Artmayan maaş sessiz istifaya sürüklüyor

Artmayan maaş sessiz istifaya sürüklüyor



Çalışanların iş tanımlarının ötesine geçmemesi, bir fark meydana getirmeye ve beklentilerin üstüne çıkmaya emek vermemesi olarak malum “sessiz istifa”, hem çalışanın verimliliğini düşürüyor bununla beraber iş yerine olan bağlılığını azaltıyor. Sessiz istifanın altında maaş artışı görememe şeklinde durumların da yattığını belirten Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ulutürk, bütün işlerin planlanan çalışan sayısıyla mesai saatleri içinde bitirilmesini sağlamanın fazlaca mühim olduğunu belirtti.

İş tanımları işe alım öncesi daha ayrıntılı oluşturulmalı

Eylül ayında Youthall tarafınca genç çalışanlar üzerinde yapılan sessiz istifa araştırması da çarpıcı sonuçları gözler önüne serdi. Yapılan araştırmaya bakılırsa Türkiye’de gençlerin yüzde 24’ü sessiz çekilme dönemini yaşarken, yüzde 46.7’sinin ise sessiz istifaya yatkın olduğu ortaya çıktı. Gençleri bu duruma sürükleyen en mühim nedenin düşük maaş bulunduğunu belirten Ulutürk, işe alım yapılmadan ilkin iş tanımlarının daha ayrıntılı düşünülerek oluşturulması gerektiğinin vurguladı.

“Bunları yaşıyorsanız sessiz işten çıkarılmaya maruz bırakılmış olabilirsiniz”

İşverenlerin de sessiz istifa akımı karşısında sessiz işten çıkarma denebilecek bir tutum içine girdiklerinin gözlemlendiğini belirten Ulutürk, “Bu tutumların yanı sıra işveren personeli pasif kılıyorsa, yıldırmak üzere huzurunu bozuyorsa, toplum önünde minik düşürüyor, aşağılayıp bilgili bir biçimde dışlıyorsa çalışan sessiz istifa sürecinde mobbinge uğruyor anlama gelir. Unutulmamalıdır ki bu davranışların yasal cezaları da bulunuyor” şeklinde konuştu.

Sessiz çekilme içine girildiğinde şayet öteki çalışanlar sizinle aynı durumda değilse işletmede terfi imkanının da kalmayacağını kabul etmek gerekiyor. Sessiz istifa kadar sessiz işten çıkarılmanın da çalışan için büyük sorunlar oluşturabileceğini belirten Ulutürk, saydığı maddelerden birkaçının bile yaşanıyor olması niteliğinde çalışanın sessiz işten çıkarma ile yüz yüze olabileceğini belirtti.

Ulutürk, o maddeleri ise şu şekilde sıraladı:

  • Son yıllarda maaşınızda bir artış görülmemesi.
  • İşverenden anlamlı bir geri bildirim almamak yada işverenin çalışanla iletişim kurmaktan kaçınması.
  • Ekip yada firma toplantılarında personeli özellikle zor sorulara cevap vermesi için zorlaması.
  • Çalışanın düşünce ve görüşlerinin göz ardı edilmesi, ek fırsatlar ve projelerde çalışana yer verilmemesi.
  • Toplantıların, etkinliklerin ve/veya sosyal buluşmaların dışında bırakılmak.

kaynak: linehaber.com.tr

Similar Posts

Bir cevap yazın