Microsoft Outlook iOS ve Android uygulamalarında son aylarda kullanıcılarına daha fazla reklam gösteriyor. Outook’un mobil uygulamalarında kullanıcılarına gelen kutularını organize etmeleri için iki seçenek sunuluyor. Bunlardan birinde her şey tek bir gelen kutusuna sığdırılıyor. Diğerinde ise gelen kutusu iki sekmeye ayrılıyor. Önemli e-postalar “Focused” (Odaklı) sekmesinde, kalanlar ise “Diğer” sekmesinde gösteriliyor.
Daha önce Microsoft ancak “Diğer” sekmesinde kullanıcıların karşısına reklam çıkarıyordu. Ancak artık tek gelen kutulu manzara tercih edildiğinde de kullanıcılar karşılarında reklam görecek.
Birkaç aydır başlayan bu değişim, Microsoft’un Outlook Mobil’i ücret ödemeden kullananlar için reklamlardan kaçmanın zorlaştığı anlamına geliyor. Hangi gelen kutusu modu seçilirse seçilsin, kullananların karşısına bir reklam çıkacak şeklinde görünüyor. Outlook’un mobil uygulamalarında reklamların kaçmanın tek yönü Microsoft 365 abonesi olmaktan geçiyor.
Microsoft bu değişikliği The Verge sitesine gönderilmiş olduğu açıklamayla doğruladı. Şirketin açıklamasında, kullananların Focused modunu aktif hâle getirerek reklam gösterimini Diğer sekmesiyle sınırlandırabileceği hatırlatıldı.
Microsoft Outlook iOS ve Android uygulamalarındaki reklamlar, Outlook ve Gmail’in internet versiyonlarında yayınlanan reklamlara bir hayli benziyor. Kullanıcılar e-posta benzer biçimde gözüken bu reklamları bir kaydırma hareketiyle silebiliyor. Ancak reklamlar bir süre sonra yine kullanıcıların karşısına çıkıyor. Reklamlara tıklatıldığında ise tatbik içi tarayıcıda reklamın kullanıcıları yönlendirdiği sayfa açılıyor.
kaynak: teknoblog.com