‘LatAm Şeridi’ olmayı hedefleyen Liquido ile tanışın – ama daha da büyük hırslarla









İşletmelere dijital ödemeleri kabul etmeleri için daha fazla yol sunma yeteneği, dünya çapında çok önemlidir, ancak tüccarların özel ihtiyaçları genellikle coğrafyaya göre farklılık gösterir.

Bu nüansların farkında olarak, Likido iki yıldır Latin Amerika’daki işletmeler için ödeme erişimini modernleştirmeyi amaçlayan ödemeler altyapısı oluşturmak için çalışıyor. Ve bugün şirket, “çok çeşitli ihtiyaçlara ve müşteri tercihlerine hizmet eden… tek bir birleştirilmiş ve entegre API aracılığıyla” temel ödeme hizmetleri olarak tanımladığı hizmetleri sunmak için gizlilikten çıkıyor.

İlginç bir şekilde, ABD’deki birçok şirket kendi ülkelerindeki müşterilere hizmet vermeye başlayıp daha sonra LatAm’a yayılabilirken, Mountain View, California merkezli Liquido özellikle LatAm pazarına hizmet etmek için yola çıktı. Şimdiye kadar, bölgedeki birkaç tüketici markasıyla kapalı bir beta aracılığıyla 300 milyon dolardan fazla ödemeyi işleme koydu. (Bunun 20 milyon doları 2022’nin ilk iki çeyreğinde işlendi), ve şimdi Latin Amerika’daki sınır ötesi ve yerel tüccarlara erişim açmaya hazır olduğunu söylüyor.

Kredi kartlarıyla dijital ödeme ABD’de çok yaygın, ancak tahminen %28’inin kredi kartına sahip olduğu LatAm’da bu çok daha az. Kredi kartı kullananlar arasında bile dolandırıcılık oldukça yaygın. Henüz Latin Amerika’daki dijital ticaretin işlem değerinin 2019’da 100 milyar dolardan fazla olduğu tahmin ediliyor ve şu anda 2025’e kadar yaklaşık %73 artması bekleniyor. Devletçi. Özetle, Liquido insanların internetten bir şeyler satın almasını kolaylaştırmak istiyor. Başlangıç, Liquido ile işletmelerin, ödeme kabul oranlarını artırmak için kredi ve banka kartlarından banka havalelerine, dijital cüzdanlara ve hatta nakit paraya kadar “her türlü ödemeyi” kabul edip işleyebileceğini öne sürüyor.

Liquido’nun kurucu ortağı ve CTO’su Shanxiang Qi, “Uber ve DiDi’deki çalışmalarım arasında, birkaç yılımı LatAm pazarına ayırdım ve yolculuklar için nakit ödemelerin yaygınlığı beni şaşırttı” dedi. “Bu gözlem beni, bölgedeki toplumun orta ve üst kademelerinin bile dijital ödemelere uygun erişimden yoksun olduğu ve sonuçta iş için seçenekleri sınırladığı sonucuna götürdü.”

Qi, kariyerine Google ve Microsoft’ta ürün yöneticisi olarak başlayan eski bir VC olan MK Li ile birlikte çalıştı.

İkili, Liquido ile LatAm’da “Stripe’ın ABD’de inşa ettiğine benzer” bir şey inşa ettiklerini söylüyor. geleneksel ödemelerin ötesine geçerek genişletilmiş ödeme hizmetlerine doğru genişliyor.

TechCrunch’a bir röportajda “Stripe veya dLocal gibi bir şirket şu anda pazar için çalışabilir, ancak Avrupa ve ABD’de sağlayabilecekleri kadar sorunsuz bir deneyim sağlamaz” dedi. “Altyapıları oldukça farklı. Ayrıca birçok farklı ödeme kanalı silosu var. Ayrıca, kullanıcıların risk profillerinin yanı sıra ödemeler konusunda da farklı tercihleri ​​​​vardır. Yerel pazardaki dolandırıcılık profili büyük ölçüde farklı.”



rent a car 34

Liquido, dolandırıcılığın giderilmesine yardımcı olmak için, özelleştirilebilir dolandırıcılık işaretlemesi ve işlem engelleme, WhatsApp ödeme kurtarma, esnek ödeme yöntemi değiştirme ve akıllı yönlendirme ve yeniden deneme gibi şeyler yapan “Ödeme Başarı Arttırıcı” adlı bir şey oluşturduğunu söylüyor.

Şirket ayrıca bir P ürettiğini söylüyor.temel ödeme hizmetlerine ek olarak çalışan ve “yerel pazarlara özel müşteri deneyimleri yaratmak ve dikeylerde büyümek” için tasarlanan ayment Plus Platformu (PPP). Şirket şimdi tanıttı “WhatsApp Liquido-Store” adını verdiği PPP’si için ilk teklif. Satıcıların herhangi bir kodlama bilgisi gerektirmeden “WhatsApp içinde Shopify benzeri mini bir vitrin” oluşturmalarına olanak tanıdığını söylüyorlar ve müşterilere Latince’de açık ara en çok kullanılan sosyal ağ olan WhatsApp aracılığıyla satıcılara göz atma, onları bulma ve onlardan satın alma yolu sunuyor. Amerika.

İmaj kredisi: Liquido

Liquido ayrıca şirketlerin bordro ödemelerinin yanı sıra tedarikçilere ve ilgili işletmelere banka havaleleri yoluyla ödeme yapmalarına yardımcı olacak alternatif çözümler sunduğunu söylüyor. Şimdi, şirket ödemeleri daha da ileri götürüyor.

2021’deki girişim, her ikisi de Index Ventures tarafından yönetilen iki turda 26 milyon dolar fon topladı. Diğer destekçiler arasında Base Partners, Restive Ventures, Mantis VC ve UpHonest Capital yer alıyor.

Index Ventures’ın bir ortağı olan Mark Fiorentino, “Shan ve MK, dünyanın bozulmaya hazır bir bölgesinde ödemelerden yararlandı” dedi. “Önceki çalışmalarına dayanarak, her biri sorunlara derinlemesine bir anlayış getirdiler ve dünyanın herhangi bir yerinde bulunan en gelişmiş, ancak pratik ödeme sistemlerinden birini geliştirdiler.”

Fiorentino, şirketin tekliflerinin zaman içinde gösterdiği gelişimden, özellikle de WhatsApp Liquido mağazasının eklenmesinden etkilendi.

“Kullanıcı başına dönüşüm oranlarını ve YBD’yi artırmaya yardımcı olacak ilginç bir fırsat var” dedi. “Yani birdenbire bu sadece bir ödeme şirketi değil, daha çok gelir yaratma ve maliyet azaltma değer zincirine sahip olacak şekilde ödeme özellikli bir yazılıma dönüştü.”

Gelen kutunuzda daha fazla fintech haberi ister misiniz? Üye olmak Burada.

Ele aldığımız bir konu hakkında bir haber ipucu veya içeriden bilgi mi aldınız? Sizden haber almak isteriz. Bana [email protected] adresinden ulaşabilirsiniz. Ya da [email protected] adresinden bize bir not bırakabilirsiniz. Anonimlik taleplerine saygı duymaktan mutluluk duyarız.

kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada