Google, Privacy Sandbox API’lerinin GA sunumunu tüm Chrome kullanıcılarına sunmaya başladı

rent a car 34

Google, çevrimiçi reklamcılık endüstrisi için izleme çerezlerinin yerine geçen Gizlilik Korumalı Alanı API’lerini kullanıma sunmaya devam ediyor. Bugün, Chrome 115’in kararlı sürüm kanalında lansmanı için tam zamanında ve zamanında, Google, alaka düzeyini ve ölçüm API’lerini tarayıcısında etkinleştirmeye başlayacağını duyurdu. Bu, Google’ın Ağustos ortasına kadar %99 kullanılabilirliği hedeflemesiyle kademeli bir sunum olacak.

Bu noktada Google, API’lerde herhangi bir büyük değişiklik yapmayı beklemiyor. Buna Konular, Korumalı Hedef Kitle, İlişkilendirme Raporlama, Özel Toplama, Paylaşılan Depolama ve Çitlenmiş Çerçeveler dahil olmak üzere neredeyse tüm temel Gizlilik Korumalı Alanı özellikleri dahildir.

Görsel Kaynakları: Google

Şu an için Privacy Sandbox’ın tarayıcıda üçüncü taraf tanımlama bilgileriyle paralel olarak çalışacağını belirtmekte fayda var. 2024’ün başlarına kadar Google’ın Chrome kullanıcılarının %1’i için üçüncü taraf çerezlerini kullanımdan kaldır. Ancak bundan sonra süreç hızlanacak ve Google, 2024’ün ikinci yarısına kadar bu çerezleri tüm kullanıcılar için kullanımdan kaldıracaktır.

Önceden, reklam teknolojisi sektörü, kısmen Alaka ve Ölçüm kaynağı denemesi aracılığıyla, üçüncü taraf tanımlama bilgilerinin nihai olarak kullanımdan kaldırılmasına hazır olup olmadığını zaten test edebiliyordu. Bu özelliklerin genel kullanıma sunulmasıyla birlikte Google, 20 Eylül 2023’te bu denemeyi sonlandıracak (ve denemeleri çalıştırmak için belirteçleri iptal edecek).

Google ayrıca, Chrome kullanıcıları için reklam konuları, site tarafından önerilen reklamlar ve reklam ölçüm verileri dahil olmak üzere Gizlilik Korumalı Alan verilerini tarayıcıda yönetmelerine olanak tanıyan kullanıcı arayüzünü de kullanıma sunmaya başlayacak. Bu sunum, API sürümleriyle paralel olarak çalışacaktır.

Google, yakında bazı yerel testler yapmaya devam edebilecek olsalar da, Chrome ve Android’de bu API’lere erişmek isteyen reklam teknolojisi şirketleri için kayıt ve onaylamayı zorunlu bir süreç haline getirecek.

Google, bugünkü duyurusunda “Bu API’lerin gönderilmesi, devam eden Gizlilik Korumalı Alanı zaman çizelgesinde bir başka önemli kilometre taşıdır” diyor. “Bu, sitelerin başlangıç ​​denemesinde test edilmesinden bu API’lerin üretime entegre edilmesine geçişin başlangıcını işaret ediyor. API’leri etkinleştirirken, 2023’ün 4. çeyreğinde etiketlerle katılım testine, 2024’ün 1. çeyreğinde %1 üçüncü taraf çerez kullanımdan kaldırılmasına ve 2024’ün 3. çeyreğinde tamamen üçüncü taraf çerezlerinin aşamalı olarak kaldırılmasına doğru ilerlerken sizi bilgilendireceğiz.”

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada

Similar Posts

Bir cevap yazın