“AK Parti başarısızlığını örtmek için, projeye sürekli yeni etap ekliyor”

“AK Parti başarısızlığını örtmek için, projeye sürekli yeni etap ekliyor”



Yaptığı yazılı açıklamada 1860’larda kazma-kürek ve katırlarla 2 yılda tamamlanan İstanbul-İzmit tren hattına atıfta bulunan Karaca, AKP’nin bugünkü teknolojiyle 105 km’lik Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattına 10 yılda 1 metre bile ray döşeyemediğinin altını çizerek, “Sanki 10 yıl ilkin temel atılan 105 kilometrelik Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattı sonlanmış, 95 kilometrelik Bandırma hattı eklendi. Henüz 1 metre kamulaştırmanın yapılmadığı Bursa-Bandırma hattı bitmiş şeklinde, Balıkesir hattı da eklendi. Buradan şunu anlıyoruz, 2025’te projenin bitmesi hayal. AK Parti iktidarı ne zaman vaadini yerine getirmezse hedef şaşırtıyor, önümüzdeki dönemlerde Kütahya, Çanakkale, İzmir’e kadar tren hattını uzatıyoruz derlerse hiç şaşmayacağız” gibi konuştu.

“TEMEL 2012’DE ATILDI, 2016’DA İLK SEFER YAPILACAKTI”

Cumhuriyet Halk Partisi Bursa İl Başkanı İsmet Karaca’nın açıklaması şöyle:

“Bursa’da 1953 senesinde Bursa-Mudanya demiryolu raylarının sökülmesiyle vedalaştığımız demir ağlarla yine kavuşma özlemimiz her iktidar döneminde suiistimal edildi. AKP iktidarı döneminde 2008 yılında başlayan Bursa-Yenişehir-Osmaneli 105 kilometrelik Yüksek Hızlı Tren hattıyla ilgili AKP’nin bütün bürokratları, yetkili yetkisiz, alakalı ilgisiz tüm milletvekilleri, Bursa’ya yolu düşen tüm bakanları sayısız müjdeler havalandırdı. Ancak 2011 yılında ihale edilebilen Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren hattının Aralık 2012’de temeli atıldı. Temel atılırken devrin Başbakan Yardımcısı, Ulaştırma Bakanı, Bursa milletvekilleri, belediye başkanları ve nerede ise tüm AKP bürokratları merasim alanındaydı, ‘2 başkenti birleştiriyoruz’ dediler. Osmanlı’nın başkenti Bursa ile Cumhuriyetin başkenti Ankara 2 saat 15 dakikada buluşacaktı. Ne vakit, 2016 yılında.”

“YÜKSEK HIZLI TREN YÜK TRENİNE DÖNÜŞTÜ, SON İHALE 23 MİLYAR LİRA”

“393 milyon liraya ihale edilen hattın daha tünelleri bitmeden para bittiği için, harç sonlandı yapı paydos oldu. Uzun bir sessizliğe gömülen Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi 2016 senesinde ikinci kere ihaleye çıkarıldı. 683 milyon liraya yapılan ihaledede 2018 yılında hizmete açılacağı söylenmişti. Ancak aradan geçen zamanda baktık ki 2017, 2018 ve 2020’de açılamayacağı görüldü. 2018’de Cumhurbaşkanlığı ve mebus genel seçiminde AKP’nin Cumhurbaşkanı talibi Recep Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanlığı seçim bildirgesinde adını anarak Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattını 2020 yılında bitireceğini vaat etti. Ancak şunu gördük ki 2018 yılında üçüncü defa ihale açıldı. 2.5 milyar liraya meydana getirilen ve hattın tamamının bitirileceği ihale, akıllara ziyan bir gerekçeyle iptal edildi. Bugünkü yaşadığımız ekonomik kriz o dönemde öngörülmüş ki alakalı firmaya olası bir ekonomik krizde projenin bitirilmeyeceği öngörülerek yer teslimi yapılmadı. Yine sessizlik dönem başladı ve 2020 senesinde bundan önceki ihalenin yaklaşık dört katıyla, bu defa 95 km’lik Bandırma hattı da eklendi ama şöyleki bir reel vardı: Bursa artık Yüksek Hızlı Trene daha kavuşmadan veda etmişti, Yüksek Standartlı Yük Treni’ne döndü ve 9.5 milyar liraya, 1 milyar 238 bin 500 euro, şu anki kurla 23 milyar liraya ihale edildi.”

“BURSA-OSMANELİ BİTMEDİĞİ İÇİN HEDEF ŞAŞIRTIP YENİ HATLAR EKLİYORLAR”

“2022 senesinde bitecek dendi, gelin tabloya bakıldığında hemen hemen hiçbir şey yok, 2024 dendi yine bir şey yok. Şu anki Ulaştırma Bakanı birkaç ay önce Bursa’daki tünel fer görme töreninde dedi ki, ”Diğer tünelleri de hızla açarak 2.5 sene içerisinde Bursa’nın tren özlemini sona erdirebileceğiz.”

Buradan şunu anlıyoruz, her şeyin yolunda gitmesi niteliğinde Bursa-Ankara tren hattının yapımı 2025’te bitecek. AK Parti yetkilileri ne zaman projeyi zamanında bitiremeyeceğini anlarsa hedef şaşırtıyor. Sanki 10 sene ilkin temel atılan 105 kilometrelik Bursa-Yenişehir-Osmaneli hattı sonlanmış olan, 95 kilometrelik Bandırma eklendi. Ama şu an anlıyoruz ki 2025’te de sanırım bitmeyecek.

Bugünlerde mahalli bir gazetede şöyleki bir haber gördük: ‘Müjdeler olsun, artık tren Balıkesir’e de gidiyor.’ Henüz 1 metre kamulaştırmanın yapılmadığı Bursa-Bandırma hattı sonlanmış şeklinde Balıkesir hattı. Buradan da şunu anlıyoruz, 2025’te de projenin bitmesi hayal. AKP iktidarı ne zaman sıkışsa, ne zaman vaadini yerine getiremezse hedef şaşırtıyor, önümüzdeki dönemlerde Kütahya, Çanakkale, İzmir’e kadar tren hattını uzatıyoruz derlerse hiç şaşmayacağız.”

“130 YIL ÖNCE 91 KM’LİK HAT 2 YILDA BİTTİ. BUGÜN 10 YILDA 1 METRE RAY DÖŞENEMEDİ”

“Şu bir gerçek ki topraklarımızda ilk demiryolların yapıldığı dönemleri biliyoruz. 91 kilometrelik Haydarpaşa-İzmit hattı bundan 130 yıl ilkin o günkü teknolojiyle kazmayla kürekle ve iş makinesi olarak katırların kullanıldığı bir dönemde 2 yılda tamamlanırken, bugün ağır iş makineleriyle, tünel delme makineleriyle, bugünkü teknoloji ile 10 yılda daha 1 metre ray döşenemedi. İşte AKP’nin Bursa’daki demiryoluyla raylı sistemle sınavı budur. Anlaşılan bu ki AKP bu projeyi bitiremeyecek, bu projeyi bitirmek Cumhuriyet Halk Partisi’ne nasip olacaktır.”

kaynak: linehaber.com.tr

Similar Posts

Bir cevap yazın