Bu makale aşağıdaki gibidir yazdığım bir parça baktım fintech’in ilk on yılında ana akım olmayı başaramayan altı fintech fikri – algoritma tabanlı al/sat/tut tavsiyesi, ticaret taklidi, P2P kredisi, P2P sigortası, isteğe bağlı sigorta ve bağımsız finansal planlama uygulamaları. Ama hikayede daha fazlası var. Fintech sektörüne olan yoğun ilgi göz önüne alındığında, başlangıçta umut verici görünen ancak finansal hizmetler sektörünü büyük ölçüde değiştiremeyen üç kavramı daha incelemeye değer.
Dalmadan önce, “başarısızlığı” nasıl kategorize ettiğimizi bir kez daha tanımlamamız önemlidir. Bu makale, bireysel yüksek profilli fintech girişimlerinin veya büyük şirketler tarafından üstlenilen çeşitli başarısız fintech girişimlerinin (örn. BloombergSiyah veya UBS’nin SmarthWealth’i).
Bu fikirler yutturmaca ve ivme ile ortaya çıktı, ancak sonuçta ortalama bir insanın parasını yönetme şeklini değiştirmeyi başaramadılar.
Bunun yerine, bu parça fintech’e odaklanacak fikirler Bu, başlangıçta bir dereceye kadar yutturmaca ve ivme kazandı, ancak nihayetinde ortalama bir kişinin parasını yönetme şeklini değiştirmede başarısız oldu. Bu uyarılarla birlikte, son on yılda fintech’te başarılı olamayan üç fintech konsepti daha burada.
Bağımsız finansal danışman arama ve çöpçatanlık araçları
2010’ların başında, yaklaşık 15 firma, bireylerin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan bir finansal danışman bulmalarına yardımcı olmak için tasarlanmış bir çevrimiçi arama veya çöpçatanlık hizmeti başlattı. Zengin bireylerin genellikle arkadaşları, aileleri veya yerel bir mali danışmanın proaktif satış desteği aracılığıyla bir danışman bulduğu geleneksel finansal tavsiye yaklaşımı, modern çevrimiçi ürün arama trendlerinin gerisinde kalıyor. Tüketiciler her gün çevrimiçi alışveriş yapıyor ve kullanıcı yorumlarını yağdırıyor. Bu erken girişim dalgasının arkasındaki mantık, bir finansal danışman bulma deneyiminin, tüketicilerin çevrimiçi olarak diğer ürün ve hizmetleri arama şeklini taklit etmesi gerektiğiydi.
Mali danışman çöpçatanlık girişimleri genellikle iki yaklaşımdan birini benimsedi. İlk yaklaşım, kullanıcıların yönetim altındaki varlıklar, deneyim, derecelendirme, cinsiyet vb. gibi parametrelere dayalı olarak yerel mali danışmanları bulmasına olanak tanıyan bir arama aracı sunmaktı. İşte, artık kullanılmayan mali danışman arama aracındaki bir mali danışmanın profiline bir örnek Tippybob.
İkinci yaklaşım, çevrimiçi bir finansal danışman çöpçatanlık hizmeti sunmaktı. Potansiyel müşterilerden gelirleri, yaşları, varlıkları, ihtiyaçları vb. hakkında temel bilgileri girmeleri istendi ve firma onları, ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş olarak seçilen yerel bir mali danışmanla tanıştırdı.
2023 itibariyle, hala birkaç bağımsız site var (ör. Akıllı Varlık Ve Zoe Finans) bir tür finansal danışman çöpçatanlık aracı sunuyor. Ve tabii ki, Google’da “bölgemdeki mali danışmanlar” araması, ücretli reklam yerleşimleri sağlayacaktır. Bununla birlikte, genel olarak, bağımsız finansal danışman arama ve çöpçatanlık araçları yaygınlaşmayı başaramadı. Varlıklı bireylerin çoğu, mali danışmanlarını web tabanlı yaklaşımlara güvenmek yerine hala geleneksel yöntemlerle buluyor.
Bu fikir iki nedenden dolayı yakalanamadı. İlk olarak, bu girişimler, satış döngüsü yavaş olan bir ürün için iki taraflı bir ağ kurmanın zorluğunun üstesinden gelemedi. Danışmanlar, platformda çok sayıda kullanıcı olmadığı sürece bu çöpçatanlık hizmetlerine katılmak istemediler. Bununla birlikte, platformda önemli sayıda danışman bulunmadığından, bu hizmetler kullanıcıları çekmekte zorlandı. Bu tavuk mu yumurta mı sorunu, finansal tavsiyelerin çok yavaş satış döngüsüyle daha da arttı.
İkinci olarak, finansal danışmanlık, çevrimiçi satılan diğer mal ve hizmet türlerinden temel olarak farklıdır. Bir tüketici yanlış finansal danışmanı seçerse ve kötü yatırım tavsiyesi alırsa potansiyel olarak çok büyük olumsuz sonuçlar doğar. Çevrimiçi bir pizza veya bir çift ayakkabı sipariş etmek aynı düzeyde risk taşımaz.
Bir finansal danışmanla çalışmak isteyen tüketiciler, yalnızca yüksek düzeyde kişisel güven duydukları birini işe almak istiyor gibi görünmektedir. Bu nedenle, finansal danışman iş modelinin, diğer pek çok sektörü alt üst eden çevrimiçi ürün arama ve karşılaştırma hizmetleri tarafından kesintiye uğramaya karşı dirençli olduğu kanıtlanmıştır.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada