Spotify, gerçek insanlar gibi ses çıkaran toplantı sahibi tarafından okunan podcast reklamları yapmak için AI kullanabilir
İle Spotify’ın AI DJ’i, şirket, bir yapay zekayı gerçek bir kişinin – Kültürel Ortaklıklar başkanı ve podcast sunucusunun sesi üzerine eğitti. Xavier “X” Jernigan. Görünüşe göre yayıncı aynı teknolojiyi reklama çevirebilir. The Ringer’ın kurucusu Bill Simmons tarafından yapılan açıklamalara göre, yayın hizmeti, sunucunun reklam metnini okumasına ve kaydetmesine gerek kalmadan, sunucu tarafından okunan reklamlar yapmak için bir podcast sunucusunun sesini kullanabilecek yapay zeka teknolojisi geliştiriyor.
Simmons, geçtiğimiz günlerde açıklamalarda bulundu. bölüm “The Bill Simmons Podcast”, “Reklamlar için sesimi kullanmanın bir yolu olacak. Ses için tabii ki onay vermeniz gerekiyor, ancak reklam açısından tüm bu farklı harika olasılıkları sizin için açıyor.
Bu reklamların, dinleyicinin şehrinde yerel bir etkinlik için biletler gibi reklamları coğrafi olarak hedefleyebilecekleri ve hatta sunucunun izniyle farklı dillerde reklamlar oluşturabilecekleri için podcast yayıncıları için yeni fırsatlar açabileceğini söyledi.
Yorumları ilk olarak tarafından bildirildi. semafor.
Zil 2020 yılında Spotify tarafından satın alındıancak bilgiyi paylaşmadan önce “Spotify’ın bunun için bana kızacağını sanmıyorum…” diyerek söze başlayan Simmons’ın, yayıncının bu alandaki planları hakkında konuşmaya yetkili olup olmadığı netlik kazanmadı.
Yorum için ulaşılan Spotify, özelliğin gelişimini doğrudan onaylamaz veya reddetmez.
TechCrunch’a konuşan bir Spotify sözcüsü, “Spotify deneyimini geliştirmek ve yaratıcılara, reklamcılara ve kullanıcılara fayda sağlayan yeni teklifleri test etmek için her zaman çalışıyoruz” dedi. “Yapay zeka ortamı hızla gelişiyor ve uzun bir inovasyon geçmişine sahip olan Spotify, son derece popüler AI DJ özelliğimiz de dahil olmak üzere çok çeşitli uygulamaları keşfediyor. Yüzde 500 artış oldu Derek Thompson ve Bill Simmons arasındaki konuşma da dahil olmak üzere geçen ay yapay zekayı tartışan günlük podcast bölümlerinin sayısında. Reklam, gelecekteki keşifler için ilginç bir tuvali temsil ediyor, ancak şu anda duyuracak bir şeyimiz yok.”
Bu yorumun alt metni, Simmons’ın açıklamalarının biraz erken olabileceğini gösteriyor.
Bununla birlikte Spotify, bugün uygulamadaki AI DJ’in, kullanıcıların gelecekte karşılaşacağı tek AI ses olmayacağını ima etti. Yakın zamanda Jernigan’a Spotify’ın ileriye dönük diğer ses modelleriyle çalışma planları sorulduğunda, “bizi izlemeye devam edin” diye alay etti.
Yayıncı, şu anda kişiselleştirme ve makine öğrenimi gibi alanlarda çalışan birkaç yüz kişilik bir ekiple yapay zeka geliştirme ve araştırmasına sessizce yatırım yapıyor. Ayrıca ekip, OpenAI modelini kullanıyor ve Büyük Dil Modelleri, üretken ses ve daha fazlası üzerindeki olasılıkları araştırıyor.
Spotify’ın AI sesleri oluşturma yeteneği, özellikle IP’den yararlanır. Spotify’ın 2022’de satın alınması OpenAI teknolojisi ile birleştirilmiş Sonatic. Şirket, gelecekte kendi şirket içi yapay zeka teknolojisini kullanmayı tercih edebilir. son zamanlarda bize söyledi.
AI DJ oluşturmak için, Spotify, Jernigan’ı bir stüdyoya soktu farklı kadans ve duygulara sahip satırları okuduğu kayıtlar da dahil olmak üzere yüksek kaliteli kayıtlar üretmek. Kayıtlarda doğal duraklamalarını ve nefeslerini tuttu ve sadece “şarkılar” yerine “ezgiler” veya “bangers” gibi zaten söylediği dili kullandığından emindi. Tüm bunlar daha sonra AI sesini oluşturan AI modeline beslenir.
Şirket, süreci daha ayrıntılı olarak detaylandırmak veya Jernigan’ın kayıtlarını bir AI DJ’e dönüştürmenin ne kadar sürdüğünü açıklamak için açıkladı. Ancak, podcast sunucularını yapay zeka ses modellerine dönüştürme konusundaki olası ilgisi göz önüne alındığında, burada oldukça verimli bir süreç geliştiriyor olmalı – ve muhtemelen bir podcast yayıncısının mevcut kayıtlarından yararlanabilecek bir süreç.
AI sesleri yeni olmasa da, onları gerçek insanlar gibi seslendirme yeteneği daha modern bir gelişmedir. Birkaç yıl önce Google, Duplex’te rezervasyon yaptırmanız için restoranları arayabilen, kulağa insan gibi gelen bir yapay zeka ile dünyayı büyüledi. Ama teknoloji şuydu: başlangıçta çarptı açıklama yapmadığı için. Bu ay Apple bir erişilebilirlik özelliği olan Personal Vocie’yi tanıttıkullanıcının kendi cihazında yerel olarak işlenen rastgele seçilmiş istemleri okuyarak 15 dakika harcayarak modeli ilk kez eğittikten sonra kendi sesini taklit edebilen .
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada