YouTube Shorts yapımcılarıyla reklam geliri paylaşacak
YouTube, Partner Programı’nda yaptığı değişiklikle kısa formatta video hazırlayanların platformdan daha çok para kazanmasının önünü açıyor. Şirket, TikTok’a rakip olarak sunduğu YouTube Shorts formatında video hazırlayanlarla reklam geliri paylaşacağını açıkladı.
Önümüzdeki yılın başları itibarıyla uygulamaya koyulacak değişiklikler ile içerik yapımcılarının TikTok’tan uzaklaştırılması hedefleniyor. TikTok’un popüler kullanıcılarının platformun içerik yapımcısı fonunun ödediği paraları azca bulduğu iddiası bir müddet ilkin gündeme gelmişti. Made on YouTube etkinliğinde konuşan YouTube’un ürün şefi Neal Mahon, ilk kere bir platformda kısa formatta video hazırlayanlara bu ölçekte gerçek bir gelir paylaşımı modeli sunulduğunu belirtti.
Yeni gelir paylaşımı modeline nazaran, minimum 1000 abonesi bulunan ve 90 günlük bir süreçte Shorts’ta 90 milyon izleme sayısına ulaşan kanal sahipleri Partner Programı’na başvurabilecek. Tıpkı TikTok’ta olduğu benzer biçimde, YouTube Shorts’ta da reklamlar akıştaki videolar içinde gösterilecek. Shorts’ta reklam gösterimi için testler geçtiğimiz nisan ayında başlamıştı.
Mohan’ın verdiği bilgiye bakılırsa, reklam gelirleri bir havuzda toplanacak ve içerik yapımcıları içinde paylaştırılacak. İçerik yapımcıları, müzik kullanımlarından bağımsız olarak reklam gelirlerinden yüzde 45 pay alacak. Şirket Shorts için hazırladığı “Super Thanks” isimli bahşiş özelliğinin testlerine de yakında başlamış olacak. Bu özelliğin önümüzdeki yıl geniş ölçekli biçimde dağıtıma çıkması bekleniyor.
YouTube Shorts için daha önce 100 milyon dolarlık bir fon açıklamıştı. Ancak içerik yapımcıları uzun süreden beri bu tarz fonların azlığından şikayet ediyordu. Dolayısıyla YouTube’un daha net bir gelir paylaşımı modeli oluşturmasının içerik yapımcılarını sevindirecek bir adım olduğu söylenebilir.
kaynak: teknoblog.com