Hostaway, kiralık tatil yeri yönetim platformunu genişletmek için 175 milyon doların kilidini açtı
Turizm ve seyahat, pandemi sonrası iş dünyasına yeniden girdi ve bugün bir startup rehine Bu, o pazarın bir bölümü için – tatil amaçlı kiralık evlere sahip olan ve/veya yönetenler – teknoloji inşa ediyor, fırsatı yakalamak için büyük bir finansman turu duyuruyor.
Airbnb, Expedia, Booking.com, doğrudan kendi web sitelerinde, Google ve daha pek çok kanalda çevrimiçi olarak listelenebilecekleri birçok kanalda kiralık tatil yerlerinin yönetilmesine yardımcı olmak için kullanılan yazılım sağlayan girişim, 175 milyon dolar topladı. işini tüm cephelerde geliştirmeye devam etmek için kullanacağı öz sermaye turu: platformunu geliştirmek; müşteri tabanını bugün kendisi aracılığıyla yönetilen 100.000 mülkün ötesine genişletmek; daha fazla yeteneğin işe alınması; ve satın almalar yapmak.
PSG Equity turda lider; diğer yatırımcılar ve şirketin değerlemesi açıklanmıyor.
Finansman, Hostaway için dikkate değer bir değişimdir. Kârlılık pahasına yatırım nakdini yakarak ölçek ve büyüme için optimize edilmiş yeni girişimler manzarasında, Hostaway bugüne karlı, büyük ölçüde önyüklenmiş ve önemli bir ölçek zaten kemerinin altında. İlk kurulduğu 2015’ten ve ilk ürünlerini 2016’da piyasaya sürmesinden bu yana 3 milyon dolardan az dış finansman aldı ve bugün 100 ilçede yaklaşık 100.000 mülk, 2021’den bu yana 10 kat artan gelirlerle platformu aracılığıyla yönetiliyor.
Şirketin genel merkezi Toronto’dadır ancak üç Finli tarafından kurulmuştur – Marcus Rader (CEO), Sabre Kordestanchi (COO) ve Mikko Nurminen (CFO) – ve önceki yatırımcılar, Leap dahil kendi ülkelerinden bir dizi firmayı dahil ettiler. Vendep Capital ve Business Finlandiya.
Hostaway’in tutkusu, mülk yöneticilerinin işlerini yürütmek için ihtiyaç duyabilecekleri tüm farklı türde araçlar için tek durak noktası olmaktır ve mülk yönetimi paneli, pazarlama dahil yaklaşık 40 farklı işlevle bu cephede şimdiden önemli ilerleme kaydetmiştir. ve iletişim araçları, farklı sitelerde listeleme ve güncelleme için kanal yönetimi, muhasebe ve ödeme yazılımı, akıllı kilitleri yönetmek ve bakım ekipleriyle iletişim kurmak / ödeme yapmak için araçlar, analizler ve daha fazlası, mobil uygulamalar ve bir web arayüzü aracılığıyla kullanılabilir. Ayrıca, doğrudan sağlamadığı yaklaşık 100 başka uygulama için entegrasyon içeren bir pazar yeri sunar.
Konaklama dünyası, dünyadaki otellerin, motellerin, mutfaklı kiralık dairelerin ve diğer konaklama yerlerinin %80’inden fazlasının bugünlerde acenteleri atlayarak ve doğrudan çevrimiçi olarak rezerve edilmesiyle dijitalleşmeye verildi. Bu, bu yerlerin sahiplerine ve yöneticilerine yardımcı olacak yazılımlar geliştiren bir dizi şirketle, teknoloji dünyası için verimli bir zemin oluşturdu. Hostaway’in birçok rakibi arasında Guesty (kendisi de yaklaşık 300 milyon dolar topladı), Lodgify, Hostfully ve diğerleri.

Rader, kendisinin ve kurucu ortaklarının, Hostaway’i kurma fikrine misafirperverlik konusundaki önceki uzmanlıkları nedeniyle değil – hiçbiri bu sektörle hiç ilgilenmedi – ama aslında hepsinin daha önce para toplama konusunda deneyim sahibi olmaları nedeniyle geldiğini söyledi. çalışanlar arasında çok fazla memnuniyetsizlik gördükleri ve güçlü finansal getirilerin çok az olduğu oyun gibi tüketici alanlarından çıkış yapmak. “Bu hikaye asla iyi bitmez,” diye hatırladı.
2015’te bu pazardaki manzara oldukça açık göründüğü için tatil için kiralama ve ağırlama konularına odaklandılar. Airbnb muazzam bir büyüme sürecindeydi, ancak mülkleri listelemek için pek çok başka platform vardı ve yine de pazarda bunu yönetecek yazılım konusunda bariz liderler yoktu ve en büyük oyuncular bile pazarın %10’unu bile ele geçiremedi.
Ancak işler farklı bir nedenle pek kolay olmadı.
“Akranlarımızın çoğu tatil kiralama alanında aktif kişiler tarafından kurulduğundan, oranlar bize karşıydı” dedi. Bu nedenle, başlamak için en iyi yerin yazılım geliştirmek değil, işlerin durumu hakkında bir fikir edinmek ve olası sorunları anlamak için “ek iş olarak” birkaç tatil yeri kiralamak olacağını kafalarına koydular. -Müşterilerin bakış açısı olun.
Hostaway’in önyüklemeli olması tamamen tasarım gereği değildi. Airbnb büyüyordu ancak bugünkü kadar güçlü değildi ve bu, pek çok yatırımcının, Airbnb’de ve ona benzer diğer platformlarda iş yönetmek için geliştirilen teknoloji fikrine şüpheyle yaklaşması anlamına geliyordu.
Rader, “Bir yatırımcı, bizimle bir saat görüştükten sonra ‘Airbnb’ye inanmıyorum ve ben yokum’ dedi,” diye hatırlıyor.
Hostaway yine de ısrar etti ve ironik bir şekilde Covid-19’un işlerin gerçekten başlamasının katalizörü olduğunu söyledi.
“Küresel makroekonomik eğilimlerin şekillendiğini görebiliriz,” dedi ve evden çalışma eğilimini, artan emlak fiyatlarını ve dijital göçebeleri (kendisi ve kurucuları olduğu gibi) ve insanların pandemi sırasında yer değiştirdiğini vurguladı. Tatil kiralama pazarının büyümeye devam etmesinin tüm nedenleri gibi.
Dolayısıyla, pandeminin başlangıcında işler kesinlikle uçurumdan düşerek Hostaway’in gelirleri %60 düştüğü için personelinin 1/3’ünü işten çıkarmasına neden olurken, onlar işletmede kaldılar ve hepsi yavaş yavaş geri döndü ve istikrarlı bir şekilde büyüyor o zamandan beri.
PSG MD’si Edward Hughes, “Bizim görüşümüze göre, birden fazla değer yaratma koluna sahip, son derece farklılaştırılmış bir kategori lideri olan Hostaway ekibinin kalitesinden, vizyonlarından ve uygulamalarından etkilendik” dedi. “Entegre platformunu ölçeklendirmeye, küresel olarak genişlemeye ve müşterilerinin kısa vadeli kiralama pazarında artan talebi karşılamasına yardımcı olmaya devam ederken, şirketin bu sektöre liderlik etmek için önemli bir fırsata sahip olduğuna inanıyoruz. Bu yeni heyecan verici bölümde Hostaway ile ortak olmayı dört gözle bekliyoruz.”
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada