
Luminar, Nasdaq listeli lidar üreticisi Florida’dan, dünyanın en büyük otomobil pazarı otomatik ve otonom sürüş araçlarını yola çıkarmak için yarışırken Çin’e doğru ilerliyor.
Luminar’ın kurucusu ve CEO’su Austin Russell, 2028 yılına kadar bir milyondan fazla Luminar donanımlı araba Çin’de yollarda olacak söz konusu Bu hafta dünyanın en büyük otomobil fuarlarından biri olan Auto Shanghai’da.
Ulusal güvenlik gibi konularda artan zıtlıklarına rağmen iki süper güç arasında otomobil sektöründe yabancı yatırım akışının devam ettiğini görmek canlandırıcı. Ne de olsa, Çin’in muazzam otomobil pazarını gözden kaçırmak zor.
Onunla 500 milyon sürücü, Çin, yabancı otomobil üreticileri ve tedarikçileri için gıpta ile bakılan bir yer. Tesla’nın meteorik yükselişinin çoğu, şimdi Çin’deki başarısına borçludur. teslimatlarının yarısından fazlasını oluşturuyor ve EV devi için önemli bir üretim merkezi haline geldi.
Çin’deki insanlar da daha akıllı arabalar için para ödemeye hazır. Çinli tüketicilerin yüzde altmışı ankete 2021’de McKinsey & Company tarafından, ABD’de %57 ve Almanya’da yalnızca %36 ile karşılaştırıldığında, Seviye 4 gelişmiş otoyol pilotunu 10.000 dolardan daha düşük bir fiyata satın alacaklarını söyledi. Devlete ait devlerden yeni kurulan şirketlere kadar Çinli otomobil üreticilerinin, hala direksiyon başında eller gerektiren otomatikleştirilmiş sürüş özelliklerini bir satış noktası olarak araçlarına entegre etmek için acele etmelerini görmek şaşırtıcı değil.
Luminar, Çin’deki tüketicileri karşılama dalgasını yakalıyor. Bunu yapmak için, Apple ve Tesla’nın önemli bir dokunmatik ekran tedarikçisi olan Tayvanlı TPK ile “Asya’da Luminar’a yönelik hızla artan talebin yönlendirdiği yüksek hacimli ek bir fabrika inşa etmek ve işletmek” için bir araya geldi. . Bu, ABD, Tayland, Meksika ve Çin’deki mevcut üretim üslerine katkıda bulunuyor.
İlk aşamada, yeri açıklanmayan yeni TPK fabrikasının, Luminar lidarları kullanmak için “multibillion” anlaşması imzalayan Mercedes Benz gibi müşterilere hizmet vermek için yılda 600.000 adede kadar lidar sensörü üretmesi bekleniyor. yeni nesil araçlar.
Bu yeni Asya üretim merkezinin, Luminar’ın kıta dışındaki müşterilerinden gelen siparişleri de karşılayıp karşılamayacağını görmek gerekiyor. Ancak Çin, satışlarında kesinlikle büyük bir rol oynayacak. Şirket, Luminar’ın tasarlandığı şu anda 20’den fazla üretim araç modelinin çoğunluğunun Çin pazarına yönelik olduğunu söyledi.
Önemli bir müşterimiz daha var. Auto Shanghai, Volvo’da çalışıyor açıkladı Luminar’ın lidarları ile birlikte gelecek olan tamamen elektrikli SUV EX90 Excellence’ın ilk olarak Çin’de raflardaki yerini alacak.
TechCrunch, Çin’deki yol haritası hakkında daha fazla ayrıntı için Luminar’a ulaştı.
TPK ile olan bağ, üretim ortaklığının ötesine geçiyor. Luminar’ın açıklamasına göre TPK, “Luminar’ın potansiyeline olan inancını” yansıtmak için Luminar hissesi almayı da planlıyor. Lidar üreticisinin hissesi, Şubat 2021’de 37$’da zirve yaptığından beri değerinin %80’inden fazlasını kaybetti.
Luminar, Çin’de Hesai’den çok sayıda yerel rakiple karşı karşıyadır. ABD’de halka açıldı; güvence altına alan Robosense, uzun vadeli ortaklık Çinli robotaxi sonradan kurulan DeepRoute ile; ve gösterişten uzak lidar üreticisi Livox drone devi DJI’dan çıktı.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada