Klarna’nın en son güncellemesi, kişisel bir alışveriş asistanı ve yeni içerik oluşturucu araçları sunar

Ödeme ve alışveriş platformu Klarna, kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunmayı amaçlayan yeni özellikleri ve güncellemeleri bugün duyurdu.

Bu, kullanıcıların gerçek moda uzmanlarıyla konuşabileceği kişisel bir alışveriş asistanı olan “Klarna’ya Sor”; İçerik oluşturucular için özelleştirilmiş bir vitrin olan “Yaratıcı Mağazaları”; yapay zeka destekli bir keşif alışveriş akışı; ve diğer yeni araçların yanı sıra yeniden satış işlevi.

ABD, İngiltere ve Almanya gibi belirli bölgelerde kullanıma sunulan yeni özellikler paketi, İsveçli fintech şirketinin odak noktasını yalnızca şimdi satın al, sonra öde platformu olmaktan çıkarıp genel bir alışveriş platformu olmaya doğru kaydırmaya devam etmesiyle birlikte geliyor. 150 milyon kullanıcısı için hedef.

Ayrıca Klarna, uygulaması için yeniden tasarlanmış bir arayüz de kullanıma sundu. Klarna uygulamasında artık yeni sekmeler olacak: Mağaza, Satın Alınanlar, Mağaza İçi, Bütçe ve Siz. Şirket, güncellemenin tüketicilerin yeni ürünleri keşfetmesine ve satın alma geçmişlerini daha verimli bir şekilde yönetmesine yardımcı olacağını umuyor.

Klarna’nın kurucu ortağı ve CEO’su Sebastian Siemiatkowski yaptığı açıklamada, “Son 18 yılda, dünyanın her yerindeki tüketiciler için akıllı araçlarla küresel bir alışveriş destinasyonuna dönüştük” dedi. “Bugün kullanıma sunduğumuz yeni araçlar, alışveriş yolculuğundaki herkes için daha zengin, daha keyifli deneyimler yaratacak ve perakendecilerin işlerini büyütmeleri için muazzam fırsatlar yaratacak.”

Ask Klarna ile şirket, tüketicilere Klarna.com ve Klarna’nın mobil uygulamasında sohbet veya görüntülü arama yoluyla alışverişlerinde yardımcı olmaları için bir grup eğitimli alışveriş uzmanı görevlendirdi. Klarna’nın kişisel müşterileri, onlara binlerce marka ve mağazanın ürünleri hakkında tavsiyelerde bulunabilir ve bilgi verebilir.

Bu özellik, Klarna’nın sosyal alışveriş platformu HERO’nun teknolojisini kullanıyor. Edinilen 2021 yılında ürün incelemelerini, gerçek zamanlı tavsiyeleri ve bilgilendirici içerikleri kullanıcılarıyla buluşturmak.

göre bir son Klarna anketi, ABD’de yanıt verenlerin %85’i, ürünler hakkında daha fazla bilgi almak için ürün uzmanlarıyla konuşabilecekleri bir hizmet istediklerini söyledi. Klarna’nın baş pazarlama sorumlusu David Sandstrom, TechCrunch’a verdiği demeçte, şirket ayrıca tüketicilerin çevrimiçi olarak daha pahalı ürünler satın alma konusunda daha az emin olduklarını fark etti.

Sandstrom, “İnsanlar yüksek fiyatlı ürünler satın aldıklarında, bunu dijital olarak yapma konusunda hala bir belirsizlik var” dedi. “Lüks bir el çantası almak istiyorsanız, özellikle de kendiniz için değilse, bu satın alma konusunda yeterince güven yok. Biriyle konuşmak istiyorsun.”

Şu anda, Ask Klarna lüks moda ürünleriyle sınırlıdır ancak yakında TV’ler, akıllı telefonlar, dronlar ve diğer elektronik cihazlar gibi daha pahalı diğer ürünleri de kapsayacak şekilde genişleyecektir.

“Tüketici güveninin eksik olduğunu gördüğümüz her türlü yüksek fiyatlı ürün. Bu özelliği eklemek istediğimiz yer burasıdır,” diye ekledi Sandstrom.

Özellikle, yeni kişisel alışveriş hizmeti kullanıcılar için tamamen ücretsizdir. Ayrıca, Sandstrom’un diğer bazı moda şirketlerinin çevrimiçi alışveriş asistanlarıyla yaptığını söylediği hizmete hak kazanmak için en çok harcama yapan %1’lik dilimden biri olmanıza gerek yok.

Şu an için şirketin para kazanma planları yok – en azından henüz değil.

Sandstrom, “İş modeli, ne kadar popüler olduğuna bağlı olarak muhtemelen ileriye doğru evrilecek… Bunun bizi nereye götüreceğini göreceğiz,” dedi.

Başlangıçta, Klarna’ya Sor yalnızca ABD’deki kullanıcılar tarafından kullanılabilir. Bu yılın sonlarında İngiltere ve Almanya’da piyasaya sürülecek.

Geçen ay, Klarna duyurdu yeni ChatGPT eklentisi, aynı zamanda kullanıcılara ürün önerileri de verir. Yani, ister bir insana ister OpenAI’nin sohbet robotuna modaya uygun bir tasarımcı el çantasının binlerce dolar harcamaya değer olup olmadığını sormak isteyin, Klarna artık her ikisini de yapmanıza izin veriyor.

AI’dan bahsetmişken, şirket teknolojiyi platformuna entegre etmenin başka bir yolunu buldu. Klarna, tüketicilerin tercihlerine göre kendileriyle daha alakalı ürünleri bulmalarına yardımcı olmak için yeni, kişiselleştirilmiş ve yapay zeka destekli bir keşif alışveriş akışına sahiptir.

“Yapay zeka destekli yeni keşif alışveriş akışımız, Klarna uygulamasının bir sonraki evrimidir ve her satın alma işleminin başlangıç ​​noktası haline gelir. Bu, tüketicilere bir zamanlar imkansız olduğu düşünülen daha yüksek düzeyde kişiselleştirme sağlamak için yapay zeka alanında üzerinde çalıştığımız bir dizi girişime dayanıyor,” diye ekledi Siemiatkowski.

Yenilenen özet akışı, ekranın üst kısmında yakın zamanda başlatılan arama ve karşılaştırma aracına sahip olmaya devam edecek, böylece kullanıcılar hangi ürünlerin indirimde olduğunu, en düşük fiyatı, nakliye seçeneklerini ve stokta ne olduğunu aramaya devam edebilecek.

Arama ve karşılaştırma aracının yanı sıra Klarna, İçerik oluşturucu uygulaması Etkileyenlerin markalarla bağlantı kurmasına yardımcı olmak için geçen yıl. Uygulama aynı zamanda içerik oluşturucuların performanslarını, kazançlarını ve satışlarını takip etmelerine de izin verdi.

Sandstrom’a göre şu anda platformda 12.000 incelenmiş içerik oluşturucu var.

Artık şirket, içerik oluşturucuların Klarna.com’da kendi vitrinlerini açmalarına izin veriyor, böylece takipçileri mağazayı tıklayabilir, alışveriş yapılabilir videolarını izleyebilir ve önerilen ürünleri satın alabilir.

Influencer alışveriş uygulamasına benzer LTKKlarna’nın yeni İçerik Oluşturucu Mağazaları özelliği, içerik oluşturucuların kişisel mağazalarını sosyal medya hesaplarında paylaşmalarına ve fotoğraf veya videodaki her öğeye bağlantı içeren içerikler yayınlamalarına olanak tanır ve bu da gelir elde etme şanslarını artırır.

İçerik yaratıcısı Lydia Tomlinson yaptığı açıklamada, “Klarna Oluşturucu Platformu, bağlı kuruluş içeriği söz konusu olduğunda yeni bir fırsatlar dünyasının kapılarını açtı” dedi. “Yeni İçerik Üretici Mağazam ile giydiğim, kullandığım ve sevdiğim her şeyi sergilemek için mükemmel bir yere sahibim. Artık takipçilerim en son görünümlerimi tek bir yerde kolayca bulup alışveriş yapabiliyor ve onları nereden satın alacaklarını düşünme zahmetinden kurtarıyor.”

İçerik Oluşturucu Mağazaları yalnızca Klarna.com’da mevcuttur ancak yakında Klarna uygulamasında kullanıma sunulacaktır. Bu özellik henüz ABD’de kullanıma sunulmadı ancak İngiltere, İsveç ve Almanya’daki içerik oluşturucuların kullanımına sunuldu.

Dolabınızda el değmemiş giysileriniz varsa, Klarna yeniden satma sürecini hızlandırmaya yardımcı olmayı teklif ediyor – ancak bunu yalnızca Klarna’yı satın almak için kullandıysanız. Şirket, Klarna müşterilerinin artık istemedikleri ürünleri yeniden satmalarını sağlayan bir yeniden satış özelliği sunuyor.

Klarna uygulamasında, kullanıcılar sipariş geçmişlerindeki bir öğenin yanındaki “Sat” düğmesine dokunabilir. Kullanıcılar daha sonra üçüncü taraf bir yeniden ticaret platformuna yönlendirilir. Klarna, genellikle çok zaman alabilen ürün ayrıntıları, açıklama ve resimlerle liste kaydını önceden doldurur. Kullanıcılar ürünün fiyatını belirleyebilir.

Yeniden satış özelliği bu yılın başlarında kullanıma sunuldu ve şu anda yalnızca İsveçli kullanıcılar tarafından kullanılabilir. Klarna, yeniden satış platformu Tradera ile ortaklık kurdu ve yakında dünya genelinde daha fazla ortakla piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

Resell, bu yılın ilerleyen saatlerinde ABD, İngiltere ve Almanya’da kullanıma sunulacak.

Klarna ayrıca markalara reklam oluşturma, hedef kitle hedefleme ve kampanya optimizasyonu konularında da yardımcı oluyor. Reklam Yöneticisi, perakendecilerin Klarna’nın birinci taraf verilerine erişmelerine ve doğru alışveriş yapanları hedeflemelerine olanak tanıyan, yeni kullanıma sunulan bir platformdur.

Tüccarlar, doğrudan Klarna’nın kişiselleştirilmiş alışveriş akışında reklam yayınlayabilir.

Platformda Steve Madden, Nike, Lululemon, Marc Jacobs, Michael Kors ve daha fazlası dahil olmak üzere yaklaşık 450.000 marka var.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Yorum yapın