
konuşuyordum 2023’ün başından beri olabildiğince sık olarak Küresel Güney’deki kuruculara üretken yapay zeka (GAI) hakkında bilgi vereceğim. 350’den fazla şirketten oluşan portföyümüzün kurucuları yaratıcılar değil, üretken yapay zeka kullanıcılarıdır. Diğer yıkıcı durumlarda olduğu gibi, bu kurucular üç gruba ayrılabilir:
- Ahead of the Curve: Halihazırda bir şeyler göndermiş olan şirketler.
- Hızlı Takipçiler: izliyor ve prototip oluşturuyor ancak henüz gönderilmedi.
- Trene Geç Kaldım: Henüz trene nasıl bineceğinizi bilmiyorum/şu anda başvuracak kaynağım yok.
Bu makale, trene geç kaldığını hisseden veya trene binmiş olmasına rağmen yeterince hızlı gitmeyen tüm kurucular içindir.
Her üç grubun örneklerini incelemek, kurucuların gerçekte nerede durduklarını anlamalarına yardımcı olacaktır. Eğrinin Önünde Olanların kendileri için en az üç şeyi vardı: Fırsatı erken gördüler, üretken yapay zekayı uygulayabilecekleri hazır durumları vardı ve bir şeyin prototipini alıp üretime sokmak için mühendislik yetenekleri vardı. zamanında bir yol.
Bir örnek, müşteri hizmetleri temsilcilerinin önüne çiftçi dilinde kullanılabilen bir sohbet robotu koyarak müşteri hizmetleri maliyetlerinin %30’unu şimdiden almış olan ve önümüzdeki çeyrekte %50’ye varan tasarruf elde etmeyi bekleyen bir çiftçilik e-ticaret şirketidir. Bu yüzden.
A Fast Follower, görüşme ve aday katılımı iş akışına yapay zeka odaklı üretken adımlar ekleyerek maliyetleri düşürmenin ve mavi yakalı çalışanları işe alma hızını artırmanın prototip araçlarını geliştirdi. Yüksek iş hacmine sahip karmaşık bir iş akışlarına sahip olduklarından, ne kadar hızlı konuşlandırıldıkları konusunda dikkatli olmaları gerekir; ilk testler, birden çok boyutta büyük gelişmeler gösteriyor.
İşte trene geç kalmaktan sandığınızdan çok daha kısa sürede hızla ilerlemeye geçmek için beş açık adım.
Son olarak, bir Late for the Train girişimi, çağrı merkezleri için çözümler sağlıyor ve bazı ön değerlendirme ve planlamalar yaptı, ancak halihazırda mevcut müşterilerden gelen taleplerle vurgulanan ürün yol haritasına üretken yapay zekayı en iyi şekilde nasıl/ne zaman ekleyeceğini henüz belirlemedi.
İşte trene geç kalmaktan sandığınızdan çok daha kısa sürede hızla ilerlemeye geçmek için beş açık adım:
- Herkesin bu yıkıcı teknoloji hakkında net bir şekilde iletişim kurabilmesi için basit bir dil benimseyin.
- Tüm ekibinizi yüksek seviyeye getirin (birçoğu bilginiz olmadan zaten orada olabilir).
- Bulut LLM’lerinin, verilerinizi rakiplere veya kötü aktörlere ifşa edecek şekilde “süpürmesine” izin vermediğinizden emin olun.
- Dahili olarak yıkıcı olmak için bir Kırmızı Takım oluşturun.
- Üretken yapay zeka benimseme konusundaki ilerlemeyi ölçün ve tutarlı bir şekilde şirkete iletin.
1. Tip 1 ve Tip 2 üretken AI uygulamaları
AI ile ilgili birçok yeni teknik kelime ve kavram var ve birçoğu onlar hakkında yazdı, bu yüzden benden daha fazlasına ihtiyacınız yok, tek bir konsept dışında: Benimseme perspektifinden, genel olarak gidebileceğiniz iki yol var. hangi hiçbir şekilde özel değildir.
İlki, üretkenliği veya operasyonların kalitesini veya mevcut müşteri etkileşimlerini artırarak zaten yapmakta olduğunuz şeyi geliştirmek için üretken yapay zekayı kullanmaktır. Buna Tip 1 uygulaması diyelim.
Yukarıda belirtilen Ahead of the Curve örneği, Tip 1’dir: Satış iletişimini iyileştirmek veya pazar araştırmasına yardımcı olmak için üretken yapay zeka kullanan şirketler, Tip 1 işi yapıyor. Tip 1 projeleri, bireysel veya departman düzeyinde uygulanabilir. Ve en önemlisi, bugünlerde her girişim için masa başı bahisleri – yapılması gereken faaliyetler. Finanse edilmek istiyorsanız ve Tip 1 uygulamaları açıkça benimsediğinizi gösteremiyorsanız, başınız belada demektir. Ancak Tip 1 girişimleri tek başına sizi risk sermayesi açısından bir yapay zeka şirketi yapmaz.
2. tip çabalar daha büyük, daha riskli ve hayatta kalmanız ve sermaye çekme beceriniz için çok daha önemli. Type 2 ile, işletmenizin hayati bir yönüne veya potansiyel olarak tüm işletmenize üretken yapay zekayı temel alarak yaklaşmanın tamamen yeni yollarını arıyorsunuz.
Tip 1’in avantajı, maliyette bir azalma ve artan hız/verimliliktir – bunları herkes yapıyor veya yakında yapacak. Yeni müşterilere erişmenizi veya üretici yapay zekayı derinden benimsemeyen diğerlerine göre önemli rekabet avantajları elde etmenizi sağlayabilecek değer yaratmanın ve sunmanın yeni yollarını yarattığınız için, Tip 2’nin olumlu tarafı potansiyel olarak sınırsızdır.
2. Tip yeniliğe bir örnek, bölgedeki ortak payda dili olduğu için şu anda yalnızca İngilizce olarak bilgi yayınlayan bölgesel bir B2B pazarı olabilir. Bu pazar yeri artık dört yerel dilde eş zamanlı olarak uygun maliyetli bir şekilde bilgi yayınlamak için üretici yapay zekayı kullanabilir ve müşterilerinin tercih ettikleri dili kullanarak (hantal arama sorguları ve karmaşık filtreleme yerine) diyaloga dayalı bir arayüzle ürün/hizmet bulmasını sağlayabilir. Bu Tip 2 yenilik, pazarı sayısız sayıda İngilizce konuşmayan müşteriye açar ve aynı zamanda tüm müşterilerin aradıklarını bulmalarını ve anlaşmayı tamamlamalarını hızlandırır.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada