüphe duymamak için her aramadan sonra onları kırdığı bir parça bile var. (İsraf olmasına rağmen, aynı zamanda çok komik.)
“’Büyük D’nin her yerde olduğu paranoyasının fiziksel bir tezahürü ve bundan kaçınmak ve sürekli mücadele etmek ve bundan emin olmak için. [Mrs. Davis] Diamantopoulos bize, bu aramalardan herhangi birini herhangi bir yerde dinlemiyorsa veya önümüzdeyse, arama yapıldıktan sonra bir sinyali kesmek için telefonu kırarız, dedi.
“Eski II. Bir sigara yakar ve ateşe verirdim” diye açıkladı.
Bu şovun harika yanı, ister Bayan D’yi bu şekilde tasvir ediyor olsun, ister yapay zekanın Simone ve Wiley’e atadığı tüm aşırı görevler olsun, kendisini asla fazla ciddiye almamasıdır.
McDorman, “Senaryoyu aldığımda, bunun beş farklı türün bir arada olduğu açıktı,” dedi.
“Bir macera hikayesi, bilim kurgu unsurları vardı, belli ki bir algoritmayla, biraz romantik komedi, kesinlikle komedi ve aynı zamanda dram. Sanırım bunu Damon’a söyledim [Lindelof] – ve bunu en iyi şekilde kastediyorum – kontrolden çıkmış bir Mad Libs oyunu gibi. Yani evet, o kadar benzersiz, o kadar orijinal ve böyle büyük hamleler yapmaktan korkmayan bir şey açıkça heyecan verici ve rastlanması nadir bir şey.”
Gösteri bizi din, maneviyat, toksik erkeklik ve bazı ciddi anne sorunları dahil olmak üzere tema odaklı birçok yola götürüyor. Ancak ana tema, teknolojinin hayatımızı nasıl yönettiğine odaklanıyor.
Ancak Lindelof ve Hernandez, “Bayan. Davis” teknoloji karşıtı bir program değil. Sadece izleyicileri bunun hakkında konuşmaya teşvik etmek içindir.
“Bayan. Davis her zaman tartışmayı kışkırtmayı amaçlıyordu. Bir keşif olmak. Şu soruyu sormak için: bu bizim için gerçekten iyi mi? Bu bana yardım mı ediyor yoksa beni incitiyor mu? Bu nedenle, diziyi inancıyla ilgili olarak aynı türden bir keşiften geçen bir rahibe üzerine odaklamak çok doğal bir eşleşme gibi geldi, “dedi Hernandez.
Peacock, Mrs. Davis’in ilk dört bölümünü 20 Nisan’da yayınlayacak.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada