Havacılık Tarihinin En Gizemli Olaylarından Biri: Bermuda Şeytan Üçgeni Ve Uçuş 19’un Hikayesi



1945 yılının 5 Aralık günü ABD Birleşik Devletleri Hava Kuvvetlerine ilişkin Grumman TBM Avenger tipi 5 bombardıman uçağı, Florida, Fort Lauderdale’deki ABD deniz üssünden havalandı. Filo, II. Dünya Savaşı sırasında Japonya’ya ilişkin gemileri imha etmekle görevlendirilmişti. Bu nedenle sık sık tatbikat uçuşları gerçekleştiriyordu. İşte, 5 tayyare 1945’in 5 Aralık günü 19. Defa havalanmış bu yüzden tatbikat, “Uçuş 19” olarak isimlendirilmişti. Ancak uçaklar havalandığı ilk anda, Amerika ordusundaki hiç kimse Uçuş 19’un basit bir tatbikattan askeri havacılık tarihinin en esrarengiz olaylarından birine dönüşeceğini bilmiyordu…

Uçuş 19’u meydana getiren filo, 5 bombardıman uçağından ve 14 mürettebattan oluşuyordu. Ekibe liderlik eden Teğmen Charles C. Taylor, 2000 saatten fazla uçuş tecrübesi olan elit bir pilottu. Ancak başarılı teğmenin tecrübesi, Uçuş 19’un son derece dramatik ve bir o denli esrarengiz bir faciaya dönüşmesini önleyemedi. Kalkıştan bir müddet sonra filodaki uçakların pusulaları bozuldu sonrasında yakıt seviyeleri azaldı, pilotların telsiz konuşmaları kesildi ve filo, kendilerini takip eden radarların ekranlarından aniden kayboldu! Uçuş 19, hiçbir vakit tamamlanamadı, uçaklardan ve mürettebattan hiçbir vakit haber alınamadı! İşte askeri havacılık tarihinin en esrarengiz vakalarından, Uçuş 19 hakkında bilmeniz gerekenler…

5 Aralık 1945’te Florida deniz üssünden 5 askeri bombardıman uçağı havalandı

Sıradan bir tatbikat uçuşu gerçekleştirmeleri ve en fazlaca 4 saat sonra üsse geri dönmeleri gerekiyordu. Grumman TBM Avenger tipi uçakların 1’inde 2, 4’ünde ise 3 pilot vardı. Ekibin lideri ise 2000 saatten fazla uçuş tecrübesi olan Charles C. Taylor isimli deneyimli teğmendi. 5 uçak ve 14 pilot, Atlas Okyanusu üzerinde süzülmeye başladı…

Teğmen Charles C. Taylor, havalandıktan ancak 30 dakika sonrasında uçaktaki pusulaların düzgün çalışmadığını rapor etti

uçuş 19

Bu nedenle filo tamamen yanlış bir yöne, Atlas Okyanusu’nun açıklarına doğru sürüklenmişti. Filodaki 14 pilotun hiçbiri, nerede oldukları hakkındaki bir fikir sahibi değildi. Üstelik hava da iyiden iyiye bozulmuştu. Bu nedenle test kulesinin tüm rehberlik çabasına karşın Teğmen Taylor, doğru rotayı saptamayı başaramadı. Takip eden süreçte filo, çok daha büyük bir sorunla yüzleşmek mecburiyetinde bırakıldı! Yakıtları azalıyordu! Teğmen kontrol kulesine, “karayı bulamamaları halinde, yakıtları 40 litrenin altına düştükten sonrasında hep birlikte okyanusa iniş yapmayı” deneyeceklerini bildirdi…

Uçuş 19 isimli tatbikatta yer alan pilotlar test kulesi ile kurmuş oldukları irtibatı yitirdi

Kontrol kulesi, bütün çabasına karşın pilotlardan yanıt alamıyordu. Telsiz bağlantısı kopmuştu! Çok kısa bir süre sonra, 5 uçak test kulesinin radarlarından da kayboldu. Uçuş 19’un pilotları, Atlas Okyanusu’nun üzerinde yapayalnız kalmıştı…

Uçuş 19’un ne biçimde sona erdiği hiç bir vakit öğrenilemedi

Filonun kaybolması, havacılık tarihinin en kapsamlı arama kurtarma çalışmalarından birinin başlamasına niçin oldu. Amerika donanması ilişkin gemiler binlerce kilometrekarelik aleni denizlerde günlerce dolaştı. Hava Kuvvetleri, Uçuş 19’un güzergâhını takip etmeye çalıştı. Ancak kapsamlı aramalara rağmen, ne 5 bombardıman uçağından ne de 14 pilottan hiçbir ize rastlanmadı. Üstelik arama kurtarma çalışmalarına katılan uçaklardan biri de esrarlı bir şekilde kaybolmuştu!

Sonunda Uçuş 19’un hikâyesi, “meçhul” bir şekilde sona erdi ve resmi raporlara da bu halde kaydedildi. Ancak bu sonu bilinmeyen hikâye, sonu bilinmeyen pek oldukca yeni hikâyenin merkezinde yer alan bir efsanenin başlamasına niçin olacaktı…

Uçuş 19’u meydana getiren filo muhtemelen “Bermuda Şeytan Üçgeni’nde” kayboldu!

uçuş 19

Bugüne kadar Bermuda Şeytan Üçgeni’nde çok sayıda uçak ve gemi esrarengiz bir halde kayboldu. Ancak Uçuş 19’daki, 5 uçak bölgedeki esrarengiz kayıp vakalarının ilk örneklerinden biriydi. Bölge, dünyadaki iki farklı manyetik alanın kesiştiği az sayıdaki coğrafya içinde gösteriliyor. Bu nedenle bölgeden yada yakınlarından geçen araçların manyetik sistemlerinin bozulması son derece doğal.

Bununla beraber bölgenin tehlikeli okyanus akıntılarına ev sahipliği yapmış olduğu ve bölgedeki okyanus derinliğinin normalden fazlaca daha yüksek olduğu biliniyor. Yani bir geminin veya uçağın Bermuda Şeytan Üçgeni civarlarında herhangi bir kaza geçirmesi son aşama olası görünüyor. Peki ama neden bölgedeki kazalara dair en ufak bir kalıntı bulunamıyor? Uçuş 19’un meçhul sonunun Bermuda Şeytan Üçgeni ile ne gibi bir bağlantısı var?

Kimilerine göre filonun esrarengiz bir biçimde kaybolmasından Bermuda Şeytan Üçgeni içindeki “doğaüstü” unsurlar görevli

uçuş 19

Günümüzde pek oldukça insan Bermuda Şeytan Üçgeni’nin uzaylılar, deniz canavarları ve daha pek fazlaca doğaüstü unsurlarla dolu bir bölge olduğuna inanıyor. Buna göre bölgedeki öteki pek oldukca yitik vakasında olduğu benzer biçimde Uçuş 19’un sonunu getiren şey de Bermuda Şeytan Üçgeni’nin esrarlı yapısı! Ancak filoya ne olduğu hakkında ayağı yere basan başka teoriler de var.

Uçuş 19, muhtemelen teknik arızalar ve fena pilotaj nedeniyle hiçbir vakit tamamlanamadı

uçuş 19

Akla en yatkın teoriye bakılırsa Atlas Okyanus açıklarında rotasını kaybeden 5 uçak, yakıtları azaldıktan sonra okyanusa iniş yapmış oldu ve filoya ilişkin tüm izler okyanusun derin sularında kayboldu. Bununla beraber ABD ordusu gizemli olayın ardından yapmış olduğu soruşturmada, filonun kaybolmasından büyük oranda Teğmen Taylor’ın sorumlu olduğunu raporladı.

Buna göre Taylor, Bahamalar’ı Florida Keys adlı ada grubuyla karıştırmış bu yüzden filosunu okyanusun açıklarına doğru sürüklemişti. Yine de Uçuş 19’un gerçek akıbeti hiç bir vakit tam anlamıyla öğrenilemedi. Bu nedenle Uçuş 19 askeri havacılık tarihinin en esrarlı vakalarından biri olmaya devam ediyor.

Kaynak: 1

kaynak – sozcu, listelist

Yorum yapın