3D varlıklar oluşturmak için kodsuz bir tasarım aracı olan Spline, 15 milyon dolar artırdı


Spline3D varlıklar oluşturmak için kodsuz bir tasarım aracı olan bugün, Gradient Ventures liderliğindeki First Round Capital, NXTP, Chapter One, Vercel CEO’su Guillermo Rauch, Y Combinator, Webflow CEO’su Vlad’ın katılımıyla düzenlenen bir başlangıç turunda 15 milyon dolar topladığını duyurdu. Magdalin ve Arka Uç Sermayesi.
Kurucu ortak ve CEO Alejandro Leon, Spline’ın toplam gelirini 16 milyon dolara çıkaran gelirin Ar-Ge’ye ve girişimin 20 kişilik ekibinin büyütülmesine harcanacağını söylüyor.
Leon, TechCrunch’a bir e-posta röportajında ”2020’nin başlarında, Spline’ı piyasaya sürmeden önce, yatırımcılarla 3D’ye yatırım yapma konusundaki görüşmelerimiz belirsizlik tepkileriyle karşılandı” dedi. “O zamandan beri çok şey değişti ve biz de çok ilerledik. 3D artık Görüntüler, ses ve videonun yanı sıra varsayılan bir içerik formatı haline geldi.”
Çocukluğundan beri 3D konusunda tutkulu olduğunu, hatta bu sayede kodlama öğrendiğini söyleyen Leon, 3D tasarım sürecini daha basit ve öğrenilmesi kolay hale getirmek için ilham alarak 2020’de Spline’ı piyasaya sürdü. Spline, Y Combinator’ın 2021 partilerinden birine kabul edildi ve geçen Mart ayında beta olarak piyasaya sürüldü.
Spline, kullanıcıların 3B nesneler oluşturmasına, malzemeleri düzenlemesine, etkileşim (oyun kontrolleri dahil) ve animasyonlar eklemesine ve bunları bir web tarayıcısından, sıfırdan veya önceden yapılmış nesnelerden dışa aktarmasına olanak tanır. Platformun işbirliği özellikleri, kullanıcıların varlıklar üzerinde ince ayar yapmak ve yorum yapmak için birlikte çalışmasına ve bu varlıklar arasında gerçek zamanlı fizik simülasyonları ve etkileşimler oluşturmasına olanak tanır.

Görsel Kaynakları: Spline
Tasarımlar resim dosyaları, GIF’ler ve daha fazlası olarak dışa aktarılabilir veya birkaç kod dizisi kullanılarak web sayfalarına gömülebilir.
“Web teknolojileri artık daha yüksek kalite seviyelerine ulaşma yeteneğine sahip. AI aynı zamanda 3D’ye doğru genişliyor ve şimdi 3D ve uzamsal bir temel üzerine inşa edilen yeni teknolojimiz var” dedi Leon.
Leon, üretken yapay zekayı Spline’ın Blender ve Cinema 4D gibi yerleşik araçlarla rekabet eden platformu için bir sonraki mantıklı adım olarak görüyor. Spline kısa süre önce paketine AI stil aktarımı ve AI doku araçları ekledi ve büyük dil modellerini kullanarak içerik oluşturmak için bilgi istemlerini kullanmanın yollarını araştırıyor – gibi şirketlerin hemen ardından. OpenAI Ve Meta.
Leon, “Yapay zekanın, 3D oluşturma sürecinin sürtünmesini ve karmaşıklığını azaltarak daha fazla tasarımcıya kolayca başlama gücü sağlayabileceğine inanıyoruz” diye ekledi. “3D oluşturma sürecinde pek çok karmaşıklık var, bu nedenle bu devam eden bir çaba ve genel bir zorluk, ancak yapay zekanın 3D oluşturmayı herkes için daha erişilebilir hale getirmenin önemli bir parçası olacağını düşünüyoruz.”
Bugüne kadar 1 milyondan fazla içerik oluşturucu Spline’a katıldı – Gradient Ventures’tan Darian Shirazi’yi etkileyen bir sayı.
Gradient’in genel ortaklarından Shirazi, e-posta yoluyla, “Alejandro ve Spline ekibinin yarattığı ürün bizi hayrete düşürdü” dedi. “Spline’ı bulan ve yeteneklerine aşık olan yaratıcılar topluluğu da aynı derecede etkileyici. Bilgi işlem ve iletişimin geleceği 3D tarafından yönlendiriliyor ve Spline’ın yaratıcılığın ve yapay zekanın kavşağında olduğuna inanıyoruz.”
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada