Walt Disney Animasyon Stüdyoları için nefes kesen ortamlar Garip dünyabugün yalnızca sinemalarda gösterime giren , izleyicileri en çılgın hayal güçlerinin ötesinde bir yere davet ediyor.
Disney Animation’ın 61. uzun metrajlı filmi, efsanevi bir kaşif ailesi olan Clades’i tuhaf yaratıkların, yaklaşmakta olan tehlikenin ve bilinmeyen noktaların içinde bulunduğu, keşfedilmemiş, hain diyarlarda çeşitli mürettebatla birlikte yol alırken beklediği uçsuz bucaksız, gizli, yer altı bir dünyada geçiyor. yaramaz bir damla, üç ayaklı bir köpek ve bir sürü yırtıcı yaratık.
Oscar® ödüllü yönetmen Don Hall (Büyük Kahraman 6, Raya ve Son Ejderha) ve yardımcı yönetmen/yazar Qui Nguyen (yardımcı yazar, Raya ve Son Ejderha), film, Jake Gyllenhaal liderliğindeki bir seslendirme ekibiyle, kendisini bilinmeyene doğru bir keşif gezisinin içinde bulan bir çiftçi olan Searcher Clade rolüyle övünür; Searcher’ın olağanüstü kâşif babası Jaeger Clade rolünde Dennis Quaid; Pilot, doğal lider ve Searcher’ın karısı ve her şeydeki ortağı Meridian Clade rolünde Gabrielle Union; Jaboukie Young-White, Ethan Clade rolünde, Searcher ve Meridian’ın ailesinin çiftliğinin ötesinde macerayı özleyen ve aynı zamanda bir okul ezgisinde gezinen 16 yaşındaki oğlu; ve Lucy Liu, Avalonya ülkesinin başı olan Callisto Mal rolünde – dağlarla çevrili bir vadi, tırmanmaya çalışan herhangi bir kaşifin asla geri dönmediği bir vadi – ve keşif ekibinin lideri.
Başlık verildiğinde Garip dünya, filmin görünümü tuhaf, eğlenceli ve sıra dışı olmalıydı ve sanatçılar izleyiciler için beklenmedik bir şey yaratmaya kararlıydı. 1896’dan 1950’lerin sonlarına kadar yayınlanan ve dergilerin basıldığı ucuz kağıt hamurundan dolayı böyle adlandırılan dergiler olan ucuz kurgu ile başladılar.
Yapım tasarımcısı Mehrdad Isvandi konuyu şöyle özetledi: “Bu nostaljik bir macera ama çağdaş temalar var. Hayattaki basitlik fikrini benimsediği için bir bakıma zamansız hissettiriyor.”
Garip dünyayla ilgili kavramlar şekillenmeye başladığında, film yapımcıları bu ortamın benzersiz bir yaklaşım gerektirdiğini anladılar. Tipik olarak, Disney Animation’daki film yapımcıları tanıdık ortamlar yaratır. Isvandi, “Ağaç ağaçtır ve şelale şelaledir” dedi. “Garip dünyada, ağaç ağaç olmayabilir; şelale şelale olmayabilir. Ormanı andıran manzarası, yeşil hariç her renkten oluşur. Sonuç olarak, beynimiz nasıl hissedeceğini bilmiyor. Kendimizi başka dünyalara ait hissettiren ama ayakları yere basan ve ilişkilendirilebilir ve aynı zamanda dikkat dağıtamayacak kadar güzel olmayan bir dünya tasarlamak için zorladık.”
İçinde Garip dünya bitkiler gibi görünen şeyler aniden uçabilir; ilkel bir hayvan gibi hareket eden şey belki de kök salabilir. Görünüşe göre bazı unsurlar hem arka plan karakterleri hem de çevrenin bir parçasıydı.
Görsel efekt süpervizörü Steve Goldberg, “Filmlerimiz her zaman bir düzeyde animasyon ortamına sahiptir” dedi. “Örneğin, ormanın içinden geçen bir ortam esintisi var. Dondurulmuş 2. Bunun gibi bir şey oldukça prosedürel olabilir – onu bir kez kurarız ve film boyunca kullanırız.
Ancak yaşam ortamlarının ölçeği Garip dünya bunun çok ötesinde bir büyüklük sırasıydı. Bu sadece bir esinti olması meselesi değildi. Sanki ortam canlıydı. Normalde efekt departmanı için bir görev olan şey, birdenbire tüm karakter varlığı boru hattımız için bir görev haline geldi.
Ortam başkanı Sean Jenkins aynı fikirde: “Bunlar, Disney Animation’da şimdiye kadar yaptığımız en büyük ortamlardan bazıları. Aslında onu ilk yaptığımızda tüm dünyayı gösterecek kadar büyük bilgisayarlarımız yoktu.” Film yapımcılarının “küçük çimenlerden en büyük yapılara kadar en zengin dünyayı nasıl elde edeceğimizi ve yine de sığdırabileceğimizi anlamaya çalışmamız gereken yetenekli ekiple çalışmak zorunda olduklarını” açıkladı. bilgisayarlarımıza.”
Disney Animation’da böyle bir rol için çağrıda bulunan ilk film olan Ben Fiske, animasyon ortamları süpervizörü olarak görev yapmak üzere aday gösterildi. Manzarayı harekete geçirmekle görevlendirilen Fiske, tuhaflığı bu tuhaf dünyaya nasıl getireceklerini keşfetmek için prodüksiyon tasarım ekibiyle el ele çalışarak yapımın erken aşamalarında çalışmaya başladı. Fiske, “Tuhaf dünya ile yapmaya çalıştığımız şey, beklenmeyeni yaratmaktı” dedi. “Böyle bir rolle ilgili gerçekten ödüllendirici olduğunu düşündüğüm şeylerden biri de dünyanın kurallarını belirlemek. Gerçekten pek çok insanın bu şekilde deneyimleyemeyeceği bir seviyede dünya inşa ediyorsunuz.”
Devam etti, “Animasyonlu ortamlara bakması gerçekten eğlenceli – geğiren ve biraz dans eden bitkilerimiz var – ama bu asla karakter oyunculuğunu gölgede bırakma pahasına olamaz … Bu işi yapmanın en zor yanlarından biri, onu çekici, yaratıcı ve biraz beklenmedik yapmalıyız ama aynı zamanda, anlatılan hikayeden odağı çektiğiniz eşiği asla geçmeyin.”
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada