Afrikalı B2B e-ticaret girişimi Sabi, yeni fonlamada 300 milyon dolarlık değerlemeyi aştı
SabiAfrika’nın kayıt dışı ekonomisine dijital ticaret altyapısı sağlayan Lagos merkezli bir B2B e-ticaret girişimi, konuyu bilen iki kişiye göre, B2B’ye yeniden canlanan yatırımcı ilgisinin sinyalini vererek, 300 milyon $ değerinde B Serisi fonlamada 38 milyon $ topladı. e-ticaret piyasası bir hesaplaşmadan geçiyor.
Frankfurt merkezli uzman fintech yatırımcısı CommerzVentures, Stockholm merkezli ancak Afrika odaklı büyüme aşamasındaki yatırımcı Norrsken22, ABD merkezli büyüme aşamasındaki fonlar Fluent Ventures ve Proof VC ve pan-Afrika erken aşama yatırımcıları CRE Ventures ve Jaango yatırımcılardan bazıları. bu turda dedi insanlar.
Sabi konu hakkında yorum yapmaktan kaçındı.
Kayıt dışı ticaret sektörü, Afrika’nın 1 trilyon dolarlık perakende pazarının çoğunu oluşturuyor. Büyük ölçüde parçalanmış endüstri, son birkaç yılda uygulamalar ve bir lojistik ve dağıtım hizmetleri ağı gibi dijital platformlar aracılığıyla kayıt dışı perakendecileri üreticilere ve büyük toptancılara bağlamaya çalışan birkaç yeni girişimden gelen yenilikleri memnuniyetle karşıladı.
2021’in büyük bir bölümünde ve 2022’nin başlarında, bu B2B e-ticaret girişimleri iyi bir gidişat yaşadı ve yerel ve küresel yatırımcılardan milyonlarca dolar topladı; bu paraların çoğu, tüccarları çekmek için çeşitli ürünlerde teşvikler ve indirimler sağlamak gibi büyüme taktiklerini yönlendirmek için itti. erken. Bununla birlikte, bu tür önermeler her zaman dibe doğru bir yarıştır. Artan küresel faiz oranları ışığında buharlaşan bedava para ile bazı B2B e-ticaret girişimleri, maliyetleri düşürürken ve belirli pazarlardan çekilirken büyüme stratejilerini gözden geçiriyor.
Sabi değil. Şirketin anlaşmaları hakkında bilgi sahibi olan kişilere göre, Nijerya, Kenya ve Güney Afrika’da faaliyet gösteren girişim, hiçbir mücadele belirtisi göstermiyor ve iki-ve– yarım yıl.
2021’in sonlarında Sabi yöneticileri Anu Adasolum Ve Ademola Adesina TechCrunch’a sahip olduğunu söyledi 175.000’den fazla tüccar 200 milyon dolarlık yıllık GMV çalıştırma oranı kaydederken ağında. Girişimin mali durumunu bilen üç kişi, bu sayıların kat kat artarak 300.000’den fazla tüccara ve yıllık 1 milyar doların üzerinde bir GMV’ye ulaştığını söyledi.
Karşılaştırıldığında, geçen Mart ayında 625 milyon $ değerleme ile 125 milyon $ toplayan ve iyi gidiyor gibi görünen, grubun en büyük sermayeye sahip B2B e-ticareti Wasoko sektör genelindeki daralmalara rağmenGMV’de 300 milyon doların üzerinde işlem yaparken 50.000 aktif tüccara sahip olduğunu kaydetti (Wasoko’nun GMV sayılarının o zamandan beri arttığını belirtmekte fayda var).
Belirtilmesi gereken bir nokta, Sabi’nin operasyonel modelinin ve hedeflediği müşterilerin, daha fazla ürün elde etmesine nasıl izin verdiğidir.
Sokowatch, MaxAB, Alerzo ve TradeDepot, depolamadan lojistiğe kadar dağıtım zincirlerinde tesislere sahip olan ve bunları kiralayan tam ölçekli varlık ağırlıklı platformlardır. Chari, Cartona ve Omnibiz gibi bazı pazar yerleri, üçüncü taraf depolama ve lojistik kullanan varlık-hafif modeller kullanırken, Market Force gibi pazar yerleri hibrit modeller kullanır.
Varlık ağırlıklı veya varlık açısından hafif olan bu platformlar, toptancılar, üreticiler ve distribütörlerle konuşur (veya kendileri olur), ancak nihayetinde perakendecilere veya tüccarlara hitap eder. Öte yandan Sabi, hafif varlık modeliyle B2B e-ticaret perakende zincirindeki üreticiler ve distribütörlerden toptancılar ve perakendecilere (girişimin toplu olarak tüccar olarak adlandırdığı) aracıları tamamlar. Bu değer zincirindeki çeşitli paydaşlarla buluşmak için kanallar olarak çevrimdışı acenteleri, çağrı merkezlerini, ticari ortakları ve tedarikçi merkezlerini (envanter yönetimi, satış, izleme, dijital faturalar ve analitik dahil araçlara erişim ile) kullanır.
Şirketin yöneticileri, TechCrunch’a bir e-posta bildirisinde, Sabi’nin büyüme modelinin ve “genişlemeden önce temellere odaklanma ve sağlam birim ekonomisi ve karlılığı sağlama” yaklaşımının onu sektördeki diğer girişimlerden farklılaştırdığını ve istikrarlı bir şekilde devam etmesini sağladığını söyledi. zorlu piyasa koşullarında bile sürdürülebilir yörünge.
“Sabi’nin üreticileri, distribütörleri, toptancıları ve perakendecileri tüccar olarak ele aldığımız ekosistem temelli yaklaşımı, pazar dinamiklerine son derece uyarlanabilir ve duyarlı olacak şekilde tasarlanmıştır. Çeşitli paydaşlar için değer yaratarak ve yaklaşımımızı yeni öğrenilenlere göre ayarlayarak, kısa vadeli patlayıcı büyümenin ortasında bile uzun vadeli sürdürülebilirliği koruyabiliriz. Bu esneklik, faaliyet gösterdiğimiz ve paydaş rollerinin değişken olabildiği pazarlarda çok önemlidir,” diye ekledi CEO Adasolum, girişim modelinin uzun vadeli sürdürülebilirliği hakkında soru sorulduğunda.
Sabi’nin birincil gelir kaynakları aynı kalıyor: Pazaryeri işlemlerinden %5-6’lık bir işlem oranı (kategoriye bağlı olarak) elde etmek ve kaynaklandığı krediyle ilgili işlemlerden bir finansman marjı elde etmek. Şirketin mali durumuna aşina olan üç kişi, muhtemelen fintech odaklı CommerzVentures’ın şirkete neden yatırım yaptığından bahsederken, girişimin yerel mikrofinans bankaları ve fintech kredi verenleri adına 100 milyon dolardan fazla kolaylaştırdığını söyledi.
Bu arada, kaynaklara göre Sabi, aylık 15.000 sipariş kaydediyor ve aylık bazda %20’nin üzerinde bir büyüme yaşıyor. Bu, Wasoko’nun geçen Mart ayındaki aylık siparişlerinin onda biri; ancak, daha yüksek bir GMV (eğer Wasoko’nunki henüz 1 milyar dolara ulaşmadıysa), Sabi’nin perakendecilerden değil, çoğunlukla toptancılardan daha yüksek ortalama sipariş değerleri kaydettiği anlamına gelebilir. Bu nedenle, 60 milyon dolardan fazla (geçen yıl daha önce bildirilmemiş 15 milyon dolarlık A Serisi dahil) toplanan girişim, acentelerini ve son mil tüccarlarını hedef almak için yeni ürünler ve özellikler piyasaya sürüyor. Sabi, bu eklemeleri ekstra gelir modellerini barındırmak ve B2B ödemeler değer zincirine daha fazla odaklanmak için bir araç olarak değerlendirebilir.
Tüccarları hızlı tüketim malları ve tarım, elektronik ve kimyasal ürünlerle uğraşan kategoriden bağımsız sonradan görme, Tanzanya ve Malavi (bir satın alma yoluyla), Demokratik Kongo Cumhuriyeti (DRC) dahil olmak üzere diğer pazarlara açılmayı planlıyor. ve şirketin planlarını bilen iki kişiye göre Frankofon Batı Afrika.
kim kimdir ne zaman nasıl nelerdir nedir ne işe yarar tüm bilgiler
dünyadan ilginç ve değişik haberler en garip haberler burada